'Op deze manier is lesgeven echt niet meer te doen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxBentexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:43

Roxxiejj schreef:
Hoe kunnen ze naar de Bosrand gaan dan? Denk je echt dat dat gratis is? Het is crisis hallloooo :+
Tegenwoordig willen de mensen overak hun slaatje uitslaan.

Vind het inderdaad wel erg zuur voor de Gravenruiters. Vond de tent een geweldige gedachte, toch inderdaad wel erg jammer met dit weer.

vind ik ook

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:56

De reactie :

Bedankt voor jouw/uw mail! Het is helaas onmogelijk om iedereen persoonlijk te benaderen en opvolging te geven aan alle ingezonden mails. Op het moment dat er weer een nieuwe reeks afleveringen volgt en er behoefte is aan aanvullende informatie, neemt het team van Hart in Aktie contact met u op!

Om een zo volledig mogelijk beeld te krijgen en een goede selectie te kunnen maken is het van belang dat u ons voorziet van onderstaande informatie:
* Telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent.
* Contactgegevens (adres, woonplaats, telefoonnummer)
* Foto's van uzelf en de betrokkenen.

Als uw brief in behandeling wordt genomen, nemen we contact met u op.

Met vriendelijke groeten,

Team Hart in Aktie

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:10

Shanedow schreef:
De reactie :

Bedankt voor jouw/uw mail! Het is helaas onmogelijk om iedereen persoonlijk te benaderen en opvolging te geven aan alle ingezonden mails. Op het moment dat er weer een nieuwe reeks afleveringen volgt en er behoefte is aan aanvullende informatie, neemt het team van Hart in Aktie contact met u op!

Om een zo volledig mogelijk beeld te krijgen en een goede selectie te kunnen maken is het van belang dat u ons voorziet van onderstaande informatie:
* Telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent.
* Contactgegevens (adres, woonplaats, telefoonnummer)
* Foto's van uzelf en de betrokkenen.

Als uw brief in behandeling wordt genomen, nemen we contact met u op.

Met vriendelijke groeten,

Team Hart in Aktie

Denk even na voordat je zo'n programma aanschrijft, die kunnen echt niet morgen op de stoep staan hoor.
Daarbij:
IEDEREEN ZIT NU OMHOOG

Iedereen zit klem met zijn beesten, wat moet in hemelsnaam Hart in actie gaan doen????
Wat is er zo anders bij deze manege dat niet zou gelden voor alle overige beesten zonder binnenbak??
Denk je dat een gehandicapte wel een uur in een binnenbak kan stilstaan???
Ik zou zeggen, probeer het zelf eens.
Als je het zo erg vindt ga er dan vanavond nog naar toe en help zout door het zand te scheppen. Kom zelf in actie en span geen anderen voor jouw probleem in. Zelf oplossen als je het zo erg vindt, zelf in actie komen.

Dat is mijn boodschap aan iedereen die dit zo'n drama vindt maar vervolgens gewoon achter zijn computer blijft zitten.

Ik zie nl geen drama, ik zie gewoon doodnormale winterse perikelen.
Laatst bijgewerkt door Frantic op 01-01-10 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:15

amondi schreef:
Wat doe je nou???? Denk even na voordat je zo'n programma aanschrijft, die kunnen echt niet morgen op de stoep staan hoor.
Daarbij:
IEDEREEN ZIT NU OMHOOG

Iedereen zit klem met zijn beesten, wat moet in hemelsnaam Hart in actie gaan doen????
Wat is er zo anders bij deze manege dat niet zou gelden voor alle overige beesten zonder binnenbak??
Denk je dat een gehandicapte wel een uur in een binnenbak kan stilstaan???
Ik zou zeggen, probeer het zelf eens.
Als je het zo erg vindt ga er dan vanavond nog naar toe en help zout door het zand te scheppen. Kom zelf in actie en span geen anderen voor jouw probleem in. Zelf oplossen als je het zo erg vindt, zelf in actie komen.

Dat is mijn boodschap aan iedereen die dit zo'n drama vindt maar vervolgens gewoon achter zijn computer blijft zitten.

Ik zie nl geen drama, ik zie gewoon doodnormale winterse perikelen.

:Y) Het zijn jouw woorden, maar mijn gedachten ;)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:29

Die pony's vermaken zich wel nu hoor, die staan echt niet de hele dag in hun box!
Alle keren dat ik erlangs reed de laatste tijd (en das vaak, want ik kom er langs op weg naar mijn eigen paard) stonden ze gewoon met de hele koppel buiten in de sneeuw, lekker dekje op, niks mis mee.

Het gaat dus puur om de lessen. Ik snap niet waarom ze niet in de bak van de Bosrand kunnen idd, want dat was vroeger ook geen probleem. Maar verder, tjsa, iedereen zonder binnenbak heeft nu een probleem... ze zijn niet de enige...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:57

BarockPinto schreef:
Ik kan me inderdaad herinneren dat ze altijd in de binnenbak van de Bosrand reden.Ik reed toen nog bij manege Vrielink en de Gravenruiters kwamen dan meestal na ons de bak in, en op zaterdags volgens mij voor ons.
Ik snap ook niet helemaal waarom ze de bak niet een paar uurtjes mogen gebruiken, misschien in de ochtend zodat de pensionklanten er geen last van hebben.
En daarbij zijn er op de bosrand altijd nog 2! binnenbakken dus lijkt mij niet zo'n probleem.
Heb zelf bijna 2 jaar op de Bosrand gestaan, maar als ik ging rijden was er meestal helemaal niemand anders..

Dan moeten ze dat overleggen. Misschien kunnen ze het wel niet bekostigen? Want alleen omdat de bosrand 2 binnenbakken heeft, wil dat nog niet zeggen dat ze iedereen maar gratis onderdak moeten verschaffen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:58

Lowara schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Een hele rare vraag misschien !
Maar op de stal waar ik eens heb gestaan werden ook paardrijlessen gegeven aan gehandicapten en autistische kindjes , deze kindjes hadden een PGB ( persoons gebonden budget ) en ik weet dat er veel heel veel geld gevraagd werd voor een rijlesje en dat werd betaald uit de PGB , ik praat dan over bedragen van 55 euro per les ...
Ik weet dus totaal niet hoe het bij de gravenruiters zit , maar als daar ook zo veel betaald moet worden , kunnen ze best een paar uurtjes een binnenbak afhuren ..

55 euro per uur vind ik nog erg goedkoop }:0

vergeet niet dat de kosten van zo'n uurtje les ook vele malen hoger ligt dan een reguliere les.
vaak is er 1 op 1 begeleiding, veel speciale attributen en hulpmiddelen die erg duur zijn, en instructie met toch een andere achtergrond dan pak hem beet de gemiddelde instructrices.
persoonlijk denk ik niet dat men er winst aan overhoud, sterker nog, de kans dat er subsisies zijn om de boel draaiende te houden is veel groter :=
Dus geld om een binnenbak ergens een hele dag af te huren, is er gewoonweg vaak niet.

De lessen waar ik over praat , waren met kinderen die wel alleen kunnen rijden en hadden ze begleiding nodig was er altijd iemand te vinden die betreffende pony vasthield .
Voor een een op een les met begleiding liggen de bedragen nog hoger , weet ik !
Als er dan speciale zadels etc nodig zijn ! De pony,s zijn gewoon coole beestjes , vaak wat ouder , niks mis mee ...
kunnen ook kinderen zonder handicap super op leren rijden !

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:34

Zinzi_jewel schreef:
Een hele rare vraag misschien !
Maar op de stal waar ik eens heb gestaan werden ook paardrijlessen gegeven aan gehandicapten en autistische kindjes , deze kindjes hadden een PGB ( persoons gebonden budget ) en ik weet dat er veel heel veel geld gevraagd werd voor een rijlesje en dat werd betaald uit de PGB , ik praat dan over bedragen van 55 euro per les ...
Ik weet dus totaal niet hoe het bij de gravenruiters zit , maar als daar ook zo veel betaald moet worden , kunnen ze best een paar uurtjes een binnenbak afhuren ..

Lowara;
55 euro per uur vind ik nog erg goedkoop }:0

vergeet niet dat de kosten van zo'n uurtje les ook vele malen hoger ligt dan een reguliere les.
vaak is er 1 op 1 begeleiding, veel speciale attributen en hulpmiddelen die erg duur zijn, en instructie met toch een andere achtergrond dan pak hem beet de gemiddelde instructrices.
persoonlijk denk ik niet dat men er winst aan overhoud, sterker nog, de kans dat er subsisies zijn om de boel draaiende te houden is veel groter :=
Dus geld om een binnenbak ergens een hele dag af te huren, is er gewoonweg vaak niet.

Zinzi;

De lessen waar ik over praat , waren met kinderen die wel alleen kunnen rijden en hadden ze begleiding nodig was er altijd iemand te vinden die betreffende pony vasthield .
Voor een een op een les met begleiding liggen de bedragen nog hoger , weet ik !
Als er dan speciale zadels etc nodig zijn ! De pony,s zijn gewoon coole beestjes , vaak wat ouder , niks mis mee ...
kunnen ook kinderen zonder handicap super op leren rijden !

maar dan nog is een gemiddelde les niet voor niets zo hoog qua kosten ;) en is er dus geen geld extra om een bak af te huren.
als ik bekijk wat ikzelf in mijzelf heb geinvesteerd in kosten aan opleidingen om les te mogen geven aan PGB kinderen en jongeren... :=
die kosten wil ik ( en andere instructeurs binnen deze sector) toch ook indirect terug krijgen. en lessen van gehandicapten zijn 99% van de tijd kleiner dan een gemiddelde manege.
daar prop je er 10 tot 12 in een les, en voila.. je maakt je winst wel.
maar bij gehandicapten maneges zijn de groepen vaak veel kleiner,maar de mensen en dieren moeten wel betaald worden.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 08:46

mijn ponys hebben ook ijsvrij, maar zorg wel dat ze het naar hun zin hebben in hun vakantie. wel jammer voor de gehandicapten.

utopie

Re: 'Op deze manier is lesgeven echt niet meer te doen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:13

ene ook de eerste binnenbakken zijn bevroren met deze kou. Dus een binnenbak is ook niet geheel de oplossing met deze kou. Ondanks dat er wel zout is gestrooit in de binnenbak! Met deze extreme temperaturen moet iedereen zich aanpassen.

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:32

Sja wij slepen met zeilen, elke ochten en eind van de middag halen we ze dr af/ leggen ze er op.
Enige manier om de bodem van de buitenbak goed te houden en ik moet je zeggen het werkt redelijk! :D
Bodem is goed te doen en nog aardig zacht.. het is een werk afentoe maar wel een goede tijdelijke oplossing.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:35

haha wel een goede!

starlover14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:01

Best wel neu voor die kids

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:24

En ook al konden ze in de binnenbak rijden, dan was het nog te koud geweest?!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:08

Casca schreef:
Waarom gaan ze dan niet naar de bosrand??? Is een binnenmanege op loopafstand en daar waren vroeger altijd de lessen :) Is warmer dan in hun tent..

Erg jammer voor de gehandicapten dat het nu allemaal niet door gaat...

Ja, maar die weg naar de bosrand is ook één dikke glibberbende met dit weer. Niet vertrouwd om zowel met een paard als met een trailer langs te gaan!

ManUun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:30

wat zielig voor de kinderen..
en de pony's worden er niet beter op...:(

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:38

ManUun schreef:
wat zielig voor de kinderen..
en de pony's worden er niet beter op...:(

Volgens mij staan die pony's nu gewoon in de wei hoor. Die vinden het vast niet erg zo'n weekje vakantie. Op de manege waar ik toen stage heb gelopen gingen in de zomer vakantie 5 weken 24/7 het land in (tegen normaal overdag wei en dan meerdere uren les lopen en 's nachts in de stal) als ze dan terug waren waren ze helemaal opgebloeid.

Het is sneu voor de ruiters maar het is best mogelijk om een bak vorst vrij te houden met zeilen, zout etc vooral als er ook nog eens weinig neerslag op valt. Dus ze hadden beter voor het winterse weer aan de bel kunnen trekken misschien had iemand hen dan kunnen helpen met het verzorgen van de bak.