Zaterdag wedstrijd horse-boarding met paarden in Markelo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:12

weule schreef:
als iemand een paard en ski's voor mij had ;) ga ik er wel op staan...

ga denk ik in elk geval kijken....

ik ga vanmiddag ff oefenen achter een auto :P dus waarschijnlijk... doe ik mee!

Karin

Re: Zaterdag wedstrijd horse-boarding met paarden in Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:15

Onder normale omstandigheden is het idd zo'n 45 minuten vanaf Zwolle. Ga er maar van uit dat er zaterdag geen normale omstandigheden gelden, de N35 is al een rotweg en er is sneeuw voorspeld. ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:47

Dan wordt het echt te ver. Helaas. Zwolle is normaal gesproken al 1 uur en 15 minuten, als er geen files zijn en je gewoon 120 kunt rijden.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:13

_Noraly schreef:
hhaha, wat gaaf! Als ik dan bij de paarden ben kan ik wel even komen kijken, ben benieuwd hoe het eruit ziet :)

Whaha noor dan ga ik mee... :P
Neem ik wel npaar ski's mee :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:56

germie schreef:
Dan wordt het echt te ver. Helaas. Zwolle is normaal gesproken al 1 uur en 15 minuten, als er geen files zijn en je gewoon 120 kunt rijden.

:D Germie, als je wel in zwolle kunt geraken trek ik wel een paard van stal. Sneeuw zat.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:02

Ik ben al een paar keer een artikel hierover tegen gekomen en nu ga ik de vraag (wat misschien een domme is :D) toch maar eens stellen :Y)

Wat moet je precies doen? Gaat het om wie het langst kan blijven staan? Het snelste is? Wie de mooiste bochtjes maakt? Wat is dus het doel van deze wedstrijd? :D

Als ik vriendje over kan halen kom ik misschien kijken. Zijn moeder woont in Heeten, niet al te ver daar vandaan geloof ik.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:30

Lindatje: Heeten-Markelo is goed te doen. Nog geen half uur rijden via Holten.

Is het al bekend of het door gaat?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:15

Maarkelsnieuws.nl schreef:
Geslaagde "generale" galopskiën
woensdag 06 januari 2010

Onder het spiedend oog van de SBS6-camera's werd vanmiddag ween geslaagde generale repetitie gehouden ter voorbereiding op de galopskiwedstrijden die zaterdag a.s worden gehouden op een terrein achter zalencentrum "De Haverkamp". Een aantal moedige Markeloërs maakten een aantal rondes achter snel galopperende ruiters of achter een aanspanning met marathonwagen. Zonder uitzondering waren ze enthousiast over deze nieuwe vorm van skisport. Ook de paarden leken zich duidelijk in hun element te voelen. Inmiddels hebben zich al een kleine 20 deelnemers aangemeld, waaronder enkele snowboarders. De beelden van SBS6 zijn vanavond om zeven uur en half elf te zien in het programma "Hart van Nederland".

Bij de repetitie vanmiddag werd mede-organisator Gert-Jan Oplaat herenigd met het paard Willie van manege "Snorrewind". Met dit paard deed Oplaat vorig jaar mee aan het RTV Oost-programma "Toppers te paard". Ook een aantal leden van de Stichting Paardrijden Markelo waren met hun edele viervoeters van de partij. Onder het genot van een glas Glühwine keek een groep toeschouwers toe naar de vele geslaagde pogingen en een enkele valpartij, dat laatste zonder nadelige gevolgen voor de tuimelaars.

Klik hier voor het artikel met foto's.

Verder nog geen nieuws op die website. Ik denk dat het daar wel wordt aangekondigd als het toch niet doorgaat om wat voor reden dan ook.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:23

Voor diegene uit het zuiden, wij organiseren zondag diverse sneeuwactiviteiten. Meer info via PB

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:19

Ik wil toch wel echt graag komen kijken, maar zal het wel doorgaan als de weersomstandigheden zó extreem zullen zijn, zoals voorspelt is?
Wel grappig, kom misschien dan nog wel bekenden tegen, heb jarenlang op manege Snorrewind gereden.

Ik kan best goed skieeen, al zeg ik het zelf, maar heb helaas geen ski-schoenen en skies.....

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:23

Ik denk dat ik morgen niet kom kijken, als ik de weersverwachtingen hoor en het advies om niet de weg op te gaan als het niet perse moet...

Veel plezier voor degene die meedoen/gaan kijken, ik hoop wat foto's te zien :D (als het door gaat natuurlijk ;))

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:29

Maar als ik het dus goed begrijp kun je dus wel meedoen achter een marathonwagen, als je maar ski-materiaal meeneemt? En als je achter een ruiter te paard wil, moet je dus ook zelf zorgen voor een ruiter + paard zeg maar?

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:29

Zo heb ik het ook begrepen ja :j

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:57

Lijkt me mega vet om met die kleine van me te doen maar haha denk dat zij dat niet zo mega vet vind.
Met me andere is het zowieso een not done, die vliegt zo alle kanten al op bij het zien van een nieuwe vlag die er eerst niet stond of zo..

Hopelijk kunnen we morgen alsnog heel ff komen kijken maar zoals ik het begreep wil 1 van me vrienden er niet aan beginnen om daar 'helemaal' heen te rijden i.v.m het weer .. wel jammer

jagertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:05

hoi wij wonen in markelo en vanmiddag om 13uur begint het galopskien in markelo bij de haverkamp, weet niet wat het weer gaat doen vanmiddag maar tot nu toe zijn de wegen goed te rijden en het sneeuwt hier ook nog niet. wij gaan zeker even kijken en nemen de fotocamera mee!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:07

Gaat het door?
Ik kan er op internet niks over vinden. :o

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:42

jah, het begint nu...

helaas wordt het voor mij niks, met oefenen enkel verstuikt.. :P

jeugdjournaal is aanwezig opnames maken en 2 clubgenoten/vrienden van ons (waarmee ik ook geoefend heb) worden de hele middag gevolgd!

jagertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:31

het is inmiddels iets begonnen te sneeuwen ,zojuist even geweest hier al een foto met daniek en haar vader henk pinkert Afbeelding

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:43

Ik was helaas te lang bezig met twijfelen of ik wel of niet zou gaan, uiteindelijk toch maar niet gegaan..... vind 't echt heel erg jammer maar hoop dat er vanavond nog wat op tv te zien zal zijn.

Weet iemand ook of dit nog een keer wordt georganiseerd?

Hoop dat deelnemers en toeschouwers het leuk hebben gehad :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:45

jagertjes schreef:
het is inmiddels iets begonnen te sneeuwen ,zojuist even geweest hier al een foto met daniek en haar vader henk pinkert

Tot hoelang is het ongeveer door gegaan dan? Ik had manege Snorrewind gebeld, volgens hun duurde het tot ong. 3 uur, vandaar dat ik besloten heb niet meer te komen, anders kon ik misschien maar een half uurtje kijken.

jagertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:17

ben niet tot het eind gebleven morgen is het bij manege snorrewind in markelo en in diepenheim

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:20

jagertjes schreef:
ben niet tot het eind gebleven morgen is het bij manege snorrewind in markelo en in diepenheim

oké, dus morgen komt het nog een keertje? waar kan ik daar meer info over vinden, qua aanvangstijd e.d.?
Kun je dan ook zelf ski-materiaal meenemen, of kun je dan alleen als toeschouwer komen?

jagertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:46

link naar snorrewind: http://www.snorrewind.nl/site/page1.aspx

en dit kon ik vinden van diepenheim:

Zondagmiddag vanaf circa half 2 zal op de terreinen aan de Krommedijk in Diepenheim door enkele leden van de rijvereniging getracht worden om al skiend achter een paard een parcours af te leggen. In navolging van Markelo dus ook hier in Diepenheim het spectaculaire galop-skien!!
Vanaf half 2 zal tevens de kantine geopend zijn voor een (warm) hapje en een drankje, dus voor wie op de zondagmiddag spektakel wil zien, kom langs!!!
Volgens enkelen, die er 20 jaar geleden ook aan mee hebben gedaan, is het een geweldige ervaring om mee te maken en omdat het 'uitzonderlijke' weer het nu toelaat, gaan we weer een poging wagen een mooie, sportieve middag te creeeren!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:53

Dank voor de info! Heb toenstraks wel op de site van snorrewind gekeken, maar 't niet kunnen vinden.
Volgens mij organiseren zij het wel alleen voor klanten, tenminste, dat die mee kunnen doen.

Misschien dat ik als 'oud-klant' me ook wel mag inschrijven? :P

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:54

jagertjes schreef:
link naar snorrewind: http://www.snorrewind.nl/site/page1.aspx

en dit kon ik vinden van diepenheim:

Zondagmiddag vanaf circa half 2 zal op de terreinen aan de Krommedijk in Diepenheim door enkele leden van de rijvereniging getracht worden om al skiend achter een paard een parcours af te leggen. In navolging van Markelo dus ook hier in Diepenheim het spectaculaire galop-skien!!
Vanaf half 2 zal tevens de kantine geopend zijn voor een (warm) hapje en een drankje, dus voor wie op de zondagmiddag spektakel wil zien, kom langs!!!
Volgens enkelen, die er 20 jaar geleden ook aan mee hebben gedaan, is het een geweldige ervaring om mee te maken en omdat het 'uitzonderlijke' weer het nu toelaat, gaan we weer een poging wagen een mooie, sportieve middag te creeeren!

klopt (stuk heb ik trouwens getypt ;) )

vanaf half 2 zal het in diepenheim zijn...