Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bello2005 schreef:Dat vind ik ook, werkelozen genoeg zou ik zeggenIk vind gewoon dat ze dagelijks/wekelijks het bos met tientallende mensen (bij. gemeente werkers/dierenbescherming/taakstraffers etc). moet schoonhouden.

[***] schreef:@sizzle: je kunt in de andere discussie over dit onderwerp lezen dat de beesten die niets te vreten hebben door bijvoeren echt niet meer te vreten krijgen.
Citaat:maar juist door een vergroot geboortecijfer
Sammie schreef:Dit neemt wel het risico van vossenlintwormen met zich mee, waarschuwt de VWA. Ook hebben loslopende honden kans op een maagdarmontsteking als zij vlees eten van een oud kadaver.

), maar om rekening te gaan houden met mensen die de regels overtreden, dat vind ik al helemaal van de zotte...[***] schreef:@ Sizzle: nogmaals de uitleg heel kort. Bij bijvoeren krijgen alleen de sterksten te eten. De zwakkeren, voor wie je zou willen bijvoeren, zullen niet in de buurt van het voedsel kunnen komen.
). Berdien schreef:Wat een reacties weer. Wij willen als wandelaar geen dode dieren tegen komen want ieh bah jakkie dood=naar. Maar we willen wél in een 'natuurgebied' recreëren.
Het is toch ook van de zotte hier. We willen wel natuur in een hek, maar alles wat natuurlijk en naar is, dat moet maar weggemoffeld worden.
Zelfde in de Pyreneeën, daar moesten kadavers ook in één keer weggehaald worden. Hygiëne (pffft), ziektes (oh ja), geschokte toeristen () en dus uiteindelijk de lokale flora en fauna die afhankelijk was van die kadavers die naar de knoppen ging.
NatuurbeheerLaat me niet lachen.
Wel allemaal elke avond een gehaktbal eten, maar een dood dier tegen komen? Stel je voor...
Berdien schreef:Wat een reacties weer. Wij willen als wandelaar geen dode dieren tegen komen want ieh bah jakkie dood=naar. Maar we willen wél in een 'natuurgebied' recreëren.
Het is toch ook van de zotte hier. We willen wel natuur in een hek, maar alles wat natuurlijk en naar is, dat moet maar weggemoffeld worden.
Zelfde in de Pyreneeën, daar moesten kadavers ook in één keer weggehaald worden. Hygiëne (pffft), ziektes (oh ja), geschokte toeristen () en dus uiteindelijk de lokale flora en fauna die afhankelijk was van die kadavers die naar de knoppen ging.
NatuurbeheerLaat me niet lachen.
Wel allemaal elke avond een gehaktbal eten, maar een dood dier tegen komen? Stel je voor...
rockwitch schreef:Tja aan de ene kant, dode vogels en andere dode dieren die in de natuur dood gaan worden over het algemeen ook niet opgeruimd.
KBTP schreef:rockwitch schreef:Tja aan de ene kant, dode vogels en andere dode dieren die in de natuur dood gaan worden over het algemeen ook niet opgeruimd.
Maar weet je wat ik vind? Een vogel varieerd in kg van 50 Gram tot 3 Kilo, dat valt niet zo op, maar een paard van zo'n 400-500 kilo! ik vind het wel een goed iniatief maar dan wel op plekken waar het kan.
Citaat:Ook brengt het mensen weer meer in contact met leven en dood in de dierenwereld, wordt gesteld.
Citaat:groot onbegrip bij boeren en agrarische bestuurders.
Ze noemen het idee belachelijk, een belediging voor alle veehouders die dierziekten uit alle macht proberen te voorkomen en niet geschikt voor Nederland. Ook niet-agrariërs reageren kritisch op het bericht.
alleen
ik snap het niet ? liljebo schreef:Met het idee is niets mis.