Paarden en hondendrama aan Haagse Loolaan escaleert volledig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Re: Paarden en hondendrama aan Haagse Loolaan escaleert volledig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:21

Afgelopen zomer stonden ze dan ook op het weiland. Niet in de paddock. Zoals in het allereerste bericht stond wat er over deze situatie op bokt kwam. (Dus niet dit topic maar het eerste topic).

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 10:46

Nickaltena ten allereerst moet ik me spijtig zeggen dat ik het jammer vind dat jij het schijnbaar ook wil verpesten voor mensen die daar wel op een leuke manier hun dieren houden.
Moet de rest dan boete voor wat 1 persoon daar nu doet ?

En ik kan jou dan verklappen dat het geen volkstuinen meer zijn , de volkstuin vereniging ligt namelijk aan de andere kant van het spoor.
En aan die kant mogen er inderdaad geen dieren gehouden worden.

Ik kom zo afentoe nog wel is op de loolaan tijdens een wandeling met de hond.
En ken de loolaan van vroeger.

Daarom kan ik je vermelden dat er inderdaad ruiven aanwezig zijn.
En zoals ik al eerder in een ander topic vermeld had , heb ik met een man staan praten die mij kwam vertellen dat het hooi door buurtbewoners op de grond (modder) word gegooit.
Tevens is het jammer genoeg wel een groot gedeelte van het jaar een natte bende daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:51

Joanna74 schreef:
Apart dat veel mensen het opeens goed vinden dat buurtbewoners het heft zelf in handen nemen.

Er zitten al genoeg instanties op laat die hun werk doen en spoor die eventueel aan.

Tevens ligt het hooi van deze paarden in de bagger omdat de buurtbewoners zo vriendelijk zijn hun hooi er steeds in te gooien !

Zouden ze dat niet doen om eindelijk die grens te laten bereiken? Hoe kan dat hooi droog blijven? In hooikorven die boven hun hoofd hangen waar ze naar moeten reiken? Ook zo diervriendelijk. Als het nergens droog is, is dat ook niet voor hooi droog, nu het is bevroren allemaal wat een toestand om daar te moeten lopen voor die dieren.

Elk woord ter verdediging is misdadig naar dieren onderhand.

Die vrouw mag idd wel op haar tellen passen, ze kan een verkeerde tegen komen als ze zo ver gaat.

Dat mens is principegeil maar slaat haar doel volledig mis.

Hoop dat haar tandenklantjes wijzer worden, dan krabt ze zich wel achter haar oren.

Zo ken ik een hoefsmid die zijn welshjes waar hij mee fokte is afgenomen door ver door gevoerde verwaarlozing, maar dat heeft zijn carriere ook geschaad. Oog om oog, tand om tand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:53

[quote="Joanna74"]Nickaltena ten allereerst moet ik me spijtig zeggen dat ik het jammer vind dat jij het schijnbaar ook wil verpesten voor mensen die daar wel op een leuke manier hun dieren houden.
/quote]

Hoezo? Iedereen is verantwoordelijk voor zijn daden, dus een ieder die het op die manier doet en het is perfect geregeld, is alleen maar een pluim. Wie de schoen past, trekke hem aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:55

Dorienn schreef:
Heb het allemaal gelezen, en heb ook de eerdere foto's gezien. Ik vind dit artikel nu op een heksenjacht lijken.
Deze vrouw haar dieren moeten afgenomen worden, akkoord :)
Maar nu wordt àlles wat ze heeft afgebroken en geviseerd. Zoals in het artikel de zeecontainer wordt beschreven, djeezes.

Jouw referentiekader is niet de mijne en gelukkig van velen niet...

Dus jij haalt je schouders op als het bij jouw NET zo gaat zijn, dag in en dag uit? Medewerking heeft deze dame nooit volledig gegeven, is allemaal onder protest gegaan met een hoop bombarie, zij weet immer als enige hoe het moet??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:03

NickAltena schreef:
Ik wil niet veel zeggen, maar het weer is een van de dingen waar ik me bijna dagelijks hobbymatig mee bezighoud.
Als ik de afgelopen zomer bekijk dan kan daar geen modder zijn geweest....tenzij je kunstmatig de boel nat maakt...
Toch wordt hier door die zelfde "boze buurtbewoners" geschreven dat het daar het hele jaar door een modderpoel is.... dat vind IK dan wel vreemd hoor.

Van de zomer was het droog, maar als er een berg mest en urine ligt, krijg je vanzelf een natte mesthoop. Maar een paar weken geleden, pas voordat het begon te vriezen, heeft het enorm geregend. Mijn wei stond onder water, in stond tot boven mijn enkels in het water, het heeft weken veel geregend, dag en nacht, wat dacht je van een grond die volledig is aangelopen en dichtgeslibt van de mest. Dat loopt helemaal niet meer door. Daar heb je na 1 regenbui al een modderpoel.

Zo groot is het niet en er loopt genoeg daar. Op een gegeven moment is een stukje grond waar paarden op lopen uitgeput, daar moet dan wat aan worden gedaan. De grond gekeerd, nieuw zand. Dat is niet eeuwig. Zie het zelf op mijn wei. Daar mag onderhand wel een stuk weer omgeploegd worden, en heel diep en voor de doorlaatbaarheid (klei) een berg zand door. Maar ook zandgrond slibt op den duur dicht, dat weten we allemaal van onze zandbuitenbakken, die hou je niet eeuwig goed als die niet wordt losgetrokken en de mest elke dag wordt weggehaald.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:52

Joanna74 schreef:
Nickaltena ten allereerst moet ik me spijtig zeggen dat ik het jammer vind dat jij het schijnbaar ook wil verpesten voor mensen die daar wel op een leuke manier hun dieren houden.

Ow...natuurlijk... nu wil ik weer iets verpesten voor mensen die daar wel op een "leuke" manier hun dieren houden???
Ik geef een mogelijkheid aan de modderzooi daar aan te pakken op een fatsoenlijke manier die gegarandeerd werkt als het daar verboden is om dieren te houden.
Dan heeft men niks met dieren wetten of regelgeving te maken en is er een probleem opgelost waar men blijkbaar al jaren mee bezig zijn.
Ik snap niet dat men die niet met beide handen aangrijpt na al die jaren nutteloos worstelen....tenzij.... mijn vermoeden over dat terrein juist zijn en er dus inderdaad velen zijn die iets doen wat niet mag.....

Tja .. en sorry dan voor die andere hoor....maar ZO je dieren houden is niet MIJN manier.
Paarden horen in kuddeverband in een ruime wei met de mogelijkheid een beschutting te bezoeken en uit diverse ondergronden te kunnen kiezen.
Kijk....dát vind IK een leuke manier, niet die jij me nu in de schoenen wil schuiven om als leuk te accepteren.

Paarden horen nmm. dus NIET op slechts een paar m2 al dan niet betegeld plaatje, dat is in mijn ogen een openlucht-stal dus zonder al te dichte wandjes en zonder plafond, maar nog steeds een te beperkte ruimte.... en daar ben ik ook geen liefhebber van.
Of kunnen al die andere daar wel eens lekker een sprintje trekken met zijn allen als ze daar zin in hebben.

Bovendien als iemand iets doet wat i daar niet mag doen mogen ze die van mij er af donderen.
Als er straks nou eens een paar leuke wietplantage's worden aangelegd en er allemaal raar volk rond gaat lopen om aan de daar rondlopende kindertjes uit te delen?
Nemen die buurtbewoners dan ook geen stappen om dat tegen te gaan ? Omdat het zo leuk gehouden wordt op die volkstuin ?

Al hebben al die personen dat plaatsje nog zo schitterend aangelegd... als er geen dieren op mogen worden gehouden mag het niet, das niet zo moeilijk toch ?
Want dat zal dan toch met een bewuste reden verboden zijn ?

Ik snap dus werkelijk niet wat men er dan tegen kan hebben dit via de gemeente uit te spelen, tenzij men zelf niet eerlijk bezig is.
Maar dan weegt eigen belang van de mensen die daar nu lopen te schreeuwen blijkbaar toch zwaarder dan het belang van die dieren die in de modder staan.....
Laatst bijgewerkt door NickAltena op 07-01-10 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:19

Joanna74 schreef:
Apart dat veel mensen het opeens goed vinden dat buurtbewoners het heft zelf in handen nemen.

Er zitten al genoeg instanties op laat die hun werk doen en spoor die eventueel aan.

Tevens ligt het hooi van deze paarden in de bagger omdat de buurtbewoners zo vriendelijk zijn hun hooi er steeds in te gooien !

russel schreef:
Zouden ze dat niet doen om eindelijk die grens te laten bereiken?
Oog om oog, tand om tand.

Als iemand het lef heeft om een ander de poten te breken en dan zo schijnheilig voer in de blubber gooit om haar verhaaltje wat op te krikken.... vind IK dat schandalig.
Dan was blijkbaar de situatie niet echt erg genoeg om er werk van te kunnen maken en is het dus gewoon een persoonlijke hetze.
Nogmaals... ook ik ben als oud eigenaar van een van deze paarden niet blij met wat ik zie en vind zeker dat daar wat aan gedaan moet worden.
Maar op déze laaghartige manier.... nee.... dank je wel.
Als iemand wat fout doet mag die daar voor aangepakt van mij, ik ben ook voor een ingrijpen.
Maar iemand op déze manier kappot proberen te maken vind ik niet normaal, er zijn andere manieren (zoals hierboven al door mij geschreven) om op een menselijke manier die dieren te helpen.

Wat denk je dat de rechter hier straks van zal vinden die hier over moet gaan oordelen ?
Het is te hopen voor die lui dat haar advocaat hier niet ook leest....want dan hebben die "buurtbewoners" pas echt een probleem.
Maar ik heb zo mijn vermoedens dat dit allemaal al uitgeprint is.....

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:42

Voor mijzelf hebben de buurtbewoners gelijk, ik houdt zeker niet van geweld maar het wordt toch ook wel eens tijd dat iemand opstaat en het eens beu is.
Ik heb echt geen medelijden met die mevrouw sorry, ze meot gewoon eens haar verstand gebruiken en geen dieren meer nemen, hoeven andere mensen ook niet te flippen, wat mij betreft hebben ze gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:52

NickAltena schreef:
Joanna74 schreef:

russel schreef:
Zouden ze dat niet doen om eindelijk die grens te laten bereiken?
Oog om oog, tand om tand.

Als iemand het lef heeft om een ander de poten te breken en dan zo schijnheilig voer in de blubber gooit om haar verhaaltje wat op te krikken.... vind IK dat schandalig.
Dan was blijkbaar de situatie niet echt erg genoeg om er werk van te kunnen maken en is het dus gewoon een persoonlijke hetze.
Nogmaals... ook ik ben als oud eigenaar van een van deze paarden niet blij met wat ik zie en vind zeker dat daar wat aan gedaan moet worden.
Als iemand wat fout doet mag die daar voor aangepakt van mij, ik ben ook voor een ingrijpen.
Maar iemand op déze manier kappot proberen te maken vind ik niet normaal, er zijn andere manieren (zoals hierboven al door mij geschreven) om op een menselijke manier die dieren te helpen.

Wat denk je dat de rechter hier straks van zal vinden die hier over moet gaan oordelen ?
Het is te hopen voor die lui dat haar advocaat hier niet ook leest....want dan hebben die "buurtbewoners" pas echt een probleem.

Jij trekt conclusies en vind nu ineens dat de eigenaresse geen blaam treft? Heb je de filmpjes en foto's gezien? Ik ben wel benieuwd hoe het er met de vorst nu uitziet. Zal een ijsschots gebeuren zijn om daar te lopen...Ook toelaatbaar? Dat op de grond gooien van het hooi wordt door 1 iemand geroepen en ineens is het een waarheid :+

Het wordt hoog tijd dat er eindelijk eens wat gebeurd in deze situatie. In Nederland is men veel te zwak als het op dierenwelzijn aankomt...

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:25

russel schreef:
NickAltena schreef:

Jij trekt conclusies en vind nu ineens dat de eigenaresse geen blaam treft? Heb je de filmpjes en foto's gezien? Ik ben wel benieuwd hoe het er met de vorst nu uitziet. Zal een ijsschots gebeuren zijn om daar te lopen...Ook toelaatbaar? Dat op de grond gooien van het hooi wordt door 1 iemand geroepen en ineens is het een waarheid :+

Het wordt hoog tijd dat er eindelijk eens wat gebeurd in deze situatie. In Nederland is men veel te zwak als het op dierenwelzijn aankomt...

Eerst lezen wát ik schrijf voor je zelf conclusies gaat trekken.
Ten eerste schreef ik zeer bewust ALS aan het begin van de regel.
Ten2de...waar je vast overheen gelezen hebt schreef ik OOK :

Nogmaals... ook ik ben als oud eigenaar van een van deze paarden niet blij met wat ik zie en vind zeker dat daar wat aan gedaan moet worden.en ook :

Let vooral op de dikgedrukte woorden.
Wat ik wél schrijf is dat ik het niet eens ben met de manier waaróp dat nu gebeurd.
Er zijn andere mogelijkheden, die heb ik ook aangegeven en dat zou ik zeker niet doen als ik vind dat die "eigenaresse" geen blaam treft !

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:02

Maar het is toch triest dat de paarden en honden die er nog verblijven in afwachting van de rechtzaak en onder mogelijk nog moeilijkere omstandigheden dan in November, al 2 maanden in die situatie gehouden worden zonder dat er echte stappen zijn ondernomen om het terrein op te knappen of de dieren elders beter onder te brengen.

Gezien de staat van het terrein voor de vorst, met daarna sneeuw, dooi en opnieuw sneeuw, kan het er niet anders uit zien dan een maanlandschap met diepe putten en hoge schotsen van opgevroren modder, ijs en sneeuwresten.
Moeilijk begaanbaar voor mens en dier...

Geweld is niet goed te praten maar kan me de machteloosheid en frustratie van de omwonenden wel voorstellen die alle mogelijke instanties al ingeschakeld hebben, maar er toch nog steeds geen actie is ondernomen om ook voor de resterende achtergebleven dieren een goed (tijdelijk) heenkomen te regelen totdat dit voor de rechter is geweest.

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:37

Amen! :o