Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CM_ schreef:Ik vind een schuilstal ook niet meer dan normaal.
Zou gewoon verplicht moeten worden dat buitenlopende dieren een schuilmogelijkheid hebben.
Zowel tegen koude, wind, regen als zon en dazen.
Hier lopen ook alle paarden 24/7 in de wei, en reken maar dat ze dankbaar gebruik maken van de schuilmogelijkheid.
Bij die schuilmogelijkheid is dan ook meteen plek om goed ruwvoer neer te leggen, leg je het buiten is de kans groot dat het bij zware sneeuwval zo insneeuwt.
Caira schreef:Omdat die regel er niet is en je 9 van de 10x geen schuilstal mag plaatsen!
Grappig vind ik altijd die voorbeelden van die mensen die zeggen dat hun paard zielig hinnikend voor het hek staat, hij wil ZOOOOOOOO graag naar binnen, waarom? Juist ja omdat er binnen eten op hem wacht
Caira schreef:Grappig vind ik altijd die voorbeelden van die mensen die zeggen dat hun paard zielig hinnikend voor het hek staat, hij wil ZOOOOOOOO graag naar binnen, waarom? Juist ja omdat er binnen eten op hem wacht
Caira schreef:Omdat die regel er niet is en je 9 van de 10x geen schuilstal mag plaatsen!

peer2005 schreef:Nogmaals mijn vraag dan, wat is de absolute meerwaarde van zo'n schuilhok als je aan de overige voorwaarden (zie mijn eerdere post) voldoet? tw Russel, ooit gehoord van nuance? Niemand valt jou aan, en niemand stelt hier dat ie zijn of haar paarden lekker hun eigen kostje bijelkaar laat scharrelen met dit weer...
peer2005 schreef:Nogmaals mijn vraag dan, wat is de absolute meerwaarde van zo'n schuilhok als je aan de overige voorwaarden (zie mijn eerdere post) voldoet? tw Russel, ooit gehoord van nuance? Niemand valt jou aan, en niemand stelt hier dat ie zijn of haar paarden lekker hun eigen kostje bijelkaar laat scharrelen met dit weer...
. Dat de schuilstal er staat wil niet zeggen dat
peer2005 schreef:Oke, duidelijk. Mijn mening is dat als je ziet en merkt dat je paard lichamelijk en mentaal er puik bijstaat (MET de door mij genoemde voorwaarden van goed voer etc) een schuilhok niet per definitie nodig is. Maar daarover mogen we best van mening verschillen.

peer2005 schreef:Oke, duidelijk. Mijn mening is dat als je ziet en merkt dat je paard lichamelijk en mentaal er puik bijstaat (MET de door mij genoemde voorwaarden van goed voer etc) een schuilhok niet per definitie nodig is. Maar daarover mogen we best van mening verschillen.
. Mijn pony kan er ook puik bijstaan als ze ik weet niet hoe lang 24 uur in een box staat, dus dan keuren we dat ook maar goed
CM_ schreef:Ik vind een schuilstal ook niet meer dan normaal.
Zou gewoon verplicht moeten worden dat buitenlopende dieren een schuilmogelijkheid hebben.
Zowel tegen koude, wind, regen als zon en dazen.
russel schreef:peer2005 schreef:Oke, duidelijk. Mijn mening is dat als je ziet en merkt dat je paard lichamelijk en mentaal er puik bijstaat (MET de door mij genoemde voorwaarden van goed voer etc) een schuilhok niet per definitie nodig is. Maar daarover mogen we best van mening verschillen.
Idd bekijken en nadenken. Maar schuilmogelijkheid in de vorm van een grote boom, haag van struiken die hoog genoeg zijn, vind ik wel het minste. Paarden staan altijd met hun kont tegen de wind in, ook niet voor niets, dus wind vinden ze niet fijn. Als ze ook nog nat zijn en het waait behoorlijk heel de dag, moet je hun de mogelijkheid bieden om er tegen te kunnen beschermen. En geloof mij, dat doen ze dan ook. Die open haag met blik op hun open omgeving zullen ze verkiezen boven dat gammele stalletje, dat gammele oude verrotte trailertje in de wei, gewoon omdat ze prooidieren zijn en open vizier willen houden op hun omgeving om snel een vijand gewaar te worden en als kudde en masse te kunnen vluchten.... elke gewenste kant op....