Masterclass met Edward Gal en Sisther de Jeu *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meagen

Re: Masterclass met Edward Gal en Sisther de Jeu *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:20

zeel leerzaam filmpje en ook supper leuk

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:28

heb het hele filmpje bekeken, SUPER!!!!!!

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:28

Idd. ook het hele filmpje afgezien!! echt super interessant, t ziet er zo makkelijk uit! echt super!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:19

Ik moest soms wel echt lachen om het steenkolenengels van edje. She is a little bit 'overheest'.

Uhm >;)
overheest? _O-

Maar ik zou het hem zeker niet nadoen, en ik vind sisther de jeu echt een supermerrie... waaw...

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:24

Hij doet echt wat paardrijden moet zijn:
SIMPEL
Het klinkt allemaal zo logisch en het ziet er allemaal zo duidelijk uit....maar om het dan zelf voor elkaar te krijgen.....
dat is niet SIMPEL haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:43

Erg leuk om te zien ook al was het soms a little bit grappig ;)
Viel me wel op dat hij af en toe heel erg naar de buitenkant zat, toch fijn dat ook topruiters nog dat soort problemen hebben.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:51

Wat een leuk filmpje :D

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:52

Abeltje77 schreef:
Ik moest soms wel echt lachen om het steenkolenengels van edje. She is a little bit 'overheest'.

Uhm >;)
overheest? _O-

Maar ik zou het hem zeker niet nadoen, en ik vind sisther de jeu echt een supermerrie... waaw...

Daar ging ik ook wel van stuk _O-

En zo waren er wel meer dingen die niet helemaal klopten, maar dat maakt toch niet uit. heb echt genoten van het filmpje :j
Ik zou zoiets best graag "live" eens willen meemaken, en dan wat langer in ieder geval :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:55

Barmat schreef:
Abeltje77 schreef:

Uhm >;)
overheest? _O-

Daar ging ik ook wel van stuk _O-

En zo waren er wel meer dingen die niet helemaal klopten, maar dat maakt toch niet uit. heb echt genoten van het filmpje :j
Ik zou zoiets best graag "live" eens willen meemaken, en dan wat langer in ieder geval :)

Bar die dingen die jij live wilt meemaken met edje... dat is voor >18 :x :') _O-

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:03

euschj!!!

Zoiets kun je niet zeggen!!!! :o *niet dat het niet zo is maar toch*

Plaats ik eens een net bericht komt er gelijk weer zoiets om de hoek kijken.
Bovendien denk ik dat dat toch een hopeloze en verkeken kans is.... in alle opzichten :P

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:04

*Vraagt zich af of Edward onder een SA op bokt zit en nu :r gaat*

_O-

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:14

Sorry ik lig hier ook dubbel ik hoor bij iedere R een W, hij lijkt wel een chinees haha!
Over Londen 2012 'Wan thing I really want to wide' _O- _O-
She want's to wun! (hoorde ik wel 10x :') ) 'A gweat deal for later' +:)+
Inhoudelijk is die clinic natuurlijk super, ik moet wel zeggen dat ik hem echt als 2 druppels water op die van Anky vind lijken... ;-)

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:02

goed filmpje
steek je er zelf tenminste ook wat van op :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 19:03

Barmat schreef:
*Vraagt zich af of Edward onder een SA op bokt zit en nu :r gaat*

_O-

Meelezen doet ie in ieder geval wel, dus graag weer ontopic :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:31

En al fluitend vraag ik eventjes een piaffe... En nu lekker makkelijk: een fijne uitgestrekte draf, lalalala. Man bij hem lijkt het allemaal zo simpel!

Zijn Engels is wel briljant :') heb me daar toch 10 minuten echt moeten dwingen me er niet aan te ergeren... Maar goed, rijden kan 'ie :j

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:36

Abeltje en Barmat; _O-

Filmpje is erg leuk! De lol van Edward vind ik dat hij info geeft waar je op alle niveau's wat mee kunt. Waar ik zelfs met 'engels going western' wat mee kan.
En het dan ook op zo'n manier brengen dat ik gewoon gniffelend op mn stoel zit (al dan niet van herkenning, rijd een haflinger die in zn vorige leven renpaard was) :P
Of het nu zo op die van Anky lijkt weet ik niet. De laatste clinic die ik van Anky zag was best leuk, maar kon ik zelf niets mee

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:57

ik von dit leuker en duidelijker dan anky... hoewel anky haar clinics ook duidelijk zijn, maar toch anders (snappen jullie :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:00

Overheest nog wel :))
Nee, leerzame clinic, al heb ik al een clinic van hem gezien (in het echt dan toch) op Stradivarius (wat overigens ook geen verkeerd paard is O:) ). Heel veel geleerd! Heb het halthouden iig toegepast in de training aan de lange teugel vandaag, merkte gelijk dat [***] veel beter aan de hulpen stond.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:12

Erg leuk om te zien, blijf hem echt een ontzettend sympathieke vent vinden +:)+
Veel dingen herken ik ook wel uit mijn eigen training met hoe hij rijd, maar zoals hij het laat zien lijkt het idd allemaal zo makkelijk... *zucht* :D

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:31

:o

Zowieso vind ik het altijd wel lekker om af en toe eens te luisteren naar iemand die je gewoon eens vertelt hoe het ook alweer zit, omdat je zelf soms op zo'n punt zit dat je het niet meer weet, of juist wel denkt te weten en hierdoor juist fouten gaat maken.

Dat stukje over tempocontrole paste ik zelf eigenlijk altijd al toe, maar toen ik met mijn jonge paard begon, die in het begin graag zijn energie wilde uiten door vooral boven zijn tempo te gaan lopen, was ik geneigd om aan zijn wensen tegemoet te komen (ach, laat hem maar even, is tie ook weer zijn energie kwijt). Nu denk ik toch weer - toedeloe, die energie kan hij ook in de wei kwijt, dat uurtje per dag mag hij gewoon luisteren en tempo is van mij :)

Enorm leerzaam dus - je zou 24/7 een video moeten hebben meelopen langs de lijn :P
Of les nemen...... is logischer :Y)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:39

Ik ben trouwens ook helemaal Totilas/Edward/verliefd! Ik las ergens dat van Leunes van Lieren ze overal volgt die heeft het virus ook te pakken.
Dat van de tempowisselingen zit ook in Anky haar clinics en ik blijf dat een belangrijke basis vinden. Daar zit de gehoorzaamheid en vanaf dat punt kun je gaan werken. En dat van dat plezier, dat mag ook wel eens vaker gezegd worden, die sjagerijnige bekken op concours overal! Hou toch op mensen, het is een leuke hobby!! (als we er nu nog de miljoen mee konden winnen dan mocht je zo serieus/haatnijderig doen van mij ;-)) Ik hoop dat Edward dat nog vaak blijft zeggen; FUN!
Bij die piaffe haak ik dan ook wel af hoor... het ziet er idd allemaal makkelijk uit. Ik vond het ook goed dat hij haar rustig kreeg terwijl hij wel hard door die microfoon moest roepen (voor het paard natuurlijk ook tegenstrijdig) en ze daar dus sneller van ging lopen. Leuk filmpje, zo mogen er van mij nog heeeel veel volgen!!!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:03

vind het trouwens ook een gaaf antwoord op de vraag; wat als er 10-en gaan vallen... nou dan moeten ze misschien maar 12-en gaan geven!!! :D :D

ik vind dit trouwens ook al een mooie clinic http://www.youtube.com/watch?v=Q7itK8W6J4E ook weer over tempo

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:32

super filmpje .. en wat een mooie merrie :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:38

Prachtig filmpje! Echt heel leuk en interessant om te zien! Hahah dat Engels van Ed was idd niet alles :P maar volgens mij konden die engelse dat wel waarderen hoor! Die snappen dat ook wel ;)