Geen vervolging voor Patrik Kittel na tongincident Scandic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:18

oh hij staat in de wei trouwens al 2 jaar... voordat je over de stal begint...

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:19

Mariel89 schreef:
Issy schreef:
Super dat het nu met een sisser afloopt. En dat hij geen officiele waarschuwing krijgt. Hij rijdt zijn paarden superfijn. Jammer dat de filmster geen officiele waarschuwing krijgt want ze heeft toch duidelijk verkeerde info bij het filmpje gegeven. Wat mij betreft mag de toegang ontzegt worden voor zo'n Papparazzi bij alle wedstrijden.

verkeerde info bij het filmpje???
Ik heb geen geluid aan voor extra info, zie er geen extra info bij staan, kijk alleen naar de beelden. Geloof niet dat ze daar in gerommeld heeft. Dus als zij een waarschuwing zou moeten krijgen voor het filmen van die beelden, dan wordt de wereld wel heel erg krom!

Wat dacht je van beelden vertragen erbij schrijven dat hij zo 5 kwartier rondgereden heeft. Inmiddels allemaal achterhaald, hij reed precies 19 seconde zo! En vervolgens corrigeerde hij de tong van het paard.

Rivaldo

Nimroy schreef:
Rivaldo schreef:

Tja, dan heb je toch ook wel heel andere omstandigheden..
Met beetje lengtebuiging word je paard wel vrolijk.

Ik vind het goed dat de FEI er in ieder geval mee bezig is geweest.. Hoe dan ook vind ik het niet fijn voor zo'n paard als hij (als is het maar 5 min) met zijn kin op de borst loopt..(en ik heb het niet over de tong, want dat kan gebeuren en hij stopt hem terug..)

Maar stel, het paard wordt zo onwijs mishandelt, dan zagen die oren en ogen er wel anders uit! ;)

horseyfries

arno8 schreef:
Aha, daar is het probleem: hij staat op stal! En is jouw pony nooit met bit bereden?

Ik nodig jou uit een kijkje te nemen naar de duizenden paarden die in het wild rondlopen en een foto te maken van een paard dat z'n tong er abnormaal uit heeft hangen.

Veulens op de wei doen dat zelfs, hoe weinig paarden heb je in je leven gezien als je dat niet weet?

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:20

arno8 schreef:
Aha, daar is het probleem: hij staat op stal! En is jouw pony nooit met bit bereden?

Ik nodig jou uit een kijkje te nemen naar de duizenden paarden die in het wild rondlopen en een foto te maken van een paard dat z'n tong er abnormaal uit heeft hangen.

Hij staat niet op stal ;)
In de weide :) Nooit anders gehad. :)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:20

Bandida schreef:
_Zsazsa_ schreef:
Een ongelukje mensen! Een half rondje een tong uit de mond omdat hij per ongeluk de tong tussen het bit in heeft gewerkt. Kan iedereeeeeeen overkomen die met S&T rijd.. en over het bit gooien kan ook met een enkel gebroken...

tsssss :n
Beetje goedpraten? Ik begrijp het niet hoor. Allemaal het filmpje gekeken maar niet gezien.

Ik heb het filmpje gekeken en gezien en zelfs Patrick live zien rijden..... ;)

Julia86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:22

Ik probeer je alleen zo ver te krijgen dat je uitlegt wat je nou bedoelt. Geen een paard gooit standaard z'n tong naar buiten, dat komt altijd doordat hij te veel met het bit is bewerkt.

Verder zie ik dat sommigen al zo op de kast zijn gejaagd dat ze over mijn profiel beginnen en over hoefijzerloos (TOTAAL OFF-TOPIC), voordat ze gaan zeuren dat ik niet op ze reageer: ik reageer niet op off-topic reacties.[/quote]

Ik ben gewoon benieuwd naar jouw achtergrond en hoe je aan objectieve informatie komt om zulke stellingen aan te nemen. De beste stuurlui staan aan wal. Het is heel makkelijk wat roepen als je zelf nog nooit op zo'n nivau of in ieder geval met stang en trens gereden hebt. Tuurlijk gaan er wel eens dingen fout (dat weet ik zelf maar al te goed) en dat hoeft niet goed gepraat te worden, maar om iemand dan helemaal af te branden is ook weer het uiterste (ik zag vergelijkingen over met een mes bewerken...).

Als je zelf andere ideeen erop nahoudt is dat prima, maar laat andere ook een beetje in hun waarde. Geloof me, die toppaarden hebben geen slecht leven. Misschien enigzinds beperkt, maar echt niet slecht. Er is volgens mij veel erger dieren en mensenleed in de wereld om je druk over te maken dan over dit.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:22

MamboBeach schreef:
:')

Er wordt hier lekker overdreven over een halve volte tong buiten de mond.

Nog een vraagje: Diegene die bitloos rijden, wat weten jullie hier eigenlijk vanaf?

Even logisch nadenken? Nul komma nul! ;)
Maar niet gehinderd door enige kennis van zaken brult men alweer moord en brand. Ondertussen de eigen paarden vrolijk kreupel verder laten hobbelend, want men kijkt véél liever naar een ander dan naar zichzelf.... :x

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:23

KiWiKo schreef:
ik denk dat Patrick hem inlijst en op de WC hangt :D

Ik zou 'm uitvergroten en op het plafond schilderen, zodat ik er elke avond naar zou kunnen kijken :+

Wat een lachertje, maar zoals een groot deel van Bokt al had verwacht, niet vervolgd... Dat zou nog lachwekkender zijn geweest.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:23

Ik vind het zelfs een kwalijke zaak dat het FEI dit filmpje serieus heeft genomen en heeft onderzocht... :j
Stelletje zolen die een beetje stiekem staan te filmen! Zeker hun detectiveberoep gemist...
Laatst bijgewerkt door Alet74 op 26-01-10 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderde posts verwijderd.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:25

Het erge is dat de filmster alweer bij elke ring staat te filmen....ze wacht op een momentopname dat het erger lijkt dan dat het is......Wel opvallend dat je dan maar 1 keer in de drie maanden een filmpje vertraagd kan plaatsen, wantoestanden zou je toch 1000 keer per dag moeten tegenkomen?

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:26

Jongens jongens, wat een gezellige discussie hier:) Overigens is patrick een heel goede ruiter, maar ondanks het 'maar' en 4 minuten opname is.. vinden jullie dat dit al voor 4 minuten goed gekeurd moet worden? Ik vind het ronduit belachelijk en schandalig dat men op deze manier zijn paarden rijd.
Al is patrick nog zo'n goede en vriendelijke ruiter, 1 sec opname is voor mij al 1 sec te veel. Of rijd je paard goed, of rijd niet.
Zo simpel vind ik het. Alsof die beesten voor zo'n leven kiezen..

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:27

Rooompie schreef:
Jongens jongens, wat een gezellige discussie hier:) Overigens is patrick een heel goede ruiter, maar ondanks het 'maar' en 4 minuten opname is.. vinden jullie dat dit al voor 4 minuten goed gekeurd moet worden? Ik vind het ronduit belachelijk en schandalig dat men op deze manier zijn paarden rijd.
Al is patrick nog zo'n goede en vriendelijke ruiter, 1 sec opname is voor mij al 1 sec te veel. Of rijd je paard goed, of rijd niet.

Hoe kom je aan 4 minuten? het is maar 19 seconden.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:28

Bij gebrek aan een goede verdediging gaat men weer op de persoon spelen. Kom mensen, doe nou even alsof je meer niveau hebt dan een peuter van 4 en ga eens in discussie! Probeer het eens! Zo eng is het niet hoor.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:29

arno8 schreef:
Bij gebrek aan een goede verdediging gaat men weer op de persoon spelen. Kom mensen, doe nou even alsof je meer niveau hebt dan een peuter van 4 en ga eens in discussie! Probeer het eens! Zo eng is het niet hoor.

Belediging 2, danku! :)

Ik ben een nietlogischnadekendepeutervan4 :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:30

Issy schreef:
Rooompie schreef:

Deel die 19 seconden maar door 3 :+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:31

Issy schreef:
Rooompie schreef:

Nee hoor, als je alle vertragingen nog verder vertraagt kom je zelfs wel op 8 minuten.... :P

Rooompie

Issy schreef:
Rooompie schreef:

Prima, 19 seconde teveel. Je zou eens moeten weten wat er precies die 19 seconde met de spieren binnenin het lijf gebeurd. Helaas wordt daar nauwelijks aandacht geschonken in de paardenwereld, kop in de krul en het plaatje is compleet.

Storm

Rooompie schreef:

Dus als je paard zijn tong een keer over het bit gooit, ben je een slechte ruiter en dan zou je met rijden moeten stoppen?
Dat schrijf je namelijk.

Rivaldo

Janine1990 schreef:
Issy schreef:

Deel die 19 seconden maar door 3 :+

En haal dan de vertraging eraf! :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:32

Issy schreef:
Super dat het nu met een sisser afloopt. En dat hij geen officiele waarschuwing krijgt. Hij rijdt zijn paarden superfijn. Jammer dat de filmster geen officiele waarschuwing krijgt want ze heeft toch duidelijk verkeerde info bij het filmpje gegeven. Wat mij betreft mag de toegang ontzegt worden voor zo'n Papparazzi bij alle wedstrijden.

papparazzi? als ik het zou zien,zou ik het ook filmen....

Rivaldo schreef:
Maar dat is voor sommige onder ons moeilijk te begrijpen omdat ze zelf nooit met S&T hebben (kunnen) rijden.
...

ik zou het niet eens willen :n
en toch ben ik zo een "niet-begrijpend" persoon......

Storm76 schreef:
Mijn kleine neefje krijgt blauwe lippen als het koud is, en dat zonder S&T...

ja het paard had vast onderkoelings verschijnselen .... :\

MamboBeach schreef:
Ik vind het zelfs een kwalijke zaak dat het FEI dit filmpje serieus heeft genomen en heeft onderzocht... :j
Stelletje zolen die een beetje stiekem staan te filmen! Zeker hun detectiveberoep gemist...

ik vind het juist een goede zaak, dat ze de zaken nader onderzoeken.....anders lopen er een hoop mensen ongestraft weg voor bepaalde dingen
als iemand doping heeft gebruikt word er ook moord en brand geschreeuw van schande.....en dan is het wel goed he dat ze het onderzoeken ;)

Rooompie schreef:

Amen! zo is het!

Rivaldo schreef:
arno8 schreef:

Belediging 2, danku! :)

Ik ben een nietlogischnadekendepeutervan4 :D

nou ze heeft anders een heel goed punt, misschien eens bij het onderwerp houden in plaats van persoonlijke dingen van bestreffende bokker erbij te pakken
dat noem ik een tekort aan discussie materiaal!

kimberley12

Ik snap de hele ophef hierover niet. Patrick stopte toch
toch met rijden toen hij ontdekte dat Scandic aan het
klieren was met zijn tong?

Volgens mij is het 1 van de weinige ruiters die echt netjes
en eerlijk zijn paarden rijdt. En niet die stangteugel strak
trekt.

BBMarin

Rivaldo schreef:
Nimroy schreef:

Tja, dan heb je toch ook wel heel andere omstandigheden..
Met beetje lengtebuiging word je paard wel vrolijk.

Ik vind het goed dat de FEI er in ieder geval mee bezig is geweest.. Hoe dan ook vind ik het niet fijn voor zo'n paard als hij (als is het maar 5 min) met zijn kin op de borst loopt..(en ik heb het niet over de tong, want dat kan gebeuren en hij stopt hem terug..)

Maar stel, het paard wordt zo onwijs mishandelt, dan zagen die oren en ogen er wel anders uit! ;)

Absoluut mee eens, ik zeg ook niet dat het een ongelukkig paard is.. Je moet goed je best willen doen wil je paard er ongelukkig en levenloos uit gaan zien want het zijn trouwe dieren.
Maar ik wil wel zeggen dat ik het niet fijn beeld vind ondanks het maar zo kort is.. Ik vind het gewoon niet horen.

heleenxx

Wat een gezellig gedoe hier }:0

Mijn paard heeft laatst op wedstrijd *door mijn eigen stress) ook voor het eerst sinds 10 jaar zijn tong over het bit gegooid.
Duizendmaal sorry voor al het leed wat ik mijn paard heb aangedaan! Ik ben een vreselijke ruiter die slecht voor zijn paard zorgt en zou minstens levenslang verbannen moeten worden van de paardenrug :+

Sorry hoor, wat een gedoe allemaal, ik heb Patrick Kittel zaterdag zien rijden op JA, het zag er prachtig uit allemaal!
Paard heeft 19 seconden zijn tong eruit gehad om welke reden dan ook. Dat is snel hersteld, geen probleem toch verder? :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:33

Storm76 schreef:
Rooompie schreef:

Dus als je paard zijn tong een keer over het bit gooit, ben je een slechte ruiter en dan zou je met rijden moeten stoppen?
Dat schrijf je namelijk.

in combinatie met een kin op de borst is het idd niet goed te keuren....