KNHS start kampioenschappen voor jonge dressuurpaarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:06

De proeven staan nu ook bij het stukje op de site van de KNHS. Nu ik ze goed bekijk vind ik dat ze best nogal veel vragen. Het doel is jonge paarden te laten kennismaken en niet overvragen, maar de proeven voor 5-jarigen bestaan uit M2 onderdelen. Normaal zou je in april M1 gaan starten, dus eigenlijk zijn ze gewoon zwaarder...

Jessica1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:13

Ja ik had het ook gezien. En ik ben het met kev eens. Als de proeven zo blijven ga ik niet mee doen. Dat kan ik niet van mijn merrie verlangen. Ze zou het wel kunnen. Maar ze heeft een jaar stil gestaan en ben haar net aan het oppakken. En om dan alle M2 oefeningen er is te gaan stampen!!! Ze zou het wel oppakken ze is erg werk willig en wil graag leren. Maar op een gegeven moment gaat ze dan toch wel de staak in denk ik. (ben ik bang voor)
Ik vind het niet normaal ik dacht dat ze dit laagdrempelig wouden houden voor jonge paarden. (zeker op hoog niveau!) Maar goed het is niet anders.
Voor een ieder die wel mee gaat doen heel veel succes.

Kev

Re: KNHS start kampioenschappen voor jonge dressuurpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:51

Het is wel het hele jaar, dus misschien tegen het einde van het jaar wel, maar nu nog niet, ik start net L2!

annemieke_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:58

Ik kan de proeven niet vinden op de site. waar staan ze dan? op welk niveau moeten de 4-jarigen dan presteren? wel veel al hoor, 5 en dan M2 onderdelen

Jessica1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:02

annemieke_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:06

super dank je!

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:35

sodeju zeg! Wat vragen ze veel van de jonge paarden! Ik weet dat ik niet meer mee ga doen. Die van mij is 5 jaar oud en ik start van de zomer voor het eerst in een wedstrijd.
Ik vind het serieus belachelijk dat er verwacht wordt dat we 5 jarige al M2 klaar hebben.
Ik ben het wel eens met de beoordeling dat ze kijken naar de aanleg als dressuurpaard, maar hebben ze dan deze onderdelen nodig om dat te kunnen beoordelen?
Ook de 6 jarige is gewoon bizar; vliegende of eenvoudige galopwissels, contragalop, appuyementen in draf en galop. Ik geloof mijn ogen gewoon niet...

Sorry hoor moest het even kwijt :n

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:51

Ja ik vind het echt raar! Dit heeft niks meer te maken met het rustig opbouwen..

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:53

nee helemaal niets en dat durven ze nog in het voorstukje te schrijven ook!
Ik ga met mijn paardje wel meedoen met de Pavo cup en ik ben van mening dat een schouderbinnenwaarts een goede gymnasticeer oefenning is, dus dat ben ik rustig aan het opbouwen met hem. Maar dat vond ik al net aan. Zo jammer weer dit, wordt dus toch een wedstrijd voor 'professionele' ruiters...

its_me84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:04

Ik vraag me af hoeveel animo er nu voor is, nu de selectie wedstrijden bijna beginnen...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:08

christel82 schreef:
sodeju zeg! Wat vragen ze veel van de jonge paarden! Ik weet dat ik niet meer mee ga doen. Die van mij is 5 jaar oud en ik start van de zomer voor het eerst in een wedstrijd.
Ik vind het serieus belachelijk dat er verwacht wordt dat we 5 jarige al M2 klaar hebben.
Ik ben het wel eens met de beoordeling dat ze kijken naar de aanleg als dressuurpaard, maar hebben ze dan deze onderdelen nodig om dat te kunnen beoordelen?
Ook de 6 jarige is gewoon bizar; vliegende of eenvoudige galopwissels, contragalop, appuyementen in draf en galop. Ik geloof mijn ogen gewoon niet...

Sorry hoor moest het even kwijt :n

Vind dat ook best heftig.

Heb misschien geen jong dressuur talent, maar had ook andere ideeen, dan 5 jarige M2 klaar hebben bij die proeven.

Echter stel dat ik mee zou willen doen, moet ie wel heel hard aan de bak.
Beestje is met 4 (vorig jaar voorjaar) 2 maand naar beleer bedrijf geweest, daarna wei weer ingezet.
Door mij gekocht dikke 2 maand terug en toen 3 wkn aan het werk gezet.
(wegens omstandigheden niet zijnde iets van hem, staat hij nu al dikke 6 wkn stil.)
Kan dus beter gewoon met hem B gaan starten dan jonge paarden :D :+
En daar is hij nog niet eens klaar voor.

Ben inderdaad benieuwd hoeveel animo er voor is en wat voor soort paarden en ruiters er vooral meedoen.

its_me84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:10

De inschrijvingen voor het concours in De Wijk 22 en 24 mei komen bij mij binnen, wij hebben dus ook Subli, maar hier is nog weinig animo.
Als je de KNHS vraagt hoeveel animo er voor is, dan lijkt het of er mega veel mesen zijn die mee willen doen, maar ik zie ze niet...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:21

Ik denk dat er alleen professionele (handige) ruiters mee doen met echt talentvolle paarden :Y)

Mijn 5 jarige ben ik wel alles spelenderwijs aan het aanleren, maar eerst L1 starten!
Dus wie weet volgend jaar, nu is het nog te vroeg, want mijn gup is nog maar een maand of 13 onder het zadel en nog niet van huis weg geweest.

Hij loopt wel al een beetje appyementen := ze moeten alleen nog bevestigd en veel meer afgewerkt worden ;)

Meenemen draf naar links
http://www.youtube.com/user/listiglistje#p/u/4/TQ2xNLDLjxA

Meenemen galop naar links
http://www.youtube.com/user/listiglistje#p/u/3/fkljESQt67s

Verder zitten er de eenvoudige wissels, SB, contra, travers en keertwendingen ook al redelijk op!
Dus dat geeft hoop voor volgend jaar...

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:53

off-topic: @listiglistje: hij heeft het er behoorlijk moeilijk mee dus ik zou wel voorzichtig zijn, hij is nog zo jong!
Ik ga volgende maand M1 starten maar hogere oefeningen doe ik nog niet en train zowiezo weinig oefeningen, meer basis

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:16

Ik weet het, het kost hem veel kruim en moeite, zeker op die leeftijd met zijn formaat!
Het kost mij ook moeite omdat hij er nog niks van snapt en moeite heeft met zijn lijf :o
Paard is ook nog maar 13 maanden onder het zadel.

Maar toch neem sinds kort ik zo'n oefening 1 x per 2/3 weken een keer mee.
Ik weet nog van vorig jaar dat hij moeite had met zijn wijken,
maar nu zit dat er als een automatische piloot vloeiend op!
Je moet toch een keer een begin maken.....

Verder lijkt het of dat ik veel oefeningen doe,
maar dit is puur een momentopname voor de filmpjes.
Ik werk thuis vooral aan de basis en schakel vooral veel en af
en toe neem ik een stukje wijken of 20 m SB mee, meer niet ;-)

Dus wees gerust, het is nl geen standaard prik :Y)