Lies_Beuker schreef:Hoe houd je gras groen bij een temperatuur van 45 * C?
Hoeveel energie zal het kosten om al dat zoute zeewater te ontzilten om zoet water te krijgen?
Zit men in Nederland te zeuren over winden latende koeien (millieu!!), enz.
Het is beschamend dat die mensen zoveel energie verspillen, kijk maar naar de indoor skibaan, die de heren ook hebben.
Zouden deze heren iets aan ontwikkelingshulp doen?
Als ze een beetje naar de letter van de Islam leven wel, daarin staat strikt omschreven dat je aan de armen moet geven ( volgens mij zelfs wel deel van je kapitaal, maar dat weet ik niet meer zeker ).
Overigens is het zo dat er geen schaarste/armoede is onder de autochtone bevolking de UAE. Als je autochtoon bent, krijg je een huis ( met 8 slaapkamers, idem zoveel badkamer, minimaal 2.000 m2. grond )van de staat, een maandelijkse toelage waar wij steil van achterover slaan etc.
Ik weet dat in '93 het al 1 miljoen liter water per dag kostte om de golfbaan daar groen te houden in de zomer, kan je voorstellen. De verzilting van de golf neemt ook steeds ergere vormen aan.
Ze doen trouwens ook wel aan het milieu hoor, zo bouwt Abu Dhabi momenteel het eerste CO2 neutrale dorp ter wereld. Maar ze zijn vooral van de prestige-objecten