Emotioneel afscheid Okidoki voor Arend en Albert Zoer *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:38

kreeg er kippe vel van.
maar hij zal het daar ook goed hebben.
maar het is wel jammer voor de springsport.

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:45

Erg jammer voor Albert, maar Oki zal redelijk snel over het "verlies" heen zijn. Zeker voor de nederlandse springsport een groot verlies, maar een verstandiger besluit hadden de eigenaren niet kunnen maken
Misschien omdat ik dan zonder muziekje keek, hebben jullie nog die kerstboom ( lijkt me) gespot in de binnenbak ? :=
Wie heeft er nu nog een kerstboom staan :wow: _O-

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:50

Hopelijk doet hij het bij zijn nieuwe eigenaar net zo goed.
Wel sneu hoor, dat afscheid filmpje. :o En dan met die deken, muziekje erbij...

Zou wel zonde zijn als Oki amper nog in de ring gaat verschijnen. :\

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:59

Au3 schreef:
Erg jammer voor Albert, maar Oki zal redelijk snel over het "verlies" heen zijn. Zeker voor de nederlandse springsport een groot verlies, maar een verstandiger besluit hadden de eigenaren niet kunnen maken
Misschien omdat ik dan zonder muziekje keek, hebben jullie nog die kerstboom ( lijkt me) gespot in de binnenbak ? :=
Wie heeft er nu nog een kerstboom staan :wow: _O-

Dat filmpje is toen de nieuwe eigenaar hem voor het eerst probeerde, dat zal rond de kerstperiode geweest zijn. De onderhandelingen zijn misschien al een tijdje bezig...

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:15

Relaxed schreef:
Dat verwacht je idd niet van Arend, die komt altijd zo hard en gevoelloos over. Maar kan heel goed begrijpen dat ze dit toch aan het hart gaat! Ik hoop dat we nog veel van Okidoki horen :j

Jaa idd! zo ken ik hem ook helemaal niet.
Die deken heeft arend laten borduren in hardenberg :P Wij moesten wachten tot de deken af was, zodat ons dekje geborduurd kon worden :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:25

Citaat:
gaat wel weer over als ze naar hun bankrekening kijken..

Lijkt me logisch dat ze op een gegeven moment het paard moeten verkopen. De kachel moet wel branden. En bedenk wel dat de familie Zoer echt vanaf 0 is begonnen, Okidoki was de kroon op hun werk.

Ik vind het mooi om te zien. Het is niet alleen handel, anders kom je niet zover in de sport.

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:41

Oh ik zit echt met tranen in mijn ogen.
Wat een moeilijke beslissing moet dit geweest zijn.

Wat een gemis voor Nederland.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:42

Denk niet dat veel mensen zullen besluiten hun paard niet te verkopen als er 4 miljoen voor gegeven wordt. Het verandert niets aan het verdriet om afscheid te moeten nemen van je paard. Ik vond het mooie beelden en wens de fam. Zoer sterkte met hun verdriet. Ik vind Okidoki op de film ook een beetje treurig kijken maar misschien is het verbeelding. Heb altijd het idee dat paarden slimmer zijn dan je zo zou denken.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:45

Rhodos schreef:
Getverderrie.. met dat muziekje erbij en de tekst op de deken word ik er nog emotioneel bij ook..

Hier netzo haha, ookal ken ik dat paard niet eens persoonlijk... :o
Zal idd best wel moeilijk zijn voor hun, maar kan hun besluit ook erg goed snappen aangezien het paard nu toch nog een redelijke leeftijd heeft om er nog een leuk (erg leuk ;)) bedrag voor te krijgen.
Hopen dat ie een super plekje krijgt bij zijn nieuwe eigenaar, maar dat zal vast. :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:51

Susy_Q schreef:
4 miljoen euro, maar wel een beetje verdriet..
gaat wel weer over als ze naar hun bankrekening kijken.. ;-)

Dat stond dus ook in een ingezonden brief in de telegraaf.
Ik vind het een domme opmerking. Ookal maak je de keuze om zo'n paard voor zo'n bedrag te verkopen, dat wil niet zeggen dat je het er niet moeilijk mee kan hebben. Het slaat nergens op.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:56

marrianne schreef:
Rhodos schreef:
Getverderrie.. met dat muziekje erbij en de tekst op de deken word ik er nog emotioneel bij ook..

Hihi ik ook hoor.. Pfff.. :o

haha ik was al bang dat ik de enige was :+[/quote]

Hier ook nog een penny meisje met een brok in haar keel hoor. :o
Rot muziekje ook, is nu ook niet het soort muziekje dat ze op leuke en gezellige feestjes draaien... :+
Ik hoop dat Oki het goed krijgt, zal ook wel als je naar het bedrag kijkt waarvoor hij is gegaan...
Flinke rijke stinkerd die nieuwe eigenaar, als ik het goed begrijp heeft de hij Oki dus meer voor de fun gekocht ??

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:12

Verbaas me dat zoveel mensen schrijven dat ze Arend zo niet kennen. Zo ken ik hem juist wel. Arend is altijd iemand geweest die heel gepassioneerd over zijn paarden was. Desondanks heeft hij ook al vroeg begrepen dat als je verliefd wordt op je paarden, en ze nooit verkoopt, dat het dan heel snel gedaan is met je stalletje. Deze verkoop biedt tenminste weer zekerheid dat de stal voorlopig voor langere tijd verzekerd is van continuiteit. Maar het is nou eenmaal vaak zo dat je van de beste paarden ook het meest gaat houden....helaas zijn dat altijd de paarden die ook in de belangstelling staan van evt. kopers.
Ik denk alleen dat Arend nog wel eens een gvd laat vliegen als hij ziet hoeveel hij daarvan naar de belasting moet brengen. Dat doet pas echt pijn.
Laatst bijgewerkt door Springert op 29-01-10 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:15

MarcelDufour schreef:
Verbaas me dat zoveel mensen schrijven dat ze Arend zo niet kennen. Zo ken ik hem juist wel. Arend is altijd iemand geweest die heel gepassioneerd over zijn paarden was. Desondanks heeft hij ook al vroeg begrepen dat als je verliefd wordt op je paarden, en ze nooit verkoopt, dat het dan heel snel gedaan is met je stalletje. Deze verkoop biedt tenminste weer zekerheid dat de stal voorlopig voor langere tijd verzekerd is van continuiteit. Maar het is nou eenmaal vaak zo dat je van de beste paarden ook het meest gaat houden....helaas zijn dat altijd de paarden die ook in de belangstelling staan van evt. kopers.

Ik denk dat je hem daarvoor al iets persoonlijker moet kennen. Maar als je hem ziet lopen en hem vanuit je omgeving een beetje kent, dan zou je niet zeggen dat ie zo emo kan zijn.. Hij komt gewoon als een nuchtere hard werkende handelaar over. Maar ik vind het alleen maar positief dat ie toch ook zijn gevoel laat zien! :j

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:18

Iessie schreef:
Flinke rijke stinkerd die nieuwe eigenaar, als ik het goed begrijp heeft de hij Oki dus meer voor de fun gekocht ??

Dat begrijp ook eigenlijk ook een beetje uit het filmpje. Dat zou heel erg jammer zijn.

Ik baal er echt een beetje van zeg!

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:30

aahh jammer
Okidoki was een begrip voor de Nederlands springsport. Jammer dat hij nu ons
land moet verlaten en nu een Argentijn wordt :P maarja.. wel begrijpelijk

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:31

Dat begreep ik inderdaad ook uit het filmpje. Ik heb wel ergens gelezen dat die Argentijn weinig wedstrijden reed maar nu met Okidoki internationaal wil gaan rijden met het oog op de wereldruiterspelen in Kentucky..

Flabbergast

Re: Emotioneel afscheid Okidoki voor Arend en Albert Zoer *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:38

Al gaat de nieuwe eigenaar er buitenritjes mee maken, voor 4 miljoen moet zo'n paard toch weg. Zeker als je een grote stal runt en dan de zekerheid hebt dat je de komende tijd alles kan betalen.
Zonde van zo'n paard, dat absoluut..

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:59

Ik vind het jammer, maar aan de andere kant is dit ook het mooiste moment om hem te verkopen, en dan voor zo'n bedrag! Moet je kijken hoeveel Albert en Oki gepresteerd hebben! Klasse toch! Wat wil je nog meer! Soms moet je ook tevreden zijn!

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:09

wat een mooi filmpje! Ik hoop dat Okidoki in Argentinië net zo gaat knallen als hier :D

Annel0es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:28

Als ik naar dat filmpje kijk word ik er haast emotioneel van. De tranen stonden in mijn ogen.. ;( :o

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:35

Mooi filmpje.. Die tekst op de deken :(:)
Ik hoop dat de nieuwe eigenaar veel succes met hem krijgt!

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:38

Vind het een mooi filmpje :D Zal hem zeker missen!!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:42

Pfffff had Bea 'm niet kunnen financieren voor Albert. Koningshuis heeft geld en is gek van paardensport. Nouja het is een verstandig besluit gezien de centen maar als ik dit filmpje zo zie dan gaat 't me ook aan het hart.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:44

Wat een prachtig filmpje hebben RTV Drenthe erweer van gemaakt,. Die muziek eronder maakt het helemaal compleet :P.
[edit] Mooie woorden van Albert en Arend, en een mooie tekst op de deken.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:27

Ezumii schreef:
Al gaat de nieuwe eigenaar er buitenritjes mee maken, voor 4 miljoen moet zo'n paard toch weg. Zeker als je een grote stal runt en dan de zekerheid hebt dat je de komende tijd alles kan betalen.
Zonde van zo'n paard, dat absoluut..

Wel zonde idd dat het talent van zo'n paard dan niet weer of niet zoveel gezien word! Maar ach misschien houd okidoki ook wel van een buitenritje! ;)

Mooi filmpje! Idd van die deken in combi met de muziek, komen wel haast tranen in je ogen.