Nieuwe ruiterroutes voor ruiters omgeving Barneveld

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Nieuwe ruiterroutes voor ruiters omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:00

Heb zojuist braag een vignet gehaald bij De Roskam voor morgen.
Heb even gekeken waar ik moet parkeren met de auto bij de Fliert..moest lachen, begin route is aan de ene kant bij de Singels maar bij de parkeerplaats vooraan het terrein kun je ook de route oppikken, je rijdt dus eerst een klein rondje....tja, zo kom je wel aan een aantal km extra...haha.

Straks onder zadel naar de kallenbroekerweg, ik probeer hem op te pikken bij het rustpunt en kijk hoelang ik daarover rij.
Morgen pak ik de trailer en rij ik naar het startpunt.

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Nieuwe ruiterroutes voor ruiters omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:36

Jee, heb ik niet op gelet anders had ik ff kunnen zwaaien ;)

Laat je ff weten hoe het was.

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Nieuwe ruiterroutes voor ruiters omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:05

Ik heb hem gereden, het is een leuke route!
Vandaag met de trailer naar De Sintels gereden en opgestapt.
Jammer beetje dat de lokale jeugd gelijk het eerste bordje onderweg alweer gesloopt heeft!!! Gelukkig wist ik de loop van de route maar wel stom zeg. Waarom blijven ze niet van die mooie bordjes af!

eerste stukje word je óm het industrieterrein geleidt, ik denk om mest overlast te vermijden of zo. Je komt nl gelijk weer terug bij de ingang bij de parkeerplaats.
Daarna een mooie route langs akkers, over weilanden en bij een stal over het erf, erg apart.

De beek is leuk!!! Water stond best hoog, ik begrijp alleen werkelijk niet waarom het bestraat is !! Er ligt een verharde weg door de beek. Met 4 ijzers best vreemd en mijn paard is gek op water maar dit vond hij best raar. We zijn door de beek gegaan en de rest afgeleg, tussen varens door naar het keerpunt. Daar waar ik vorige week nog een kaal paaltje vond staat nu een bordje dat dit het keerpunt is tót de brug er ligt, die komt na deze zomer.

Weer gekeerd en terug gegaan, de beek was nu iets steiler van deze kant maar verder geen probleem.
Ik vind het een super initiatief!!

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:33

Leuk, ben benieuwd. ga na mijn vakantie een rondje doen!
Dat de beek "bestraat" is is om de bodem te laten liggen. Het kan daar best sterk stromen en een zandbodem zou dus in no time doorgespoeld zijn en de voorst te diep maken vandaar dus de "bestrate" doorgang.
Dit is aangelegd in samenspraak met hindernisbouwers die ook ingezet worden voor millitairies en maratons.
Overigens is dat keerpunt na de beek als de brug er eenmaal is niet zoveel verder alleen heb je dan een alternatief als de beek te hoog staat om er toch te kunnen komen.

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Nieuwe ruiterroutes voor ruiters omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:08

Ah ok, duidelijk verhaal.... vind het zelf toch minder prettig....( had graag in galop erdoor gekletterd...maar durf dat nu niet).
Dat keerpunt is idd niet zovee verder maar ach....misschien volgend jaar weer een paar km erbij en zo krabbelen we heel Gelderland door straks... ( hoop dat het richting Zwartebroek komt ooit...)

GJ9

Berichten: 4483
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Nieuwe ruiterroutes voor ruiters omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:18

Leuk om hier de ervaringen te lezen!

Ik hoop ook dat ze het door gaan trekken. Het hele paradijsbos door, Kallenbroekerweg en Dronkelaarseweg oversteken, en dan richting onze boerderij. We hebben al wel eens aangegeven wat er best een pad mag komen door het weiland.

Probleem is dat je op een gegeven moment tegen spoorlijnen en snelwegen aanloopt.

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Nieuwe ruiterroutes voor ruiters omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:24

Tja, dat klopt....zat al te piekeren waar je over kunt steken...misschien bij een afrit of zo een oversteek maken.... Ik rij in Terschuur ook gewoon debrug over, gaat prima...

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Nieuwe ruiterroutes voor ruiters omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:53

Heb toch maar een jaarvignet gekocht, wil de initiatiefnemers best steunen met €60 om de route te onderhouden en te verlengen. Kapotte bordje wat ik gemeld heb is meteen vervangen. Dat is ook netjes.
Verder kreeg ik gisteren mijn jaarvignet: zo'n stom hoofdkapje voor op het hoofd van je paard met een nummer erop. AFGRIJSELIJK!! daar wil ik niet mee rijden, heb weer niet opgelet, dacht dat die gele labels gewoon de plaatjes waren maar nee....ik knoop hem wel aan mijn zadel, haha.

Morgen ga ik met de buurmeiden erheen.

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:03

Ja, vreselijk hé die kappen, en te lang voor mijn beest, ze heeft hem op haar wimpers hangen als ze haar oren naar voren doet :(

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Nieuwe ruiterroutes voor ruiters omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:05

ja en ik heb paard besteld....veel te groot voor die kleine quarter en ook iets voor mijn paard zelfs....
oh, jij hebt er ook al een ? grappig....ik ben 148....haha