Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Makkelijk oordelen vanaf de computer, zijn er ook mensen hier die het zelf hebben gezien? We kunnen wel van alles gaan roepen, maar wie zegt dat het waar is, en inderdaad zoals hier al eerder gezegd werd soms wordt de DB wel erg snel gebeld.
Joscaa schreef:Iemand van de Zonnehoeve heeft de moeite genomen zich op Bokt aan te melden om uit te leggen dat de paarden wel degelijk bijgevoerd worden en dat ze van de in het terrein waar ze lopen aanwezige bomen/bossages gebruik kunnen maken voor beschutting. Alleen over de drinkwatersituatie bestaat nog onduidelijkheid, wat natuurlijk niet betekent dat het niet geregeld is. Ook niet dat het dat wel is, maar het is dus gewoon nog even niet bekend.Buiten staan, oke.
Maar zonder (goed) eten, en (vers) water? Nee. Dat kan natuurlijk niet.
JUIST als ze zoveel buiten staan moeten ze genoeg eten hebben, om zichzelf warm te houden etc!

Buitenzorg schreef:malih schreef:pfff, verbaast me allemaal niks. Ik verbaaste me wel langer over de manier van handelen op zonnehoeve. Dat die paarden daar staan te verrotten verbaast me echt helemaal niks.
Lees eerst een heel topic eens voordat je zo gaat schoppen!
En tja, "wij" rechtvaarigde mensen zetten onze paarden liever 24/7 in een 3x3 box, met stromend water. Daar worden ze veel gelukkiger van...![]()

(of t moet heel erg vertekenen op mn scherm. Nou, ben benieuwd hoeveel mensen nu nog steeds zielig roepen.
Patriciavt schreef:Is dit de kudde die in dat bosje aan de bosruiterweg staan?? Hier lopen ook enkele koeien toch?
Ong. 300 meter van onze stal staat nl ook een aantal paarden (voor zover ik weet zijn die van Zonnehoeve) in een stuk afgebakend natuurgebied.
Ik heb ze niet vaak genoeg gezien om te beoordelen of deze dieren idd verwaarloos worden, wat we wel hebben meegemaakt is dat er in de zomer regelmatig eentje losloopt en dat de eigenaren dan niet/moeizaam te bereiken zijn..