Zenyatta maakt definitief haar terugkeer op de renbaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:48

Ik wilde in dit topic alleen maar opmerken dat heel dat vermenselijkte imago van die merrie onzin is, maar blijkbaar verkoopt zo'n Disneyverhaal ook hier goed. 't Is gewoon een paard, en dat ze graag loopt is voor haar mooi mee genomen, maar daar gaat het niet over. Het gaat over de $$$ en verder is het goeie marketing.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:50

Mooi om te zien dat dit paard een goede techniek heeft , en dat zij vrolijk de boel eruit loopt , voor haar hoop ik dat ze mag doen wat ze graag doet, en met haar leeftijd is ze in de bloei van haar leven......( Het zou sneu zijn als deze merrie in haar box achter blijft en de veewagen weg ziet rijden naar wedstrijden zonder haar)- en bij de een kost de paardensport een hoop geld , en bij de ander levert het geld op ;)

jmac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:52

Bandida schreef:
Ik wilde in dit topic alleen maar opmerken dat heel dat vermenselijkte imago van die merrie onzin is, maar blijkbaar verkoopt zo'n Disneyverhaal ook hier goed. 't Is gewoon een paard, en dat ze graag loopt is voor haar mooi mee genomen, maar daar gaat het niet over. Het gaat over de $$$ en verder is het goeie marketing.

Hoe vaak ga je dit soort nonsens nog posten?

Overigens: [DRS] [Breaking News] Zenyatta zal terugkeren in 2010 was veel eerder maar die wordt gesloten. Zo zullen mensen nog 's topics openen (...)

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:54

Cayenne schreef:
Suelza schreef:
quote="MamboBeach"
Waarom MOET je stoppen op het hoogtepunt?
Als deze merrie nog wil? Ik zou zeggen, lekker laten gaan!
/quote

Maar wie zegt dat dit paard dit daadwerkelijk wilt?

Het paard of de eigenaar???

De trainer :) en ik neem aan dat die in dit geval het paard het beste kent.
Heb je dit paard weleens zien lopen? Oortjes erop en gaan. Geen twijfel mogelijk.

Ik denk ook uiteindelijk de trainer....maar je merkt het echt aan een paard of ze graag willen of niet hoor! Na mijn jaren op een renstal weet je het op de duur redelijk, net als met elk ander paard trouwens....wij hadden ook een 12-jarige die niet wilde stoppen en ook nog een halve ton bij elkaar rende. Dat paard wilde echt het liefst de renbaan op. Het heeft nog overredingskracht gekost om hem ervan te overtuigen dat springen en bakwerk ook leuk kon zijn (bakwerk deed hij zowiezo wel). En andersom ook stonden we een keer bij een race van een van "onze" paarden te kijken en na een half rondje door de verrekijker keken we elkaar aan...deze merrie had er gewoon ECHT geen zin in, het straalde van alle kanten van haar af. Kortom, die is verkocht door haar eigenaar als rijpaard...alwaar ze het voor zover ik weet naar haar zin heeft gekregen.

Als deze merrie graag loopt, laat haar lekker lopen?! Tuurlijk is het geld leuk, maar uit dit verhaal komt het niet echt over dat het over geld gaat. Daarbij hebben zij misschien ook het "wat nou als ze meer had gekund en we proberen het niet" gevoel. Je kan toch altijd nog stoppen?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:55

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:03

wel leuk dat ze weer gaat rennen.
Ik wist nietdat ze zo vroeg met pensioen gaan.
(Ze slaan best wel vaak met de zweep op de renbaan)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:08

Je hoort mij ook niet zeggen dat het paard niet mag rennen/sporten, wat ik gewoon jammer vind is dat er eerst heel stellig een punt wordt ingenomen dat ze vonden dat de merrie hard gewerkt had, genoeg gedaan had, nooit meer op de baan zou verschijnen, bladibladibla

Maar als er dan geruchten de kop op doen dat men de nieuwe rising star/legende graag in de race wilt zien tegen deze topper, dan ineens...

Is ze nog niet aan haar pensioen toe, wilt ze alleen maar rennen etc.

Dat komt bij mij ongeloofwaardig over... Ik had meer respect gehad als ze na het zeggen van a. ook b. hadden gezegd. Die merrie heeft zich al lang bewezen.

En neem van mij aan... met 1 seizoen extra in de benen is ze volgend jaar het rennen echt niet ineens beu. Dus wat is dan de meerwaarde van nog 1 seizoen? Zo dat ze, net als nu, kan stoppen op haar hoogtepunt? Of, als ze pech heeft, als ze van haar troon gestoten is. En dan? Op zoek naar weer een nieuw hoogtepunt? Of toch proberen opnieuw een gooi te doen naar de troon?

Zo kun je bezig blijven...
Laatst bijgewerkt door Suelza op 17-01-10 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:09

Wat een heerlijk nieuwsbericht op de zondagochtend!
Geweldig! Zag ergens ook nog een hele leuke foto voorbij komen van haar berijder op de Breeders Cup, wat een blije man...

Ik vind het een prachtige sport!

tamoreliefje

Re: Zenyatta maakt definitief haar terugkeer op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:19

Ik vind het gewoon geweldig dat ze terug komt in de sport.

Er zijn nu eenmaal paarden die graag willen werken.
Ken ook zo een paard , die echt chagerijn wordt als niet mee mag op de vrachtwagen naar wedstrijd, dat beest doet het gewoon supper graag, waarom haar dat afnemen

En als je naar Zeynatta kijkt, het druipt er af dat die merrie er echte dikke lol in heeft!!!!!!

Ze loopt een race en als ze anderen voorbij loopt, is die gewoon dik aan het uitlachen. Het is idd een droomverhaal, maar waarom tegen argumenten geven als het zo is.

Moest het mijn paard zijn, en ik zie dat mijn beest er zulke lol in heeft, zou ze ook terugkomen op de baan. En dat is dan niet enkel een kwestie van geld. Dat noemt geloven in je paard.

Moet Edward Toti ook op stal laten staan , omdat gij te goed is?

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:20

Suelza schreef:
Je hoort mij ook niet zeggen dat het paard niet mag rennen/sporten, wat ik gewoon jammer vind is dat er eerst heel stellig een punt wordt ingenomen dat ze vonden dat de merrie hard gewerkt had, genoeg gedaan had, nooit meer op de baan zou verschijnen, bladibladibla

Maar als er dan geruchten de kop op doen dat men de nieuwe rising star/legende graag in de race wilt zien tegen deze topper, dan ineens...

Is ze nog niet aan haar pensioen toe, wilt ze alleen maar rennen etc.

Dat komt bij mij ongeloofwaardig over... Ik had meer respect gehad als ze na het zeggen van a. ook b. hadden gezegd. Die merrie heeft zich al lang bewezen.

En neem van mij aan... met 1 seizoen extra in de benen is ze volgend jaar het rennen echt niet ineens beu. Dus wat is dan de meerwaarde van nog 1 seizoen? Zo dat ze, net als nu, kan stoppen op haar hoogtepunt? Of, als ze pech heeft, als ze van haar troon gestoten is. En dan? Op zoek naar weer een nieuw hoogtepunt? Of toch proberen opnieuw een gooi te doen naar de troon?

Zo kun je bezig blijven...

Ik heb niks met rensport, weet er ook helemaal niks vanaf. Maar met dit standpunt ben ik het wel mee eens!
Maar dit geldt zowiezo voor alle paardensporten...Dat is het moeilijke van stoppen op het hoogtepunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:22

Ik vind het ook fantastisch.

En hey, ga me nou niet vertellen dat als jij zo'n paard had, dat je niet aan het geld zou denken... :o

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:23

Geweldig nieuws!
Als dat paard er nou lol in heeft! Lekker laten rennen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:24

Joolien schreef:

En hey, ga me nou niet vertellen dat als jij zo'n paard had, dat je niet aan het geld zou denken... :o

Nee, natuurlijk niet...

*ahum... mag ik even wat leuks zeggen?

Typisch bokt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:24

Janine1990 schreef:
Joolien schreef:

Nee, natuurlijk niet...

*ahum... mag ik even wat leuks zeggen?

Typisch bokt!

Haha, bedoel je mijn reactie, of de andere reacties? :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:25

Nee niet jouw reactie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:27

Oh ok, dan liggen we op 1 lijn.

Maar hetzelfde zie je in de spring- en dresuursport, als er een heel goed bod op je paard komt, net zoals op Tomboy bijv, tja, dan zeg je wel ja.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:29

leuk dat ze terug komt.
ik weet zelf als eigenaar dat het niet alleen om het geld gaat,het opbouwen naar de koers toe,de dag van de koers allemaal zo spannend,het moment van de start...mijn hart slaat dan een paar keer over haha.
je bent zo trots dat jou paard een goede koers heeft gelopen,ook al word het paard 2 de of 3 de dan nog kan hij een goede koers hebben gelopen,want niet alles zit altijd mee in de koers,en dan heb je zo een goed paard zo fit als een hoendje kerngezond,paard wil racen!waarom zou je haar dan niet laten lopen?
ik snap dat er altijd een risico aan zit en ja ze kan een keer verliezen,een paard kan niet altijd winnen,om een paard dan maar aan de kant te zetten voor de eer omdat ze dan ongeslagen de boeken in gaat?daar kiezen deze eigenaaren dus niet voor,ze houden van de spanning en houden er van om hun paard te zien racen,en het paard houd van racen.dat moet je respecteren vind ik.
wat je ook van de sport vind want daar gaat het hier niet om.het gaan om eigenaaren die hun fitte geweldige paard nog niet aan de kant willen zetten omdat iedereen er van geniet,niet alleen de eigenaaren,maar ook de fans en niet te vergeten de trainer en de jocey,een paard van dit kaliber is een eer om te rijden in de koers.
als iedereen er zoveel plezier aan beleeft...waar hebben we het dan nog over.
om het geld is het niet te doen,dan heeft ze allang bij elkaar verdient!
het is de sport,waar je mee te maken moet hebben gehad denk ik om dat te begrijpen.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:33

Ik denk dat ze hier spijt van gaan krijgen...
Maar het blijft wel een geweldig paard!

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:33

Als je geld hebt, is er aktijd meer geld te verdienen. Aan de andere kant, als je dromen hebt, blijft er altijd meer te dromen over. Wie zijn wij om hierover te oordelen?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:35

Dus toch! :D

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:39

Jaimyliefje schreef:

ik denk dat je daar wel eens helemaal gelijk in gaat krijgen

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:41

Jaimyliefje schreef:

spijt is een groot woord,maar ik denk ook dat ze achteraf nog wel op de beslissing terug komen,
er is niks mooiers om je paard te zien winnen,dit paard heeft nog nooit veloren,ze vinden het zonde om een fitte gezonde merrie aan de kant te zetten,een paard als haar krijg je in je hele leven niet weer,maar er komt een moment dat ze een keer verliest lijkt me,en als je gewend bent om te winnen dan ben je stiekeum toch teleur gesteld als ze dan een keer 2 de word,ook al loopt ze een goede koers,zo zitten we nu eenmaal inelkaar.
maar goed de sport is te mooi om een fit gezond paard aan de kant de zetten

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:48

maverick schreef:
Jaimyliefje schreef:

ik denk dat je daar wel eens helemaal gelijk in gaat krijgen

Het blijft een geweldig paard, maar jullie kunnen best is gelijk krijgen

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:51

Ik vind het wel gaaf dat ze weer de renbaan op gaat...
En ik weet wel zeker dat trainer jocky en eigenaar haar donders goed in de gaten houden, een fikse tegenslag kunnen ze zich met haar niet permiteren

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:29

Ik vind het een prachtig beest en snap heel goed dat ze haar weer terug willen op de renbaan. Maar ik vind het wel zonde dat ze zich niet aan hun woord hebben gehouden..