Confrontatie met "malafide paardenhandelaar" op tv *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:37

Cayenne schreef:
Relaxed schreef:
In beide gevallen is de handelaar niet goed bezig, máár ik vind in het 1e geval de koper niet slim dat ze is afgegaan op de keuring van de handelaar.. Volgens mij laat je ALTIJD een paard keuren door je eigen dierenarts, ook al is ie al zogenaamd gekeurd door een andere..

Ze heeft hem laten keuren door haar eigen dierenarts, alleen kwam daar heel wat anders uit als bij het resultaat van de keuring door de verkoper..

Ja pas nadat ze hem gekocht had... En toen ging ze terug naar de handelaar voor verhaal..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:38

Ik vind het wel heel makkelijk om zo op de koopster af te geven hoor. Sta versteld hoe Bokt het allemaal weer beter weet...
Ik word te oud hiervoor denk ik!

Beeeeeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:39

Inderdaad laten wij ons niet focussen op Kim. Volgens mij was het verhaal tav haar niet compleet.

Laten we ons liever focussen op de handelaar: WvV (Ja ik voeg bewust zijn naam toe, stond ook in Het Sportpaard, zodat iedereen weet wanneer hij uit moet kijken).

W. is voor veel insiders in de paardensport een bekende en de in het programma aangegeven slachtoffers zijn slechts het topje van de ijsberg. Er zijn plenty of andere bekende slachtoffers (waaronder ondergetekende) en het is goed dat de praktijken van deze man eens aan het licht komen

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:39

kijk van het paard dat ze heeft ingeruild dat zat gister niet in de uitzending...dan mis je toch een heel stuk van het verhaal en verklaard ook de 3000 euro die ze dus "bijbetaald" heeft bovenop haar andere paard.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:40

Gentlegiant schreef:
ik heb het gister ook gezien en hier vbiel mijn mond van open!

als je een paard koopt heb je een bepaalde termijn volgends mij 2 weken om hem te laten keuren word hij dan afgekeurt MOET de verkoper hem terug nemen...

en zij heeft hem wel optijd laten keuren

persoonlijk vind ik 3000 ook wat weinig voor een jong paard met protentie voor de sport M/Z

maargoed ik hoop dat deze mensen hun recht krijgen en dat zal vast ook wel

en wat betreft die ene vrouw als ze 2 gezonde paarden van hem heeft staan zou ik ze of gewoon verkopen of ze gewoon doorijden want inmiddels is het haar paard ze betaalt namelijk meer als een halfjaar alles toch?
ze handelaar zou 1000 euro in de maand voor bijde paarden betalen maar volgends mij is dit de laatste tijd niet meer gebeurt?
Ik snap goed dat haar schoonmoeder boos is want ik zou het ook niet leuk vinden als ik mijn paard uit het oog verloor maarja dan moet je niet verkopen aan een handelaar of be ik nu dom?

Ik hoop dat deze malafide handelaar eindelijk eens voor de rechter gesleept word!

nee als binnen 6 maanden na aankoop blijkt dat er iets niet goed is met het dier dan is de verkoper verplicht het dier terug te nemen.

en ik zelf zou ook eerst keuren en dan pas betalen

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:41

Die w. is gewoon verkeerd bezig, en volgens mij gaat dit topic daarover. Het gaat niet alleen om haar paard, wat een heel vervelend verhaal is, maar ik heb nog een verhaal gezien over een aantal paarder (bijna een jaar geen stalling betaald e.d.) En een man kwam aan het woord die gedupeerd was met de verkoop van een auto à 21.500 euro of zoiets!
Deze man is dus duidelijk een oplichter, ongeacht of het wel of geen verstandige keus is om je paard te laten keuren voor aankoop of ná aankoop. Wij hebben onze pony ook niet laten keuren toen we hem kochten... Misschien niet slim, maar tot nu toe mankeert hij niks...
Dat wilde ik even kwijt :D

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:41

MamboBeach schreef:
Ik vind het wel heel makkelijk om zo op de koopster af te geven hoor. Sta versteld hoe Bokt het allemaal weer beter weet...
Ik word te oud hiervoor denk ik!

Hier ben je nooit te oud voor...
Jong en oud weet gewoon dat je een dier moet laten keuren VOOR aankoop en dat menig handelaar je best wel eens zou kunnen bedonderen!

(Ongeschreven) Regel 1. Als je een paard wilt kopen laat je dan goed voorlichten.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:43

geerke schreef:
voor de prijs koop je nog niet een veelbelovend veulen....het zal niet de eerste en de laatste handelaar zijn die een klant oplicht.

Die handelaar weet precies wat voor vlees hj in de kuip heeft en slaat zijn slag.....niet echt netjes.
Maar de meest mensen zitten niet 'netjs' in elkaar.....

dat vind ik een beetje onzin.
ik heb een prima KWPN paard gekocht als veulen en die was geen 3000 euro
(ik kende de fokker dan wel maar goed)
mijn paard is een zoon van Vivaldi en dat is toch geen mindere hengst zou je zeggen
als je ziet wat die presteerd en wat je bataald om er mee te kunnen fokken

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:43

Laat het nou idd het 1e zijn wat ik me afvroeg dat ik het filmpje net bekeek, waarom is dat paard niet door een onafhankelijke partij gekeurd??

Hopelijk is dit een les voor mensen die nog willen kopen en dit lezen.

Ik ben benieuwd hoe dit verhaal af gaat lopen trouwens.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:44

Beeeeeeeeh schreef:
Laten we ons liever focussen op de handelaar

Misschien kunnen we ons beter focussen opdat we ons niet LATEN bedonderen!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:45

Nou, als wij een pony of paard verkopen, dan spreken wij altijd met de koper af dat ons dier door ONZE veearts wordt gekeurd... en onze veeartsen zouden onze dieren gewoon afkeuren als er wat mee is, dus zo vreemd is het niet om op zon keuringsrapport af te gaan...
Simpelweg omdat er geen dier van het erf gaat waar dan later door kopers mee gerotzooid kan worden, want dat is de andere kant van het verhaal.

Is de VA niet aansprakelijk te stellen voor het slechte werk dat hij heeft afgeleverd?

En bij handel is altijd sprake van een zeker vertrouwen, anders wordt het onmogelijk. Jammer genoeg zijn er veel handelaren die dus niet te vertrouwens zijn en dit is wel een heel uitzonderlijk geval hoor, dit is geen handelaar maar een oplichter.

De mensen die menen dat dit geval goed gaat aflopen: droom verder. Dit soort mensen is zo glad als een aal, zit niet met hun naam (ze hebben er vaak ook meerdere ;) ) en al helemaal niet met mensen of dieren.
Dit is gewoon een typisch geval van een oplichter die je nauwelijks kan aanpakken, heeft nooit geld, woont in het buitenland, enz.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:47

wat een onzin dat je voor 3000 euro geen gezond (sport) paard kan hebben. Wij hebben 2 voorbeelden staan helemaal goedgekeurd dus dat is klets. Ook niet het onderwerp van het topic. Het onderwerp is een handelaar die mensen beflikkert, En als ze een paard ingeruild heeft dan heeft ze dus eigenlijk veel meer betaald dan die 3000 euro aangezien dat dier is verdwenen..! Heel vervelend voor Kim en hoop dat er aan die man wat gedaan wordt, hij bezorgd goede handelaren op deze manier ook een slechte naam.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:48

Ik vind ook dat we ons moeten focussen op die handelaar en niet bij de koopster. Feit is dat die handelaar gewoon goed fout zit, klaar. puntnl!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:49

Ik heb het ook gezien.. Jeetje.. Maar mischien wil Kim (jiperdepip) zelf reageren voordat we weer allerlei wel/niet discussies krijgen?
Laatst bijgewerkt door silverbrumby op 08-02-10 09:55, in het totaal 2 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:50

randalinpony, als ik een paard bij jou zou kopen en jij stelt die voorwaarde zou het voor mij dus al niet meer doorgaan... Waarom alleen jullie veearts? Ben ik gewoon benieuwd naar.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:51

tja, nu weten we deze naam en deze twee verhalen, maar volgens mij is het oud nieuws, oplichterige praktijken en handelaren.
ik hoop dat ze in elk geval het aankoopbedrag terug kan krijgen zoals uitgelegd werd in het filmpje.

van het tweede verhaal dacht ik bij mezelf: een jaar lang 1000 euro per maand... dan heb je die paardeninmiddels haast wel overgekocht :+ als die vent steeds niks betaald.

tja, wat doe je eraan? alles zwart op wit stellen, en keuren tot je een ons weegt? lastig hoor.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:52

randalinpony schreef:
Nou, als wij een pony of paard verkopen, dan spreken wij altijd met de koper af dat ons dier door ONZE veearts wordt gekeurd... en onze veeartsen zouden onze dieren gewoon afkeuren als er wat mee is, dus zo vreemd is het niet om op zon keuringsrapport af te gaan...
Simpelweg omdat er geen dier van het erf gaat waar dan later door kopers mee gerotzooid kan worden, want dat is de andere kant van het verhaal.

Is de VA niet aansprakelijk te stellen voor het slechte werk dat hij heeft afgeleverd?

En bij handel is altijd sprake van een zeker vertrouwen, anders wordt het onmogelijk. Jammer genoeg zijn er veel handelaren die dus niet te vertrouwens zijn en dit is wel een heel uitzonderlijk geval hoor, dit is geen handelaar maar een oplichter.

De mensen die menen dat dit geval goed gaat aflopen: droom verder. Dit soort mensen is zo glad als een aal, zit niet met hun naam (ze hebben er vaak ook meerdere ;) ) en al helemaal niet met mensen of dieren.
Dit is gewoon een typisch geval van een oplichter die je nauwelijks kan aanpakken, heeft nooit geld, woont in het buitenland, enz.

ik zou persoonlijk ook zelf door mijn eigen DA willen laten keuren.
dan moet je als verkoper gewoon mee gaan.
of voorstellen dat je zelf met het paard op de lokatie komt waar hij komt te wonen.
en daar laten keuren word hij goed gekeurd dan handel je terplekken de zaken af en
word hij niet goed gekeurd dan neem je hem weer mee.
zo ben je er ten alle tijden bij en weet je wat er gebeurt
Laatst bijgewerkt door fiesta98 op 08-02-10 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:52

silverbrumby schreef:
Ik heb het ook gezien.. Jeetje.. Maar mischien wil Kim (jiperdepip) zelf reageren voordat we weer allerlei wel/niet discussies krijgen?

Zou ik ook verstandig vinden maar ik weet niet of ze dat wel wil, alle reacties gezien. Bij voorbaat al die shit over je heen krijgen terwijl de mensen niet helemaal weten hoe het precies in elkaar steekt. ik zou bedanken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 09:53

randalinpony schreef:

Wanneer ik dit verhaal te horen zou krijgen, zouden bij mij juist de alarmbellen af gaan als koper zijnde.
Wie kan mij namelijk verzekeren dat jij geen deal hebt gesloten met jouw veearts?
Klinisch keuren kan ook op het erf gebeuren hoor :)

niets persoonlijks hoor, maar bij dit verhaal zou ik als koper wel mijn vraagtekens erbij zetten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:56

Cayenne schreef:
randalinpony schreef:

Wanneer ik dit verhaal te horen zou krijgen, zouden bij mij juist de alarmbellen af gaan als koper zijnde.
Wie kan mij namelijk verzekeren dat jij geen deal hebt gesloten met jouw veearts?
Klinisch keuren kan ook op het erf gebeuren hoor :)

niets persoonlijks hoor, maar bij dit verhaal zou ik als koper wel mijn vraagtekens erbij zetten.

Hier zou ik inderdaad ook over nadenken... Klinkt mij wat vreemd in de oren heel eerlijk gezegd.

Sheila_

Re: Confrontatie met "malafide paardenhandelaar" op tv *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:58

ik begreep uit het filmpje dat Kim haar paard heft geruilt voor het paard dat ze nu heeft en daarbij nóg eens 3000 euro bij heeft betaald.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:01

k heb het filmpje nog niet gezien,maar vroeg me af waarom mensen het vreemd vinden dat een paard van te voren al geheel gekeurd is.
Wij hebben ze allemaal voor aankoop gekeurd klin en foto's maakt niet uit hoe duur ze zijn.Dan weet we zeker dat we met gezonde beesten aan het werk zijn en dan weet je ook wat je verkoopt

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:04

missmichelle schreef:
ik begreep uit het filmpje dat Kim haar paard heft geruilt voor het paard dat ze nu heeft en daarbij nóg eens 3000 euro bij heeft betaald.

klopt, dus de programmamakers hadden het nog dramatischer kunnen maken (sbs6 manier). en ons beter inlichten over hoeveel schade ze nou heeft. (volgens mij ook in het filmpje gezegd)
en wat ze zelf toevoegde: jammer, want ik vind het verder wel een heel fijn paard.
dus het wordt ook nog een emotionele kwestie als ze het paard moet inruilen... dubbel onplezierig voor de koopster dus.

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:08

Ik vind het raar dat de schuld bij Kim wordt gelegd.
Moest denken aan Utrecht, jaren geleden, toen daar een serieverkrachter ´aan het werk´ was. Men vond dat er een avondklok voor vrouwen ingesteld moest worden. Dat is de wereld op zijn kop. Een man was de dader, dus als er al een avondklok ingesteld moet worden, dan voor mannen.

Hier wordt de zaak ook omgedraaid. Er is een ´gentleman´s agreement´ gemaakt. Hij houdt zich daar niet aan. Duidelijk dat deze man een oplichter is. Al jaren is paardenhandel, door dit soort mensen, een gevaarlijke handel. Maar de schuld ligt bij de handelaar. Niet bij degene die opgelicht is! Al zou ze anderhalve euro betaald hebben. Het gaat er om dat hij zegt dat het paard goed is, terwijl dat bij controle niet zo is.
Ben blij dat dit aan de kaak wordt gesteld. Deze naam onthoud ik (is er alvast 1 van de velen die ontmaskerd is). Ik hoop voor Kim dat ze haar geld en paard terugkrijgt.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:10

elbee schreef:
Ik vind het raar dat de schuld bij Kim wordt gelegd.
Moest denken aan Utrecht, jaren geleden, toen daar een serieverkrachter ´aan het werk´ was. Men vond dat er een avondklok voor vrouwen ingesteld moest worden. Dat is de wereld op zijn kop. Een man was de dader, dus als er al een avondklok ingesteld moet worden, dan voor mannen.

Hier wordt de zaak ook omgedraaid. Er is een ´gentleman´s agreement´ gemaakt. Hij houdt zich daar niet aan. Duidelijk dat deze man een oplichter is. Al jaren is paardenhandel, door dit soort mensen, een gevaarlijke handel. Maar de schuld ligt bij de handelaar. Niet bij degene die opgelicht is! Al zou ze anderhalve euro betaald hebben. Het gaat er om dat hij zegt dat het paard goed is, terwijl dat bij controle niet zo is.
Ben blij dat dit aan de kaak wordt gesteld. Deze naam onthoud ik (is er alvast 1 van de velen die ontmaskerd is). Ik hoop voor Kim dat ze haar geld en paard terugkrijgt.

nou ik ken helaas nog een man waar je geen paard moet kopen.
hij handelt rondom amsterdam