Een hele rare vraag misschien !
Maar op de stal waar ik eens heb gestaan werden ook paardrijlessen gegeven aan gehandicapten en autistische kindjes , deze kindjes hadden een PGB ( persoons gebonden budget ) en ik weet dat er veel heel veel geld gevraagd werd voor een rijlesje en dat werd betaald uit de PGB , ik praat dan over bedragen van 55 euro per les ...
Ik weet dus totaal niet hoe het bij de gravenruiters zit , maar als daar ook zo veel betaald moet worden , kunnen ze best een paar uurtjes een binnenbak afhuren ..
Lowara;
55 euro per uur vind ik nog erg goedkoop
vergeet niet dat de kosten van zo'n uurtje les ook vele malen hoger ligt dan een reguliere les.
vaak is er 1 op 1 begeleiding, veel speciale attributen en hulpmiddelen die erg duur zijn, en instructie met toch een andere achtergrond dan pak hem beet de gemiddelde instructrices.
persoonlijk denk ik niet dat men er winst aan overhoud, sterker nog, de kans dat er subsisies zijn om de boel draaiende te houden is veel groter

Dus geld om een binnenbak ergens een hele dag af te huren, is er gewoonweg vaak niet.
Zinzi;
De lessen waar ik over praat , waren met kinderen die wel alleen kunnen rijden en hadden ze begleiding nodig was er altijd iemand te vinden die betreffende pony vasthield .
Voor een een op een les met begleiding liggen de bedragen nog hoger , weet ik !
Als er dan speciale zadels etc nodig zijn ! De pony,s zijn gewoon coole beestjes , vaak wat ouder , niks mis mee ...
kunnen ook kinderen zonder handicap super op leren rijden !