Amazone zwaargewond na val van paard in Lunteren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:10

Elsskippy schreef:
Was het een ervaren paard om buiten te rijden.
En is bekend waarom het paard schrok.
Heel veel sterkte en hoop dat ze snel hersteld en geen angst overhoud.

Ja, het is ondertussen een zeeer ervaren paard wat betreft buitenrijden. Amazone rijdt al enkele jaren veel met hem buiten.
Paarden zijn nu wat schrikkeriger doordat ze een tijd niet noemenswaard konden werken en ook al een aardige tijd niet het bos inkonden. Het is pas sinds kort genoeg ijsvrij om weer "veilig" het bos in te kunnen. Waarom hij nou precies is geschrokken is nog niet bekend, maar ik denk niet dat het verder veel uitmaakt.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:31

Waratje schreef:
Elsskippy schreef:
Was het een ervaren paard om buiten te rijden.
En is bekend waarom het paard schrok.
Heel veel sterkte en hoop dat ze snel hersteld en geen angst overhoud.

Ja, het is ondertussen een zeeer ervaren paard wat betreft buitenrijden. Amazone rijdt al enkele jaren veel met hem buiten.
Paarden zijn nu wat schrikkeriger doordat ze een tijd niet noemenswaard konden werken en ook al een aardige tijd niet het bos inkonden. Het is pas sinds kort genoeg ijsvrij om weer "veilig" het bos in te kunnen. Waarom hij nou precies is geschrokken is nog niet bekend, maar ik denk niet dat het verder veel uitmaakt.

Maakt idd niet uit waar het paard van schrok, elke dag schrikken duizenden paarden, vallen er honderden mensen. Helaas had ze dikke pech dat ze bleef hangen in haar beugel. Wat zal ze angstige momenten hebben beleeft, hoop dat ze snel zal herstellen en weer met plezier op haar paard zal stappen!

Edit: de ruiter die erbij was, zal zich ook lam geschrokken zijn......die wens ik ook sterkte!

griebels

Re: Amazone zwaargewond na val van paard in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:04

Raar toch dat mensen altijd een reden zoeken waarom iets is gebeurd... of waarom het zo erg is...
Wel/geen cap?
Veiligheidsbeugels?
ervaren paard?
etc etc...

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:22

griebels schreef:
Raar toch dat mensen altijd een reden zoeken waarom iets is gebeurd... of waarom het zo erg is...
Wel/geen cap?
Veiligheidsbeugels?
ervaren paard?
etc etc...

Dat is helemaal niet raar,dat is interresse en meedeleven, wat jij schrijft lijkt meer op onverschilligheid.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:27

Fijn dat ze een cap droeg, had niet willen weten wat er anders voor een schade had gehad. Hoop dat ze snel beter word!

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:37

Hou het aub niet bij goede voornemens: koop toch vooral VEILIGHEIDSBEUGELS....Ik weet dat ze prijzig zijn maar je voorkomt er zo véél ellende mee...!! Hier op stal heeft bijna iedereen QuickOut beugels, het heeft mijzelf maar ook veel pensionklanten al menigmaal gered van blessures! Zulke nare ongelukken kunnen ons allemaal treffen helaas, of je nu een mak paard hebt of heel ervaren bent.
Hopelijk herstelt de amazone lichamelijk én geestelijk van dit nare ongeluk.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:42

Geestelijk gaat het weer en lichamelijk is ze bont en blauw. Maar niets wat niet kan helen (haar eigen woorden)

Tsjonge moeten we dan ook maar gelijk bodyprotectors dragen?
Mijn beugels werken prima en ja je kan er aan vast blijven zitten. Zal ik dan maar helemaal niet meer opstappen? Kan ik er ook niet vanaf vallen.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:59

IndianLady schreef:
Geestelijk gaat het weer en lichamelijk is ze bont en blauw. Maar niets wat niet kan helen (haar eigen woorden)

Tsjonge moeten we dan ook maar gelijk bodyprotectors dragen?
Mijn beugels werken prima en ja je kan er aan vast blijven zitten. Zal ik dan maar helemaal niet meer opstappen? Kan ik er ook niet vanaf vallen.

Fijn dat ze van plan is helemaal te helen ;)

Ik stap idd niet meer op, bang dat ik val, zelfs al hebben wij wel veiligheidsbeugels. Cathy doelde alleen op enkelen die door dit voorval het voornemen hadden deze beugels te gaan aanschaffen. Prima toch, extra veiligheid. Een ieder is daar anders in, je hóeft het niet te doen, ook prima.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:08

Mijn instructrice woont aan de Hessenweg maar dan tegenover de goudsberg. Was erg blij dat ze gisteren smste. Maar heel erg vervelend zeg!

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:20

Zo is het maar net pri Lady! In onze auto gebruiken we nu ook allemaal gordels en vroeger vonden we de paardrijhelms stomme dingen (Calimero look :+ ) terwijl het nu heel normaal is. Dat kan ook best met een veiligheidsbeugel toch?! En inderdaad: bodyprotectors komen steeds meer in zwang, heeft niets te maken met maar niet meer opstijgen omdat je kan vallen. Er zijn gewoon mensen die serieus nadenken over PREVENTIE, niks mis mee toch?

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:23

Erg vervelend allemaal, maar iedereen weet dat paarden vluchtdieren zjin en een ongelukje kan in een klein hoekje zitten!
Gelukkig een goede afloop van dit nare verhaal!!

Mymorris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:16

Hoezo zwaargewond? Mijn mens heeft een paar schrammen een scheur in haar lip en een pijnlijke schouder. Dat heb ik helaas veroorzaakt, omdat ik dacht dat er een boaconstrictor uit het bos kwam. Zij was zo dom om om te kijken naar die boa, die ze niet zag. En toen ze terugkeek, had ik haar al aan een boom afgeveegd. Een beetje geschrokken van mijn onaardige actie vond ik dat ze niet suf op de grond moest blijven liggen. Ik probeerde haar nog overeind te schoppen, maar daar was de andere mens het niet mee eens dus heb ik mijn hoofdstel maar uitgetrokken. Gelukkig gaat het goed met haar en heb ik haar alweer gezien.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:18

_O- strakke actie Morris
Heb je wel voer gekregen toen je terug in de paddock was? :+

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:20

Vreselijk om mee te maken zeg ..

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:21

Phoe...schrikken zeg! Maar als ik het zo lees valt de schade mee. Gelukkig! Morris de komende weken wel even extra lief zijn he, voor je baasje! ;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:23

skippy1 schreef:
Phoe...schrikken zeg! Maar als ik het zo lees valt de schade mee. Gelukkig! Morris de komende weken wel even extra lief zijn he, voor je baasje! ;)

Haaa, Morris is altijd lief, alleen heel af en toe wat onhandig :P

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:25

Ik heb veiligheidsbeugels en ben daar ook een keer in blijven hangen.
Je kan dus ook een keer pech hebben.

Ben blij dat het naderhand meevalt. Het blijft schrikken als zoiets gebeurd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:00

Mymorris schreef:
Hoezo zwaargewond? Mijn mens heeft een paar schrammen een scheur in haar lip en een pijnlijke schouder. Dat heb ik helaas veroorzaakt, omdat ik dacht dat er een boaconstrictor uit het bos kwam. Zij was zo dom om om te kijken naar die boa, die ze niet zag. En toen ze terugkeek, had ik haar al aan een boom afgeveegd. Een beetje geschrokken van mijn onaardige actie vond ik dat ze niet suf op de grond moest blijven liggen. Ik probeerde haar nog overeind te schoppen, maar daar was de andere mens het niet mee eens dus heb ik mijn hoofdstel maar uitgetrokken. Gelukkig gaat het goed met haar en heb ik haar alweer gezien.

MORRIS!!!! SCHAAM JE!!! Zo praat je niet over je mens; zo heb ik je niet opgevoed, dat weet je!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:33

Mymorris schreef:

Mymorris, hier een hoefje van Sjolvir.
Ook al zie je boaconstrictors in het bos, of zoals ik hydrokippen met moordadige snaveltjes,
toch moeten we een beetje voorzichtig doen met ons mens.
Op de een of andere manier, vallen die wel eens omlaag en zijn dan stuk.
Dat is balen, want je weet maar nooit of je tijdelijke verzorger wel aan je appeltje of worteltje denkt.
Dus zuinig zijn op je mens. Met een zere schouder kan je mens ook niet meer zo lekker poetsen.
Nou ja, gelukkig is je mens nog beetje heel.
Doe jij je baasje beterschap wensen van mij? Groetjes Sjolvir.

Mymorris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:48

Terwijl ik met een hap kuil in mijn mond sta, komen al jullie meelevende reacties voor mijn mens voorbij. Haar kennende, waardeert ze dit medeleven zeer en is blij dat zoveel mensen haar een goede gezondheid wensen. Nog even over de ramptoeristen die gewapend met camera achter de stoet van hulpverleners aan zaten: mijn mens wilde even kijken of het paard van haar mederuiter misschien ook geschrokken was van de boaconstrictor, hierdoor veranderde ik van koers en toen ze daarna weer terug draaide miste ik de boom op een haar na, maar zij niet! Ze heeft slechts twee galopsprongen in de beugel gehangen nadat ze tegen de boom was geklapt;omdat haar spoor even vast bleef zitten. Het blijft onprettig maar was dus geen drama. Nu ga ik weer aan mijn kuil want anders pikken de anderen teveel in....
Hier een spannend filmpje met veel sensatie:
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... aard-2.htm

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:53

Ik zie dat Misty ook een cameodebuut meemaakt :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:59

Leuke pooown ben jij, Mymorris :P Heeft je mens nu wel als troostprijs een rondje in de heli gemaakt? :Y) Beterschap voor je mens, en neem dr de volgende keer dan toch maar wel weer mee naar huis. Scheelt een hoop gedoe :D

Voor de veiligheidsbeugelsfanatiekelingen; als men gewoon het veiligheidspennetje checken scheelt dat ook een hoop. Mijn beugels schieten er gelijk af als ik ook maar iets ermee ergens blijf hangen

Mymorris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:05

Mijn mens heeft een keer met haar vent in een heli gezeten en werd daar kotsmisselijk van. Ze is 'gewoon' met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

kawe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:07

vlak bij ons gebeurt hoop dat het geen bekende is maar het is wel hard gegaan denk zegen een boom aan geslagen toch.....

en de grond daar is ook nog niet alle vorst er uit dus extra hardt

:(

Kim_Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:13

au, au, au... als ik er aan denk alleen al... kriebels ;(