MarcelDufour schreef:zipje71 schreef:Heb je zelf wel eens een six-bar gereden? Ik al tientallen, en in de landing voel je heel goed het verschil. Six-bar komt zelden boven de 2 meter uit, terwijl puissance makkelijk 2.25 haalt! Buiten dat staat er ook nog een oxer van ongeveer 1.60! Dus deze vergelijking gaat mank in mijn ogen.op Olympia wordt het nog steeds gereden en de nieuwe rubriek Six Bar is gewoon een nieuwe versie van de puissance. ook verreden op JA trouwens
Ik zei toch ook dat de puissance bijna niet meer verreden wordt. Ik zei niet dat het uitgestorven was.
Weet je nog hoeveel deelnemers die rubriek had in Londen?
Maar eh....ging dit topic ook al over puissance?
nee heb zelf nooi een sixbar gereden. In olympia waren het een stuk of 8 dacht ik. Maar ook vroeger waren er altijd weinig deelnemers. Heeft dat niet meer te maken met dat niet iedere ruiter zich een puissancepaard kan veroorloven? ellen Whitaker start(te) trouwens alijd met d'r GP-paard ook in de Puissance.
Nee het zal niet fijn zijn zo'n landing maar ik ga er ook niet vanuit dat de paarden elke week zo'n gevaarte over moeten.