Rechtzaak Power and Paint onthult nieuwe informatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 02:39

Het is natuurlijk dom dat de kopers zelf geen foto's hebben laten maken.

Maar wat ik eigenlijk veel schokkender vind, is dat de KNHS dat rollkürgedoe van tafel heeft geveegd met het argument dat P&P gezond zou zijn. En dat was hij dus niet! Dus... die zaak kan ook weer heropend worden.

Ik weet even niet zo goed hoe ik het moet zeggen... Iets ergs als rollkür (erg ja, zeker in dit geval) wordt dus goedgepraat met een oneigenlijk argument, dat op zichzelf ook weer heel erg blijkt te zijn: Het paard bleek een serieuze blessure te hebben en werd ook nog eens behandeld met verboden middelen.

;(

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 05:49

even los van alle ellende rondom P&P; hoe is het met rachelle? hoe pakt zij dit op en heeft ze een ander paard om door te rijden? dit schaadt haar carriere natuurlijk ook flink....

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 08:19

benangelique schreef:
even los van alle ellende rondom P&P; hoe is het met rachelle? hoe pakt zij dit op en heeft ze een ander paard om door te rijden? dit schaadt haar carriere natuurlijk ook flink....

Helemaal onderaan dit topic [VN] Power and Paint met onmiddellijke ingang met pensioen staat dat ze nog twee toppaarden op stal heeft staan.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:01

Jezus zeg! :oo
Dit verklaard een hele hoop...

En inderdaad P&P is hier de dupe van, maar goed dat hij nu lekker verzorgd en verwend wordt, dat verdient dit beestje wel!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:06

Ooit schreef het Goede Doel een mooi lied, waar ik meteen aan moest denken:

'als het gaat om geld, als het gaat om liefde, als het gaat om alles wat je lief hebt, wie kun je dan vertrouwen? Vriendschap is een illusie, een droom, een pakketje schroot met een dun laagje chroom'.

Triest voor Rachelle, triest voor Power & Paint en helemaal triest voor de paardensport. :(:)

Ik hoop dat iemand in deze zaak zich opstelt als een held en de verantwoordelijkheid neemt voor zijn daden. Nu maar hopen dat de pony echt mag genieten van een meer dan verdiend pensioen en hopelijk zonder pijn.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:16

Triest voor de pony!

Wat betreft fam. van Baalen vind ik dat daar net zo min over gespeculeerd mag worden als over de verblijfplaats van PP.
Aangezien niemand weet of de fam v Baalen misschien WEL of NIET advies over de aankoop mbt de gezondheid heeft gegeven.
Er zijn zat mensen die toch ondanks goede adviezen blind gaan voor een dier OOK voor die bedragen!
Maar ja dan zijn we weer aan het speculeren :+

KiWiKo

Re: Rechtzaak Power and Paint onthult nieuwe informatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:22

sneu, heel heel sneu!!!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:26

benangelique schreef:

Ze heeft Boginov en Boginov's Power girl nu in haar bezit dus haar carrière ligt niet stil :)

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:37

Zo weer een artikel over P&P waarin alleen maar wordt gespeculeerd en geen enkele werkelijke getuigenverklaring of rechterlijke uitspraak staat...... Of er iets van waarheid in staat is er niet uit op te maken. Niets dan stemmingmakerij dus. Wie is er gebaat bij dit soort berichten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:45

Bahoe schreef:
Zo weer een artikel over P&P waarin alleen maar wordt gespeculeerd en geen enkele werkelijke getuigenverklaring of rechterlijke uitspraak staat...... Of er iets van waarheid in staat is er niet uit op te maken. Niets dan stemmingmakerij dus. Wie is er gebaat bij dit soort berichten?

Als je leest staat er heel duidelijk:
Citaat:
Getuigen Coby van Baalen en Henk Krooswijk hebben in de rechtbank op 23 november 2009 erkend dat de familie Fokker geloofde dat de pony door de medische keuring was gekomen....

Verschillende dierenartsen hebben getuigd dat ze Power en Paint herhaaldelijk hebben behandeld voor het rechtervoorbeen, in het bijzonder voor een pees, als ook een breuk in het sesambeen.

Bovendien heeft een dierenarts in de rechtbank toegegeven dat Power and Paint een zwelling aan het rechter voorbeen had op de 2007 Pony Europese Kampioenschappen in Freudenberg, Duitsland. Hij heeft de pony behandeld op de kampioenschappen.

Dat zijn dus daadwerkelijke getuigenverklaringen bij de rechtbank en geen speculaties ;)

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:49

Dat staat er allemaal, maar waar kan ik aan zien dat dat waar is? Er staat nergens een qoute met de naam van een dierenarts of getuige er bij vermeld. Dus of er bij de rechtbank daadwerkelijk zulke getuigenverklaringen liggen???????

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:50

Ik vind het echt rot voor de Fokkertjes, Ik heb namelijk precies hetzelfde meegemaakt. Dat ze nu 2 andere pony's heeft wil niet zeggen dat ze niet gehecht zijn aan Powertje. Want dat zijn ze wel.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:53

Ik mag alleen maar hopen dat P&P niet rondloopt met pijn en dat ze er anders snel een eind aan maken..
Dat is iets wat volgens mij vergeten word in deze hele zaak.
Ik blijf het ook raar vinden waarom je een dier koopt dat zo veel geld kost,en dat je m niet zelf laat keuren,of er zelf bij bent als ie gekeurd word.
Dat is vragen om moeilijkheden,lijkt mij.
De goeie naam van Van Baalen gaat zo ook de lucht in... :=

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:54

Buiten de geruchten en stemmingmakerij om... ik word er misselijk van. Zo'n waardevolle pony, die zoveel voor de Nederlandse sport heeft mogen betekenen. En dan zo behandeld worden en nog zulke resultaten boeken. Hij is letterlijk gewoon kapot gereden door de drang naar overwinningen. En dan denkt een meisje als Rachel Fokker nog een hoop plezier aan deze pony te krijgen en dan overkomt haar dit. Een pony waar ze met recht trots op mag zijn, staat nu ergens op een geheime locatie omdat er nog steeds getouwtrek is. Echt diep, diep triest. Wat de uitkomst ook mag zijn, de pony is ten onder gegaan aan het egoisme van mensen die alleen maar uit zijn geweest op succes!
Laatst bijgewerkt door Caesar op 24-12-09 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:55

davymelis schreef:
en weet ook dat dat rollkür traiect dat plaats gevonden niet zo bedoeld was voor de pony ken Coby en Marlies daar veel te goed voor! en met het lessen en met hun paarden doen ze dat ook niet zo!
het was een foutje! En uiteindelijk na een klein stap onderdeel hebben ze hem losser gemaakt omdat ze zelf ook al zagen dat ie te strak stond maarja als er dan net een foto word geschoten weetje dat, dat problemen op gaat leveren!

>;) wake up sweety! Dit was geen foutje!

Kom, Coby is een vakvrouw met tig jaar ervaring. Die ziet echt wel dat de pony zijn neus tussen de voorbenen had hoor. Want je moet aardig sjorren aan een pony wil je hem in zo'n onnatuurlijke houding pompen. Los van het feit dat ook al zou de pony het 'gewillig' toelaten,dan nog kan een leek zien dat dit geen goed bijzetwerk was. En als ze dat niet kan zien, moet ze maar eens een longeerlesje bij mij komen nemen...

Los van het feit dat miss van Baalen op concours nog wel eens dingen eruit flapt die nogal tegenstrijdig zijn met de verklaring: "Foutje"

Alleen vergeet mevrouw wel eens dat de paardenwereld heel veel oortjes heeft :+

En zo zal zij ook echt wel geweten hebben dat die pony op dat moment niet goed was, aangezien het geen accute aandoening betrof...

Bah... en dan nu dit weer met die Pash... Ze mag nog zo goed voor haar paarden zijn (mag ook wel, daar verdiend zij dik aan) maar dit gaat helemaal nergens over. Foto's en informatie achterhouden, een pony met een blessure verkopen voor topsport. Nee, kan ik geen respect voor opbrengen. Zij heeft haar betrouwbaarheid verloren en ik denk dat weinig mensen bij haar nog een paard zullen kopen in de toekomst. En terecht...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:55

Caesar schreef:
Buiten de geruchten en stemmingmakerij om... ik word er misselijk van. Zo'n waardevolle pony, die zoveel voor de Nederlandse sport heeft mogen betekenen. En dan zo behandeld worden en nog zulke resultaten boeken. Hij is letterlijk gewoon kapot gereden door de drang naar overwinningen. En dan denkt zo'n meisje als Rachel Fokker nog een hoop plezier aan deze pony te krijgen en dan overkomt haar dit. Echt diep, diep triest. Wat de uitkomst ook mag zijn, de pony is ten onder gegaan aan het egoisme van mensen!

Eens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:59

Bahoe schreef:
Er staat nergens een qoute met de naam van getuige er bij vermeld.

Volgens mij zijn Coby van Baalen en Henk Krooswijk nog steeds namen...

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:08

Wat raar dat zo'n pony tot en met wedstrijddagen op internationale wedstrijden veelvuldig is behandeld door dierenartsen met verboden stoffen. Dat kan toch niet onopgemerkt blijven? Sowieso is aspirine nou niet zo'n sterke pijnstiller dat het een serieuze blessure pijnloos kan maken volgens mij. Bovendien apart dat een DA zo'n bekentenis doet. Neem aan dat hij nu ook stevig gestraft zal worden. Ik durf dat verhaal over die behandelingen te betwijfelen hoor.
Ik vind het zowiezo niet zo netjes van de Fokkertjes dat ze Van Baalen nu nog een trap na proberen te geven en het onderzoek naar de longeertoestand weer boven tafel willen hebben. Dan ben je echt op zoek geweest naar iets om die mensen een hak te zetten lijkt me. Wat je daar nou mee opschiet...
En sneu vind ik het hele verhaal ook niet. Je koopt een pony voor een bedrag waar andere mensen een huis van kopen (een HUIS!!) en neemt genoegen met een verklaring van de verkoper dat het dier gezond zou zijn. Dat gelooft toch niemand. En bovendien: talent kun je niet kopen. Laat het kind toch lekker haar eigen pony verzorgen en rijden, dan leert ze nog wat en heeft ze er nog lol an ook. Heb dan veel meer meelij met kinderen die wél echt kunnen rijden en er hard voor werken, maar met hun middelmatige pony niet kunnen meedoen in het wereldje. Voor dit meisje wordt nog een stel topdieren gekocht, in training gezet en de 'sport' bestaat alleen nog uit bevestiging bij winst en teleurstelling bij verlies. Triest hoor, als het zo moet. Niets mis met minder goede ruiters met beter paarden/ponies, iedereen moet het leren en het is alleen maar fijn als je die mogelijkheden hebt, maar dit slaat helemaal door. Hoeveel plezier beleeft een kind aan rijden als ze dat nauwelijks doet? Hoe sterk raakt ze dan gehecht aan haar pony, als iemand anders hem traint en ze er nog een stel heeft staan? Denk dat dat anders werkt dan bij andere ponymeisjes van die leeftijd hoor.

P&P is nu toch eigenlijk prima af? Geen gedoe meer aan z'n kop en lekker pony zijn. Heeft ie toch wel verdiend ook? Ik gun het 'm van harte in ieder geval.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:14

Wat ik schokkend vind is dat een pony op het EK met doping wordt behandeld door de DA van de KNHS. En so what dat het na 6 uur uit het bloed is het is en blijft doping. (nu zal power vast niet de enige zijn bij wie dat gebeurt, maar toch). De KNHS weet dus donders goed dat die pony niet goed is.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:15

Weer een paard die duidelijk pijn leed en toch heeft gepresteerd... Was het niet zo dat paarden die zich niet prettig voelden niet kunnen presteren?

Paarden vergeven zo ontzettend veel, jammer voor P & P die hopelijk nu lekker mag genieten. Hopelijk wordt er in de toekomst beter gecontroleerd om zulke dingen te vermijden. Echt triest dit :n

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:23

yousra schreef:
Wowww, nou dat verklaart een hoop :oo
Maar wat erg zeg dat hij gewoon elke keer voor een wedstrijd werd behandeld met een verboden middeltje :oo

Inderdaad! Wat moet dat arme dier geleden hebben!
Heel jammer dat er zoveel geldwolven in de paardenscene zijn...

Ik ben hem trouwens begin 2008 nog in een kliniek tegengekomen.
Laatst bijgewerkt door BailyKarlos op 24-12-09 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:24

hns schreef:
Weer een paard die duidelijk pijn leed en toch heeft gepresteerd... Was het niet zo dat paarden die zich niet prettig voelden niet kunnen presteren?

Ze zijn niet anders gewoon als door pijn te lopen.
Goeie herinnering waarom de nultolerantie absoluut gehandhaafd moet blijven.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:47

snater schreef:
Wat raar dat zo'n pony tot en met wedstrijddagen op internationale wedstrijden veelvuldig is behandeld door dierenartsen met verboden stoffen. Dat kan toch niet onopgemerkt blijven? Sowieso is aspirine nou niet zo'n sterke pijnstiller dat het een serieuze blessure pijnloos kan maken volgens mij. Bovendien apart dat een DA zo'n bekentenis doet. Neem aan dat hij nu ook stevig gestraft zal worden. Ik durf dat verhaal over die behandelingen te betwijfelen hoor.
Ik vind het zowiezo niet zo netjes van de Fokkertjes dat ze Van Baalen nu nog een trap na proberen te geven en het onderzoek naar de longeertoestand weer boven tafel willen hebben. Dan ben je echt op zoek geweest naar iets om die mensen een hak te zetten lijkt me. Wat je daar nou mee opschiet...
En sneu vind ik het hele verhaal ook niet. Je koopt een pony voor een bedrag waar andere mensen een huis van kopen (een HUIS!!) en neemt genoegen met een verklaring van de verkoper dat het dier gezond zou zijn. Dat gelooft toch niemand. En bovendien: talent kun je niet kopen. Laat het kind toch lekker haar eigen pony verzorgen en rijden, dan leert ze nog wat en heeft ze er nog lol an ook. Heb dan veel meer meelij met kinderen die wél echt kunnen rijden en er hard voor werken, maar met hun middelmatige pony niet kunnen meedoen in het wereldje. Voor dit meisje wordt nog een stel topdieren gekocht, in training gezet en de 'sport' bestaat alleen nog uit bevestiging bij winst en teleurstelling bij verlies. Triest hoor, als het zo moet. Niets mis met minder goede ruiters met beter paarden/ponies, iedereen moet het leren en het is alleen maar fijn als je die mogelijkheden hebt, maar dit slaat helemaal door. Hoeveel plezier beleeft een kind aan rijden als ze dat nauwelijks doet? Hoe sterk raakt ze dan gehecht aan haar pony, als iemand anders hem traint en ze er nog een stel heeft staan? Denk dat dat anders werkt dan bij andere ponymeisjes van die leeftijd hoor.

P&P is nu toch eigenlijk prima af? Geen gedoe meer aan z'n kop en lekker pony zijn. Heeft ie toch wel verdiend ook? Ik gun het 'm van harte in ieder geval.

jeetje wat een afgunst.....

Je hebt wel alle wijsheid in pacht zeg. Je weet zelfs te bepalen of het meisje er lol aan heeft, of ze een goede ruiter is en of zij zich aan een pony hecht...pffff

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:52

Weet je wat nu het erge is van dit alles...
Zelfs voor de ogen van de top van de paardensport leek dit paard gezond. Werd in een krul getrokken en moest braaf zijn rondjes lopen..
Oftewel wat een dapper dier is het wezen paard toch...

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:54

snater schreef:

Dus omdat dit meisje verwend is en nog meer toppers op stal heeft is het niet sneu voor ze? Die mensen zijn toch gewoon ontzettend belazerd en staan volkomen in hun recht! Al betalen ze 4 ton voor een pony, de verkopende partij heeft opzettelijk dingen verzwegen, dus zij zitten fout.
Je lijkt wel jaloers dat dit kind allle mogelijkheden aangereikt krijgt!

Mijn mening:Arme pony, ten koste van alles moest het dier maar verschijnen op wedstrijden, wat een kwalijke zaak, hoop dan ook dat alle betrokken partijen die aan deze mishandeling hebben meegewerkt zwaar gestraft worden!