Olympische carrière van Christian Ahlmann definitief voorbij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

henkb

Re: Olympische carrière van Christian Ahlmann definitief voorbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:59

Daan en ik durven er met jou wel een wedje om te leggen Joolien, wat jij Daan?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:05

Karl66 schreef:
Je kan toch niet met droge ogen beweren dat hij het alleen maar als spiergel heeft gebruikt en niet om het paard hoger te laten springen, omdat een balkje met dat spul op de benen heel pijnlijk is?

Er zijn genoeg gels in de handel zonder deze stof en de prestatieverhogende werking (en dat het daarom verboden is) is bij de springruiters echt wel bekend, al was het alleen maar vanwege alle eerdere schorsingen wegens dit middel.

Heel bot gezegd, zitten jullie hier met z'n allen paardenmishandeling goed te praten.

Beter lezen!!
Het word door de meeste bokkers helemaal niet goed gepraat. Maar ik zie graag en zo zijn er volgens mij meer bokkers dat elke paardenmishandeling aan word gepakt. En niet alleen die van Ahlmann omdat die toevallig niet de juiste connectie's heeft.

Anoniem

Re: Olympische carrière van Christian Ahlmann definitief voorbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:14

Haha, ik ga niet in op meningen en speculaties, wacht wel op feiten ;)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:51

henkb schreef:
Daan en ik durven er met jou wel een wedje om te leggen Joolien, wat jij Daan?

:j

Joolien, als er iemand heel serieus is en met kennis van zaken reageerd dan is het Henk wel ookal houdt hij wel van een goede grap op zijn tijd. Dit zijn niet eens zo zeer meningen en speculaties maar meer dingen die in de lijn der verwachtingen liggen gebasseerd op feiten en iedereen die het springen (en ook dressuur) een beetje volgt ook weet:

- de "groep Beerbaum" heeft het in Duitsland feitelijk voor het zeggen (laten we maar even niet met namen gooien, wil graag ook in 2010 op concours)
- CA hoort niet tot de "groep Beerbaum"
- er is een (vermeende) buitenechtelijke relatie in het verleden geweest tussen CA en MMB naast haar huwelijk met MB
- er wordt met 2 maten gemeten door de bond (= "groep Beerbaum")
- er zijn grote zakelijke en financiele belangen in het geding

De duitsers maken zich zelf ook grote zorgen over hoe dingen op het moment gaan en dan met name over de goede amateurruiters en aanstormende talenten. Op deze manier staat de continuiteit van het Duitse springen op de tocht, ruiters laten zich inlijven door andere landen of vestigen zich definitief in een ander land om voor een grote eigenaar te rijden. Denk je nu echt dat Daniel Deuser alleen maar voor Tops rijdt omdat hij het zo'n prima vent vindt? De Engelsen hebben in het verleden (jaren 80) precies dezelfde situatie gehad, het draaide om een aantal mannen en de rest kwam niet aan de bak, eindresultaat was dat ze 20 jaar niet of nauwelijks in staat waren mee te komen. Af en toe had er een Engelse ruiter een paar stuptrekkingen maar tot een jaar of 5 geleden was het echt over en uit vergeleken met hoe het ooit was.