weule schreef:als iemand een paard en ski's voor mij hadga ik er wel op staan...
ga denk ik in elk geval kijken....
ik ga vanmiddag ff oefenen achter een auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maarkelsnieuws.nl schreef:Geslaagde "generale" galopskiën
woensdag 06 januari 2010
Onder het spiedend oog van de SBS6-camera's werd vanmiddag ween geslaagde generale repetitie gehouden ter voorbereiding op de galopskiwedstrijden die zaterdag a.s worden gehouden op een terrein achter zalencentrum "De Haverkamp". Een aantal moedige Markeloërs maakten een aantal rondes achter snel galopperende ruiters of achter een aanspanning met marathonwagen. Zonder uitzondering waren ze enthousiast over deze nieuwe vorm van skisport. Ook de paarden leken zich duidelijk in hun element te voelen. Inmiddels hebben zich al een kleine 20 deelnemers aangemeld, waaronder enkele snowboarders. De beelden van SBS6 zijn vanavond om zeven uur en half elf te zien in het programma "Hart van Nederland".
Bij de repetitie vanmiddag werd mede-organisator Gert-Jan Oplaat herenigd met het paard Willie van manege "Snorrewind". Met dit paard deed Oplaat vorig jaar mee aan het RTV Oost-programma "Toppers te paard". Ook een aantal leden van de Stichting Paardrijden Markelo waren met hun edele viervoeters van de partij. Onder het genot van een glas Glühwine keek een groep toeschouwers toe naar de vele geslaagde pogingen en een enkele valpartij, dat laatste zonder nadelige gevolgen voor de tuimelaars.
jagertjes schreef:het is inmiddels iets begonnen te sneeuwen ,zojuist even geweest hier al een foto met daniek en haar vader henk pinkert
jagertjes schreef:ben niet tot het eind gebleven morgen is het bij manege snorrewind in markelo en in diepenheim
jagertjes schreef:link naar snorrewind: http://www.snorrewind.nl/site/page1.aspx
en dit kon ik vinden van diepenheim:
Zondagmiddag vanaf circa half 2 zal op de terreinen aan de Krommedijk in Diepenheim door enkele leden van de rijvereniging getracht worden om al skiend achter een paard een parcours af te leggen. In navolging van Markelo dus ook hier in Diepenheim het spectaculaire galop-skien!!
Vanaf half 2 zal tevens de kantine geopend zijn voor een (warm) hapje en een drankje, dus voor wie op de zondagmiddag spektakel wil zien, kom langs!!!
Volgens enkelen, die er 20 jaar geleden ook aan mee hebben gedaan, is het een geweldige ervaring om mee te maken en omdat het 'uitzonderlijke' weer het nu toelaat, gaan we weer een poging wagen een mooie, sportieve middag te creeeren!