Grootste en duurste renbaan ter wereld in Dubai geopend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:42

... wat je met dat geld allemaal niet aan nuttige dingen kunt doen ...
maar wel echt supermooi!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:49

Lies_Beuker schreef:
Hoe houd je gras groen bij een temperatuur van 45 * C?
Hoeveel energie zal het kosten om al dat zoute zeewater te ontzilten om zoet water te krijgen?
Zit men in Nederland te zeuren over winden latende koeien (millieu!!), enz.
Het is beschamend dat die mensen zoveel energie verspillen, kijk maar naar de indoor skibaan, die de heren ook hebben.
Zouden deze heren iets aan ontwikkelingshulp doen?

Als ze een beetje naar de letter van de Islam leven wel, daarin staat strikt omschreven dat je aan de armen moet geven ( volgens mij zelfs wel deel van je kapitaal, maar dat weet ik niet meer zeker ).
Overigens is het zo dat er geen schaarste/armoede is onder de autochtone bevolking de UAE. Als je autochtoon bent, krijg je een huis ( met 8 slaapkamers, idem zoveel badkamer, minimaal 2.000 m2. grond )van de staat, een maandelijkse toelage waar wij steil van achterover slaan etc.

Ik weet dat in '93 het al 1 miljoen liter water per dag kostte om de golfbaan daar groen te houden in de zomer, kan je voorstellen. De verzilting van de golf neemt ook steeds ergere vormen aan.

Ze doen trouwens ook wel aan het milieu hoor, zo bouwt Abu Dhabi momenteel het eerste CO2 neutrale dorp ter wereld. Maar ze zijn vooral van de prestige-objecten :D

cile205

Re: Grootste en duurste renbaan ter wereld in Dubai geopend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:24

Gigantisch zeg, Dubai weer he, die hebben geen last van crisis zeker ;)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:54

Tjha wij sponseren deze mensen iedere dag.

Tomos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:15

......en gisteren was het dan zover: de eerste officiële meeting op deze renbaan. Met een prijzenpot van $250.000 voor de winnaar kan je de eerste koers een mooi opwarmertje voor de later die dag ingeplande Gold Cup noemen.

En raad eens wie deze eerste koers op de officiële openingsdag van deze gloednieuwe renbaan heeft gewonnen? Jawel, het is bijna niet te geloven, vanuit een ogenschijnlijk hopeloze laatste positie; de enige die dat zo berekenend kan; de Vliegende Hollander: ons aller Adrie de Vries!!!
Terwijl aan de kop van het veld twee paarden de eerste positie onderling hard bevochten, stuurde Adrie z'n Jaafer zowat moeiteloos langs deze kemphanen voorbij... een overwinning om van te smullen!

Felicitaties aan Adrie, Lorna, en alle andere betrokkenen!

Afbeelding

Jaafer wins Dubai Kahalya Classic
Associated Press
2010-03-27 09:20 PM

Jaafer has come on strong down the straight to easily win the $250,000 Dubai Kahayla Classic to open the Dubai World Cup card.
The horse, owned by a member of the Qatari royal family, appeared to come out of nowhere and passed one of the favorites No Risk on Saturday.

The pack was bunched up before Jaafer emerged to take the lead and win by several lengths to offer up a surprise in the opening race of the $26 million program.

The race christened the new, $2 billion Meydan Racecourse, where Dubai's rulers have spared no expense despite their recent financial woes. Among the changes it features a Tapeta surface, which replaces the dirt at the now-razed Nad al Sheba track. Most jockeys have welcomed the change.

Nog in laatste positie....
(Adrie op de schimmel, in blauwe kleuren met witte strepen)

Afbeelding

Maar toch als eerste over de finish, en hoe!

Afbeelding

Super, Aadje! Gefeliciteerd...!!!!!

Video van de koers:
http://www.viddler.com/explore/meydan/videos/89/

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:54

Wat een supere mooi gereden race! :D Hoe krijgt hij het voor elkaar...

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:04

1600m aan tribunes

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:51

Op CNN was vandaag een special over die nieuwe renbaan, incl een interview met 1 vd jockeys van gisteren. Was leuk om te zien!
En gaaf dat Adrie heeft gewonnen zeg!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:10

mijn vader was daarbij, ben benieuwd naar zijn pics en de t-shirts die hij er heeft gescoord voor mijn kids.
in Dubai is bijna alles over the top

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:10

Woow dat ziet er super uit :oo

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:12

mijn papa werk in dubai (: dus ik wil volgend jaar er heen :D