Het gaat erg goed met KWPN dekhengst Krack C

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:25

sjeik schreef:
Wt een dom gedoe. Als je wat weet van paarden dan weet je dat een hengst er niet zo opstaat in vetmest conditie.
Verder staat er in de opening dat hij nog regelmatig in de stapmolen gaat en aan de longeerlijn.
Het gaat om een ex sportpaard. De kans is groot dat een recreatiepaard bij dezelfde training dood valt door een hartvarken ;)
En als je de foto's van m ziet van de laatste tijd, een paard wat alleen maar loopt te vetweiden ziet er niet zo uit als hij.

Hij hoeft toch ook geen 24/7 op een vette wei? Ik zie niet in waarom hij met een beetje fatsoenlijk weer niet dagelijks een paar uur de wei op kan (desnoods een schrale wei). Hier zegt iemand uit eerste hand te weten dat hij dat ook wel mag. Wat ik ook wel geloofwaardig vind, want ik kan echt geen goede reden bedenken waarom hij daar slechter van zou worden. Maar uit het bericht valt dat niet op te maken, ik vind de reacties daarom ook niet zo gek.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:50

manueeltje84 schreef:
Maar zou hij nog veel dekken??
Ik denk zelf van niet, zie nooit geen krack c veulentjes meer.
En zie dat zijn dekgeld voor dit jaar naar beneden is gegaan.

En je weet meteen waarom dit nieuwsbericht de deur is uitgegaan.

Ik weet weinig van de nakomelingen van Krack C, maar als ze inderdaad zo goed zijn als hier wordt beweerd, dan is het handig om de mensen even erop te attenderen dat ie nog leeft. Misschien wel handig om juist nu met 'm te fokken.

Kayleewonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:01

Wat goed dat het zo goed gaat met de hengst

Laat het maar zo blijven ! :)

syl81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:40

Het is en blijft een vet mooi paard een topper

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:52

Moderatoropmerking:
Het zou fijn zijn als er on-topic gereageerd zou kunnen worden. Bedankt alvast!

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:20

lijntje87 schreef:
waarom staat ie niet op het land? hij wordt toch niet meer gereden.

Omdat het een dekstation is, en ieder stukje land in het dekseizoen vol staat met merriew :+ ..
Krack is een lieverd maar denk niet dat hij zich kan beheersen als er 100 merries om hem heen staan met een hekje ertussen 8-)

bulck

Re: Het gaat erg goed met KWPN dekhengst Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:23

Er wordt toch nergens gezegd dat die geen gras te zien krijgt. Enkel dat ie in de paddock komt, longeren van tijd en molen.

Er zijn paddocks met gras en zand, dus niet te voorbarig conclusies trekken. En ja op een grote weide zetten, wetende dat het een dekhengst is wss een managementkeuze.

Hij ziet er verder nog top uit!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:47

sjeik schreef:
Wt een dom gedoe. Als je wat weet van paarden dan weet je dat een hengst er niet zo opstaat in vetmest conditie.
Verder staat er in de opening dat hij nog regelmatig in de stapmolen gaat en aan de longeerlijn.
Het gaat om een ex sportpaard. De kans is groot dat een recreatiepaard bij dezelfde training dood valt door een hartvarken ;)
En als je de foto's van m ziet van de laatste tijd, een paard wat alleen maar loopt te vetweiden ziet er niet zo uit als hij.

Volgens mij heeft er niemand gezegd dat hij vetgemest wordt en het was juist de vraag of hij wel in de weide kwam dus 'vetweiden' zal er dan ook niet bij zijn.
En wat denk je wat er met zijn spieren en vet gebeurd als hij nog om de dag op het fantoom springt?
Bovendien valt er van de foto in beginpost weinig zinnigs te zeggen over bespiering.

ManUun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:23

In mijn paard zit ook Krack c.. echt een geweldig dier is dit zeg..
echt een plaatje terwel hij helemaal niet oud lijkt...
;)

kleinewitje

Re: Het gaat erg goed met KWPN dekhengst Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:23

het is en blijft een prachtig paard om naar te kijken een echte Krack.