Cassidy schreef:Shauni schreef:Ben ik nou de enige die dit verhaal niet gelooft?
Misschien ben jij de enige die niet zoveel met hengsten is omgegaan om te weten dat het heel gevaarlijk kan uitpakken?
En daar gaaaaaaaaaaan we weer.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ilse86 schreef:VinandoW schreef:Ik verzorgde altijd een shetlandhengt en dat was bepaalt geen lieverdje! Die heb ik ook wel een keer op mijn rug gehad.. Die kwam ook op je af en steigerde voor je neus om je het land uit te krijgen.. Maar dit is wel heel naar.. Hengsten zijn gevaarlijk hoor
Per definitie?
Cassidy schreef:Shauni schreef:Ben ik nou de enige die dit verhaal niet gelooft?
Misschien ben jij de enige die niet zoveel met hengsten is omgegaan om te weten dat het heel gevaarlijk kan uitpakken?
Cayenne schreef:Shauni schreef:Ben ik nou de enige die dit verhaal niet gelooft?
Vreemde reactie. Deze man staat met overlijdensadvertentie en alles op internet.
Hoeveel meer bewijs wil je hebben?
Beetje jammer dat men altijd direct met dit soort opmerkingen moet komen.
Cassidy schreef:Wat mij betreft wel...
MysticTinker schreef:Het feit dat die man al elke keer met een stok de wei in gaat roept bij mij al vraagtekens op.. Ik heb zo het idee dat ze dat paard gewoon totaal verkeerd hebben opgevoed. Een paard wordt niet vanzelf zo aggressief. Als jij een paard zijn hele leven lang met stokken bewerkt dan kun je er zeker van zijn dat die op een gegeven moment uitflipt..
Cassidy schreef:Heel sneu dat een mens het leven heeft moeten laten omdat er niet tijdig is beslist om een hengst te castreren. Een hengst gaat door waar een merrie of een ruin eventueel zou stoppen. Dat mensen die bij deze hengst het weiland ingingen dit uit voorzorg met een stok hebben gedaan, spreekt op zich al boekdelen. Maar zelfs al zou de hengst normaal goed hanteerbaar zijn geweest, het blijft ontzettend uitkijken. Een onbewaakt ogenblik, een moment wat minder stevig in je schoenen staan en ze kunnen het moment gebruiken om de baas over jouw te worden. Een hengst kan heel snel zijn, en niet altijd even voorspelbaar reageren....
Moge de eigenaar in vrede rusten, en ik wens de nabestaanden dan ook heel veel sterkte toe.
lindalieneke schreef:Cassidy schreef:Heel sneu dat een mens het leven heeft moeten laten omdat er niet tijdig is beslist om een hengst te castreren. Een hengst gaat door waar een merrie of een ruin eventueel zou stoppen. Dat mensen die bij deze hengst het weiland ingingen dit uit voorzorg met een stok hebben gedaan, spreekt op zich al boekdelen. Maar zelfs al zou de hengst normaal goed hanteerbaar zijn geweest, het blijft ontzettend uitkijken. Een onbewaakt ogenblik, een moment wat minder stevig in je schoenen staan en ze kunnen het moment gebruiken om de baas over jouw te worden. Een hengst kan heel snel zijn, en niet altijd even voorspelbaar reageren....
Moge de eigenaar in vrede rusten, en ik wens de nabestaanden dan ook heel veel sterkte toe.
Heb je soms een hekel aan hengsten???
palo2 schreef:De conclusie die jij trekt roept bij mij ook vraagtekens op! Ik heb ook enkele paarden meegemaakt die echt gevaarlijk waren. En die waren niet "hun hele leven lang" met stokken bewerkt! Soms zit er gewoon een hele foute tussen!
MysticTinker schreef:palo2 schreef:De conclusie die jij trekt roept bij mij ook vraagtekens op! Ik heb ook enkele paarden meegemaakt die echt gevaarlijk waren. En die waren niet "hun hele leven lang" met stokken bewerkt! Soms zit er gewoon een hele foute tussen!
Elk paard kun je rustig krijgen met een goede opvoeding. Behalve de gevallen die bv autistisch zijn, maar dat komt echt nauwelijks voor.
Ook die 'hele foute' kun je goed opvoeden hoor, maar je moet ze begrijpen en veel geduld hebben en consequent zijn. En er zijn helaas gewoon maar heel weinig mensen die zich die tijd ervoor willen afdoen.
Die paarden die jij kende, die waren dus als pasgeboren veulen al levensgevaarlijk? Dat heb ik nl nog nooit gehoord.