Spoeddebat situatie Oostvaardersplassen in Tweede Kamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:32

Zojuist had mijn vriendin een bevriende melkveehouder aan de telefoon, om te vragen of we zijn aanhanger mogen lenen komend weekeinde. Dat mag, zolang het niet gaat sneeuwen. Gaat het wel sneeuwen, heeft 'ie 'm zelf nodig om zijn jongvee dat in een natuurgebied loopt van kuilgras te kunnen voorzien. Er zijn dus ook mensen die wel snappen hoe het werkt. +:)+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:17

peer2005 schreef:
Annelies, als je dat stuk van Frans Vera hebt gelezen zie je dat een merrie na een slechte winter vaak helemaal geen eisprong krijgt en dus het jaar erop geen veulen zal krijgen. Zo reguleert de populatie zichzelf dus wel degelijk na een harde winter.

Ja dus? Als ze dood gaan krijgen ze ook geen eisprong...

Ze mogen van mij best een harde winter hebben maar ze dood laten hongeren is een heel ander verhaal, zoals ik al zei kunenn ze prima bijvoeren tijdens de slechtste weken van het jaar en dat zal er echt niet meteen voor zorgen dat de kudde explosief groeit.

LauraMc schreef:
Als zoveel dierenorganisaties zeggen dat het niet nodig is om deze dieren bij de te voeren dan ga ik daar in mee. Deze mensen hebben verstand van zaken en zijn opgeleid om het ecosysteem gezond te houden. Zelfs als de PvdD er niks aan doet (die bij wijze van spreke al gaan gillen als er een hamster vermoord wordt), maak ik me er niet druk over. Ik vind het bijzonder om te zien dat de PVV zo sluw kan inspelen op de gevoelens van de mens. Mensen vinden al gauw iets zielig en vooral wat dieren betreft. Als de PVV maar één kant van het verhaal laat zien en vervolgens laat merken dat ze er iets aan willen doen, winnen ze hordes mensen voor zich. Slim, sluw, achterbaks; het is maar welk woord je ervoor wilt gebruiken.

Ik vind het wel bijzonder dat in dit topic iedereen ineens geloofd in de expertise van oa de DB terwijl elders op bokt hele topic's vol staan met klachten dat ze of te snel ingrijpen of helemaal niet ingrijpen.
De opmerking dat de PVV hier zieltjes mee wint is al eerder genoemd en ook al eerder weerlegd, ik geloof daar ook niet zo in.