Amerikaanse man sterft na bizarre aanval van eigen hengst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:12

Cassidy schreef:
Shauni schreef:
Ben ik nou de enige die dit verhaal niet gelooft := ?

Misschien ben jij de enige die niet zoveel met hengsten is omgegaan om te weten dat het heel gevaarlijk kan uitpakken?

En daar gaaaaaaaaaaan we weer.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:12

ilse86 schreef:
VinandoW schreef:
Ik verzorgde altijd een shetlandhengt en dat was bepaalt geen lieverdje! Die heb ik ook wel een keer op mijn rug gehad.. Die kwam ook op je af en steigerde voor je neus om je het land uit te krijgen.. Maar dit is wel heel naar.. Hengsten zijn gevaarlijk hoor

Per definitie?

Wat mij betreft wel...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:13

Caira schreef:
En daar gaaaaaaaaaaan we weer.

Hee Caira, ik dacht al waar blijf je nou?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:13

Cassidy schreef:
Shauni schreef:

Misschien ben jij de enige die niet zoveel met hengsten is omgegaan om te weten dat het heel gevaarlijk kan uitpakken?

Oh geloof me, heb ervaring zat met hengsten :') ! Weet dat het heel gevaarlijk kan uitpakken!

Cayenne schreef:
Shauni schreef:

Vreemde reactie. Deze man staat met overlijdensadvertentie en alles op internet.
Hoeveel meer bewijs wil je hebben? :)
Beetje jammer dat men altijd direct met dit soort opmerkingen moet komen.

Nou ik heb het verhaal toch is een paar keer goed doorgelezen hoor ;)

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:14

Hoe vaak lees je op bokt dat mensen in de wei of met longeren aangevallen worden. Best vaak toch, en dat zijn meestal niet eens hengsten. Ok de mensen hier worden, gelukkig, niet aan stukken gescheurd. Heerlijk dat iedereen weer denkt te weten hoe het zit :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:15

Cassidy schreef:
Wat mij betreft wel...

Omdat jij niet de ervaring hebt om met een hengst om te gaan moet je niet anderen en de dieren zelf veroordelen. Bah ik word zo misselijk van jouw eeuwige pleidooi tegen hengsten! Een paard wordt gevaarlijk gemaakt en of het dan een ruin, merrie of hengst is maakt geen sodemieter uit. En hengsten worden juist vals gemaakt door mensen die er geen ervaring mee hebben en alleen van die achterlijke verhalen gehoord hebben, daardoor komen ze met zoveel agressie en spanning op een hengst af dat er ongelukken gebeuren.

palo2

MysticTinker schreef:
Het feit dat die man al elke keer met een stok de wei in gaat roept bij mij al vraagtekens op.. Ik heb zo het idee dat ze dat paard gewoon totaal verkeerd hebben opgevoed. Een paard wordt niet vanzelf zo aggressief. Als jij een paard zijn hele leven lang met stokken bewerkt dan kun je er zeker van zijn dat die op een gegeven moment uitflipt..

De conclusie die jij trekt roept bij mij ook vraagtekens op! Ik heb ook enkele paarden meegemaakt die echt gevaarlijk waren. En die waren niet "hun hele leven lang" met stokken bewerkt! Soms zit er gewoon een hele foute tussen!
Het positieve van het verhaal is dat ie iig wel in de wei stond en niet 24 uur per dag op stal :D

lindalieneke

Cassidy schreef:
Heel sneu dat een mens het leven heeft moeten laten omdat er niet tijdig is beslist om een hengst te castreren. Een hengst gaat door waar een merrie of een ruin eventueel zou stoppen. Dat mensen die bij deze hengst het weiland ingingen dit uit voorzorg met een stok hebben gedaan, spreekt op zich al boekdelen. Maar zelfs al zou de hengst normaal goed hanteerbaar zijn geweest, het blijft ontzettend uitkijken. Een onbewaakt ogenblik, een moment wat minder stevig in je schoenen staan en ze kunnen het moment gebruiken om de baas over jouw te worden. Een hengst kan heel snel zijn, en niet altijd even voorspelbaar reageren....

Moge de eigenaar in vrede rusten, en ik wens de nabestaanden dan ook heel veel sterkte toe.

Heb je soms een hekel aan hengsten???

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:16

Ik denk dat Cassidy wel weet waar ze het over heeft... Een paard wordt niet gevaarlijk gemaakt.

Ik ken een Duitse rijpony dekhengst... Peerd komt dus van een Duitse stal waar ze volgens mij echt wel weten wat ze doen gezien hij daar goedgekeurd is enz.... Datzelfde dier heeft onderhand al een 5tal keer aangevallen zonder reden... :) Het ene moment lopen ze er langs, je ziet zijn ogen veranderen en dan zit ie er bovenop.... En dan mogen ze met een 5tal de bak in spurten om zijn slachtoffer uit de bak te sleuren.

lindalieneke: nee ze is niet naïef.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-02-10 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:16

lindalieneke schreef:
Cassidy schreef:
Heel sneu dat een mens het leven heeft moeten laten omdat er niet tijdig is beslist om een hengst te castreren. Een hengst gaat door waar een merrie of een ruin eventueel zou stoppen. Dat mensen die bij deze hengst het weiland ingingen dit uit voorzorg met een stok hebben gedaan, spreekt op zich al boekdelen. Maar zelfs al zou de hengst normaal goed hanteerbaar zijn geweest, het blijft ontzettend uitkijken. Een onbewaakt ogenblik, een moment wat minder stevig in je schoenen staan en ze kunnen het moment gebruiken om de baas over jouw te worden. Een hengst kan heel snel zijn, en niet altijd even voorspelbaar reageren....

Moge de eigenaar in vrede rusten, en ik wens de nabestaanden dan ook heel veel sterkte toe.

Heb je soms een hekel aan hengsten???

jup dat heeft ze, en zodra er ergens het woord hengst voorkomt dan is zij er om ze te veroordelen.

Ayasha
Blogger

Re: Amerikaanse man sterft na bizarre aanval van eigen hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:17

En jij bent er even snel bij om er boven op te vliegen caira?

manic

Wat een rare reacties zeg, niet te geloven.

Overlijdensadvertentie staat hier.

Daarbuiten wordt er van van alles uitgegaan. Dekhengst wel/niet, vals geboren wel/niet, mishandeld wel/niet en ga zo maar door.

Ik vind het wonderlijk dat als iemand voorzorgsmaatregelen neemt (eg, stok mee de wei in) dat het paard dan wel mishandeld zal zijn en dat dat reden genoeg is dat een paard op zo een manier aanvalt.

Ik vind het helemaal niet zo een slecht idee om voorzorgsmaatregelen te nemen als je met volwassen hengsten omgaat die een bekend moeilijk/gevaarlijk karakter hebben.
Laatst bijgewerkt door manic op 03-02-10 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisann__

Met het hele 'hengst' verhaal ben ik het niet eens.
Heb op een springstal een heleboel verschillende paarden in mn handen gehad.
En ik moet zeggen dat ik met de meeste hengsten beter overweg kon dan met sommige chagrijnige merrie's. ;)

Dus ik geloof niet meteen dat het aan zijn geslacht ligt. Ik denk dat een merrie het net zo goed gedaan had kunnen hebben.
En als het kwam door alle hormonen van die hengst (dat hij zo gevaarlijk was) Waarom is hij dan nooit gecastreerd?

Volgensmij word de eigenaar té erg in de slachtoffer rol gezet, uiteindelijk was het toch zijn eigen schuld. Hij had een vervelende hengst, maar deed er ook niets aan. Dan kan je ongelukken verwachten. ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:18

Ayasha schreef:
En jij bent er even snel bij om er boven op te vliegen caira?

Ik heb haar al talloze malen uitgenodigd om het irl te komen uitproberen hier, maar dan geeft ze geen thuis.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:19

Met jouw hengsten ja, kom je dan ook even bij mij?

Ayasha
Blogger

Ik denk dat Cassidy meer dan genoeg hengsten gezien heeft, waarom zou je het dan nog uitproberen? :?

Caira

Al dat gespeculeer heeft echt geen zin, niemand van ons is erbij geweest en door zulke discussies te starten doen we geen recht aan de familie van dit slachtoffer.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:20

Cassidy schreef:
Met jouw hengsten ja, kom je dan ook even bij mij?

iedere hengst is toch gevaarlijk, waarom zouden de mijne dan anders zijn dan die van jou?

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:20

Ik neem altijd een halstertouw mee als ik de wei inga. Om al die niet opgevoede beesten uit mn buurt te houden. Ik kan me voorstellen dat de man een stok bij zich had om afstand te bewaren. Misschien moet iemand even zijn zoon ter verantwoording roepen, kan hij even uitleggen of het terecht is dat zijn vader aan stukken gescheurd is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:21

Ik zie niet waar ze zegt dat alle hengsten gevaarlijk zijn Caira dus hier ben jij toch echt aan het speculeren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:21

palo2 schreef:
De conclusie die jij trekt roept bij mij ook vraagtekens op! Ik heb ook enkele paarden meegemaakt die echt gevaarlijk waren. En die waren niet "hun hele leven lang" met stokken bewerkt! Soms zit er gewoon een hele foute tussen!

Elk paard kun je rustig krijgen met een goede opvoeding. Behalve de gevallen die bv autistisch zijn, maar dat komt echt nauwelijks voor.
Ook die 'hele foute' kun je goed opvoeden hoor, maar je moet ze begrijpen en veel geduld hebben en consequent zijn. En er zijn helaas gewoon maar heel weinig mensen die zich die tijd ervoor willen afdoen.
Die paarden die jij kende, die waren dus als pasgeboren veulen al levensgevaarlijk? Dat heb ik nl nog nooit gehoord.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:22

zo, dat is heftig!
geen paard, ook geen hengst, komt zomaar op het idee om een mens te gaan vermoorden.
daar zit altijd wel iets achter. dieren zijn geen mensen... :n

sterkte aan de nabestaanden...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:22

MysticTinker schreef:
palo2 schreef:

Elk paard kun je rustig krijgen met een goede opvoeding. Behalve de gevallen die bv autistisch zijn, maar dat komt echt nauwelijks voor.
Ook die 'hele foute' kun je goed opvoeden hoor, maar je moet ze begrijpen en veel geduld hebben en consequent zijn. En er zijn helaas gewoon maar heel weinig mensen die zich die tijd ervoor willen afdoen.
Die paarden die jij kende, die waren dus als pasgeboren veulen al levensgevaarlijk? Dat heb ik nl nog nooit gehoord.

Ik vind dit naïef, sorry. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-02-10 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:23

Wat een bizar verhaal zeg!

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:24

Heb ook ervaring zat met hengsten; dat kan erg gevaarlijk zijn....

Ik geloof het verhaal wel...maybe wel wat overdreven.......MAAR
ik heb ook een aanval van een paard (ruin) meegemaakt.

Ik was voor iemand anders op zoek naar een fijn betrouwbaar paard. Van de handelaar konden we naar een wei (bij een woonwijk en waar veel kinderen spelen) en rustig alvast gaan kijken,
We staan bij de ingang van de wei te kijken naar het te kopen paard zie ik uit mijn ooghoek rechts een ander paard (de ruin) in galop naar me toe komen en omdraaien ...ik stap achteruit en krimp in ...dat is mijn redding geweest hij had me anders vol in de buik geschopt. De koper die bij me was heeft het paard met een stok verjaagd. Ik ben ondertussen de wei uit gestrompelt....met zware kneuzingen.
(we stonden dus niet met de rug naar dit dier toe)
Het paard is later (na meerdere voorvallen, afgemaakt)...geloof me als ik een geweer had had ik hem ook ter plekke afgemaakt. Zo pissig was ik.
Hij mishandelde de andere paarden ook want die zaten vol bulten en wonden.

gr,
Nebraska
Laatst bijgewerkt door Nebraska op 03-02-10 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt