Ik vind het vooral prachtig dat hij zó oud is geworden. Eigenlijk een wereldprestatie van het paard én van zijn fokker/eigenaar
Hen wil ik dan ook veel sterkte toewensen.
Coloured
Geplaatst: 25-12-09 13:19
Het zat er aan te komen maar het blijft jammer dat er een einde is gekomen aan het leven van deze geweldige hengst! Samber is onvergetelijk!
No_worries
Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)
Geplaatst: 25-12-09 13:21
Oh Samber, wat een páárd was dat. Een paard zoals ik ze graag zie: robuust, 'stoer', maar toch een geweldige uitstraling en als ik me niet vergis had Samber destijds tijdens het verrichtingsonderzoek een 10 voor karakter. Jaren- maar dan ook járenlang in de (top)sport gelopen en dan nog 33 jaar oud mogen worden, het is ze lang niet allemaal gegeven! Rust zacht Samber, je hebt de paardenfokkerij in Nederland en ver daarbuiten kléúr gebracht!
blacky2009
Geplaatst: 25-12-09 13:24
Jammer,
Ik houd erg van Samberbloed.
Ik heb ooit een samber gereden, een super goed paard.
Een geweldige hengst. Zolang als ik mij kan herinnneren is Samber er. Toen ik 14 jaar was gingen we een keer naar een clinic toe van Samber met de ponyclub. Geweldig wat zaten we te genieten. Sterkte voor de eigenaren.
anouck10
Geplaatst: 25-12-09 13:37
hooii gewedige leventijd mooi top paard!! sterke voor eigenaar
Froemel
Geplaatst: 25-12-09 13:37
Sterkte voor de eigenaren.. In mijn paard zit ook samberbloed.. Mooie leeftijd!
33 is wel een topleeftijd! hij heeft een mooi leventje gehad en mooie nakomelingen gekweekt!
dynara
Geplaatst: 25-12-09 13:39
zow,.. vind het tog een behoorlijke leeftijd voor zo'n top sportpaard. Zelf heb ik ook een samber nakomeling gehad maar is helaas gestolen!! maar het zijn goeie paarden en een karakter van goud
vuurvlinder
Geplaatst: 25-12-09 13:41
Het was een prachtig paard,wij hebben hem voor het laatst gezien op de bonte paarden veiling in tolbert,het was zijn afscheid in de sport. Al weer heel wat jaren geleden,zonde van zo'n mooi paard maar wat een leeftijd heeft hij mogen bereiken! Ik ben altijd een liefhebber van bonte paarden geweest en hij was toch wel mijn favoriet.
heaven
Geplaatst: 25-12-09 13:43
voor de liefhebbers van samber... 1 van de laatste filmpjes.
Ach die Samber, wat een geweldig fantastisch en super paard was dit toch. Ik heb hem vaak gezien toen we nog in Groningen woonden. Mijn instructrice daar was op een gegeven moment Monique Peutz-Vegter, zij kon ook mooi vertellen over haar Samber. Mooie filmpjes trouwens.
Anoniem
Geplaatst: 25-12-09 13:56
Geweldig paard! Samber is de opa van mijn zelfgefokte merrie. Jammer dat hij is overleden, maar 33 is een mooie leeftijd.