Geen titels voor hippische sport bij NOC*NSF sportgala

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:01

GeeskeP schreef:
Jij had t over het publiek laten stemmen.. hoe wou je dat anders doen?

Heb ik dat gezegd?

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:01

Janine1990 schreef:
Lijkt me niet, dan zouden de zwemsters ook niet hebben gewonnen, vanwege dat wat Pieter van den Hoogeband heeft geschreven vorige week. Anky is zeker weten niet de enige die hier over nadenkt, maar wel iemand die behoorlijk openbaar maakt hoe ze over dingen denkt.
Daarnaast als je Pauw en Witteman hebt gezien, zul je zeggen: Goh, dat is een sportmens, waarbij het niet alleen om haar eigen gaat. Want ze maakte wel even duidelijk hoe belachelijk ze het vond dat Marianne Timmer enkele jaren geleden als Olympisch kampioene niet eens werd genomineerd!!

Vertel mij eens, wat is er eerlijk aan stemmen, als je niet eens weet wat de gedachten achter de verschillende sporten zijn?
Wat is er eerlijk aan stemmen, als slechts een handjevol sporters mogen stemmen?
Is dat dan de mening van het publiek?

GeeskeP

Re: Geen titels voor hippische sport bij NOC*NSF sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:02

Daar ging ik op in ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:03

GeeskeP schreef:
Janine1990 schreef:
Lijkt me niet, dan zouden de zwemsters ook niet hebben gewonnen, vanwege dat wat Pieter van den Hoogeband heeft geschreven vorige week. Anky is zeker weten niet de enige die hier over nadenkt, maar wel iemand die behoorlijk openbaar maakt hoe ze over dingen denkt.
Daarnaast als je Pauw en Witteman hebt gezien, zul je zeggen: Goh, dat is een sportmens, waarbij het niet alleen om haar eigen gaat. Want ze maakte wel even duidelijk hoe belachelijk ze het vond dat Marianne Timmer enkele jaren geleden als Olympisch kampioene niet eens werd genomineerd!!

Vertel mij eens, wat is er eerlijk aan stemmen, als je niet eens weet wat de gedachten achter de verschillende sporten zijn?
Wat is er eerlijk aan stemmen, als slechts een handjevol sporters mogen stemmen?
Is dat dan de mening van het publiek?

Ik zeg daar dus:
Moeten we de mening van het publiek dan maar gelijk stellen aan de mening van de sporters in de zaal met een stemkastje?
Daarvoor stel ik de vraag: "Wat is er eerlijk aan stemmen, als je niet eens weet wat de gedachten achter de verschillende sporten zijn."

Ik ben niet voor stemmen, dat is wat je uit dat stukje moet halen.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:04

Oooooohw dan begrijpen we elkaar verkeerd...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:04

GeeskeP schreef:
Oooooohw dan begrijpen we elkaar verkeerd...

Zo'n vermoeden had ik dus al... Als je 'm beter had gelezen denk ik dat je 'm wel had begrepen...

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:06

Je kan m op 2 manieren opvatten.. ;) maar dat is het vervelende van internet.. je leest t, maar hoort er geen toon onder..

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:07

Sammie schreef:
Bovendien.. Je bent de snelste of je bent 't niet.. Er val een balk af of niet. Dressuur is veel meer wat iemand er van vindt. Erg objectief allemaal. :)

Ehm.. Ik neem aan dat je hier subjectief bedoelt? :P

Tsja, jammer. Maar goed, zo populair is de paardensport (helaas) ook niet.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:18

Het is inderdaad een kwestie van gunnen.
Iemand hier maakte ook een opmerking dat de helft van de A-sporters waarschijnlijk niet doorheeft wat een prestatie het is om driemaal EK-goud in de dressuur op je naam te schrijven, dat speelt zeker mee denk ik.

IMO is een stemronde dus eigenlijk pas geldig als er gestemd wordt door personen die van alle nominaties het naadje van de koud weten, en dat is nu helemaal niet zo.

Een jury lijkt mij in dat opzicht de meest oprechte beoordelingsmethode.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:50

Elja schreef:
MelisXFeikje schreef:
aangezien sven mijn neef is, kan ik niet echt partij kiezen,
maar de verhalen dat sven arrogant etc. is klopt wel een beetje :o eerlijk gezegd,
hij kijkt amper naar zijn familie om en vind zichzelf heel wat aan het worden,
ik vind dat epke het wel verdiend heeft,!

Ik vind niet dat jij dit en publique mag neerzetten.
Privé en werk (van Sven) mag best gescheiden worden gehouden.

ik vind dat het echt wel mijn eigen keus is om dat te zeggen, bokt is weer lekker aan het zeiken.
er waren mensen die vroegen of hij echt zo arro was als hij deed publiekelijk, en toevallig is dit ook al in het nieuws geweest dus dan is dit echt niet zo brut of whatever je er van denkt.
en denk je nou echt dat het hem wat uitmaakt wat er over hem gzegd word?

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:55

Ik denk dat hij vooral zo arrogant overkomt, omdat hij weet wat hij wil en hoe hij dat gaat bereiken.
Je zegt ook dat hij weinig omkijkt naar familie, maar zou dat niet gewoon zelfbescherming kunnen zijn. Lees maar eens het interview met kemkers in het blad helden.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:59

macho_pino schreef:
Ik denk dat hij vooral zo arrogant overkomt, omdat hij weet wat hij wil en hoe hij dat gaat bereiken.
Je zegt ook dat hij weinig omkijkt naar familie, maar zou dat niet gewoon zelfbescherming kunnen zijn. Lees maar eens het interview met kemkers in het blad helden.

ik hoef geen intervieuws te lezen om mijn eigen neef te kennen ;)
hij heeft het gewoon superdruk,
maar zn roem maakt hem gwoon .. wel heel anders en hij heeft niet erg veel tijd meer voor andere dingen,
maar zo gaat het nu eenmaal in het leventje der beroemdheid

Sedaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:05

Ach, Hippisch NL gaat ook niet erg goed he? :roll:
Tsjongejonge... denk dat ze toch flink wat meer gepresteerd hebben dan zie zwemmers...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:11

Bizzybijtje schreef:
Ach, Hippisch NL gaat ook niet erg goed he? :roll:
Tsjongejonge... denk dat ze toch flink wat meer gepresteerd hebben dan zie zwemmers...

Dat is niet helemaal waar hoor... :+
De zwemsters hebben terecht gewonnen, bij een jury zou het er echt om hebben gespannen...

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:12

Jannepauli schreef:
Ik heb een idee!!! :)* In de "algemene" sport wordt het niks met paarden - het publiek ziet immers geen bloed, zweet en tranen.
Maar wij hier op bokt weten 't allemaal wel en aangezien dit forum inmiddels bekend en groot genoeg is in het paardenwereldje.. waarom komt er dan geen bokt-trofee voor de paardenman/vrouw van het jaar, gekozen door ons bokkers?

Er wordt een lijst opgesteld van personen die zich in de verschillende disciplines van de sport onderscheiden hebben: dressuur, springen, mennen, natural horsemanship en instructeurs/coaches die vernieuwende dingen ingebracht hebben. Van die namenlijst wordt een poll gemaakt en stemmen maar..!

Er is vast wel een crea-bea/kunstenaar te vinden die een mooi trofeetje kan maken van het bokt-logo en aan het eind van het seizoen of bij een belangrijk paarden-event wordt de prijs uitgereikt aan hem/haar die de meeste stemmen kreeg. Mooi PR-stuntje voor bokt, veel foto's en een feestje en wat extra waardering voor de sporters e.a.

Weet je, eigenlijk is dit idee niet eens zo heel gek.
Het zou nu ook wel een leuke opsteker zijn voor Edward Gal als hij nu van ons iets krijgt :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:13

Als er nu ook nog een verslaggever/fotograaf mee gaat... :Y)
Zou echt heel gaaf zijn!

Moeten we nog wel heel snel een stemming op stelten zetten...

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:20

Haha, dat programma van SBS op de hoogte stellen.. Weet even niet meer hoe dat heet :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:21

FunkyMistiC schreef:
Haha, dat programma van SBS op de hoogte stellen.. Weet even niet meer hoe dat heet :+

Hart van Nederland :P

Denk ik? Daar komt meer onzinnig nieuws in :P

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:29

FunkyMistiC schreef:
Jannepauli schreef:
Ik heb een idee!!! :)* In de "algemene" sport wordt het niks met paarden - het publiek ziet immers geen bloed, zweet en tranen.
Maar wij hier op bokt weten 't allemaal wel en aangezien dit forum inmiddels bekend en groot genoeg is in het paardenwereldje.. waarom komt er dan geen bokt-trofee voor de paardenman/vrouw van het jaar, gekozen door ons bokkers?

Er wordt een lijst opgesteld van personen die zich in de verschillende disciplines van de sport onderscheiden hebben: dressuur, springen, mennen, natural horsemanship en instructeurs/coaches die vernieuwende dingen ingebracht hebben. Van die namenlijst wordt een poll gemaakt en stemmen maar..!

Er is vast wel een crea-bea/kunstenaar te vinden die een mooi trofeetje kan maken van het bokt-logo en aan het eind van het seizoen of bij een belangrijk paarden-event wordt de prijs uitgereikt aan hem/haar die de meeste stemmen kreeg. Mooi PR-stuntje voor bokt, veel foto's en een feestje en wat extra waardering voor de sporters e.a.

Het zou nu ook wel een leuke opsteker zijn voor Edward Gal als hij nu van ons iets krijgt :)

Goed idee idd!

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:30

Janine1990 schreef:
FunkyMistiC schreef:

Hart van Nederland :P

Denk ik? Daar komt meer onzinnig nieuws in :P

Jah precies die, die kun je voor elk 'nieuws'ding paaien :P

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:33

De zwemploeg vond ik prima, die hebben het goed gedaan dit jaar. Maar dat Gal met zijn overdaad aan topprestaties met een inimini-met-de-microscoop-waarneembaar staafje kreeg vond ik nogal onbegrijpelijk :n en dat komt puur en alleen omdat de sport (te) weinig aandacht krijgt!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:36

Ik denk dat het heel lastig is om een goed systeem hiervoor te krijgen waar iedereen achterstaat! De persoonlijke voorkeur van de mens zal altijd meespelen. je kunt ook niet zeggen van degene met de beste prestaties van het hele jaar wint, want bij de ene sport heb je nou eenmaal veel kampioenschappene n bij de andere niet. Vind het echt lastig.
Bij coach van het jaar bijvoorbeeld had ik het Vera Pauw echt gegunt! Zij heeft de beste prestatie behaald met de minste (financiele) middelen. Van Avital Selinger (oke ik ben een beetje bevooroordeeld want ik kom uit een volleybalfamilie) was het ook superknap want hij heeft de laatste tijd het nederlandse volleybalniveau weer omhoog getild. Van Louis van Gaal uiteraard ook knap aangezien AZ al zo lang geen landskampioen meer is geweest. Maar het is gewoon lastig. Het is op zoveel verschillende niveaus.
Neem aan dat Sven volgend jaar wel weer genomineerd wordt na zijn prestaties in Vancouver op de Olympische Spelen. Vond wel dat epke opzich verdient had gewonnen. Nederland is niet bepaald een turnland zoals het wel een schaatsland is. De prestatie die Epke heeft behaald is nog (bijna) nooit behaald door een nederlander in die tak van de sport... Maar daarentegen heeft Edward records verbroken en Sven enorm veel titels behaald.. Tsja, wie is dan de beste?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:05

FunkyMistiC schreef:
Jannepauli schreef:

Ik stem voor! :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:07

mbkaatje schreef:
Dan trek ik toch de conclusie dat dressuur nog niet goed bekend staat of niet begrepen.

Het is héél bekend en ik trek dan de conclusie dat het ánders ´begrepen´wordt :)*

Verkiezingen zijn altijd subjectief. Word je genomineerd of win je wat, dat is dat een :wow: éxtra die de waarde heeft die je eraan wil hechten.
De beloning voor de prestatie is al in de betreffende sport gegeven :)*