Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:00

Jasmijn1989 schreef:
Anky en Sjef zijn niet de enige sporters die het niet eens zijn met het feestje van de NOS
http://tinyurl.com/ye82qsj Waar onder andere ook Mark Tuitert zich bij aansloot

Volgens mij moet je die even kopieren, plakken hier op bokt. In een quote, gegarandeerd dat het dan wel gelezen wordt. :j
Geweldig stuk, waar ik zelf nog niet eens over na had gedacht.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:17

mmm... dus als ik het goed begrijp vinden Anky en Sjef dat omdát Anky meervoudig NK, EK, WK én OS medaillewinnares is, ze per definitie die prijs "sportvrouw van het jaar" verdient?

Dan vind ik persoonlijk dat je niet bepaald overloopt van enige vorm van bescheidenheid als je het mij vraagt _O-

Zo staat het er namelijk letterlijk. "Ons Ank" heeft haar sporen verdiend en dús.... moet die titel er ook nog eens bij.... ieder ander die wint heeft het niet verdiend want niemand heeft zo veel gewonnen als "Ons Ank".

In dit geval vind ik het een prima idee om weg te blijven van dit gala :j Immers - mensen die niet tegen hun verlies kunnen en uitsluitend daar zijn voor de knikkers, daar kun je toch prima zonder?

edit: typo

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:20

Barmat schreef:
mmm... dus als ik het goed begrijp vinden Anky en Sjef dat omdát Anky meervoudig NK, EK, WK én OS medaillewinnares is, ze per definitie die prijs "sportvrouw van het jaar" verdient?

Dan vind ik persoonlijk dat je niet bepaald overloopt van enige vorm van bescheidenheid als je het mij vraagt _O-

Zo staat het er namelijk letterlijk. "Ons Ank" heeft haar sporen verdiend en dús.... moet die titel er ook nog eens bij.... ieder ander die wint heeft het niet verdiend want niemand heeft zo veel gewonnen als "Ons Ank".

In dit geval vind ik het een prima idee om weg te blijven van dit gala :j Immers - mensen die niet tegen hun verlies kunnen en uitsluitend daar zijn voor de knikkers, daar kun je toch prima zonder?

edit: typo

Als je niet tegen je verlies kunt, hoor je niet in de sport.
Ik denk dat Anky meer dan eens heeft bewezen dat ze prima tegen haar verlies kan.

Maar ik vrees dat ik het verkeerd lees, want ik heb enkel het idee dat het gaat om de opzet van de hele verkiezingen.
Dacht dat ook te begrijpen uit het stuk van Pieter van de Hoogeband.

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:24

Toch vind ik dat soms mensen wel heel makkelijk denken over paardrijden.
Ik denk niet dat bijvoorbeeld dat een eredivisie voetballer geen spierpijn zou hebben na een uurtje op een paard zitten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:25

De wereld bestaat niet alleen uit de paardensport hoor..
Iedereen werkt even hard, iedereen doet zijn best.
Ook in de andere takken van de sport.

Maargoed, wie ben ik.

Eed_paardjes, ik denk dat je je daar in vergist.
Die krijgen daar heus geen spierpijn van.
En alsnog, zat sporten waar mensen óók makkelijk over denken.

xShellie

Re: Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:10

ik vind het juist sportief als je dan wél naar het gala gaat!
ookal win je niet, of dénk je niet te winnen, dat is wel zo sportief naar de andere genomineerden toe.
ik vind dit niet bepaald sympathiek van sjef en anky...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:14

Tsja, aan de ne kant zeg ik: terecht. Ze had die titel van sportvrouw zeker mogen winnen vorig jaar ipv Vos. Maar aan de andere kant valt het me wel erg op dat zodra ze zich gepasseerd voelen in welke situatie dan ook, dat ze beiden op hun achterste benen staan.... Hoevaak heeft hier niet een stukje gestaan vol smoezen, aanvallen en drama van Anky? Hoezeer ik deze vrouw ook respecteer, het is niet erg chique...
Bovendien is het niet erg sportief naar de andere deelnemers toe. Mijn inziens.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:17

De manier waarop is inderdaad bepalend voor de statement die ze willen maken.
Daar schijnen sommige wel "overheen" te lezen....

Bovendien snap ik echt wel dat ze niet gaan...
Even serieus en tussen ons...

[VN] Edward gal en EK dressuurteam genomineerd voor sportprijs

Edward Gal genomineerd??? :+

Give me a break... :D
Wat heeft hij nou bereikt, afgezien van het feit dat Totilas zijn benen hoger optrekt dan elk ander paard??
In principe komt hij net kijken... :+
Ja hij heeft een ( voor hem) fantastische periode met Lingh gehad, en maakt nu opnieuw een top periode door met Totilas, maar is dat dan direct maar een aanleiding om iemand te nomineren??

:D :D :D :+

;)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:17

Huertecilla schreef:
Er is een líjst aan NL sporters die ´sportievere´ prestaties verricht hebben. Het is maar hoe je ´sport´ definieert/waardeert.
Er is níemand die zwemmen of hardlopen geen mensensport vindt. Er is een forse groep mensen die ruitersport een páárdenprestatie vindt :)*

Op zich klopt dat, maar dan zou je ze ook niet moeten nomineren....
Wellicht een verkiezing 'sportdier van het jaar' uitschrijven?
Met paarden en postduiven :+

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:22

Janine1990 schreef:
Jasmijn1989 schreef:
Anky en Sjef zijn niet de enige sporters die het niet eens zijn met het feestje van de NOS
http://tinyurl.com/ye82qsj Waar onder andere ook Mark Tuitert zich bij aansloot

Volgens mij moet je die even kopieren, plakken hier op bokt. In een quote, gegarandeerd dat het dan wel gelezen wordt. :j
Geweldig stuk, waar ik zelf nog niet eens over na had gedacht.

Bij deze dan het hele stuk van pieter van de hoogeband uit de telegraaf van vandaag:
Ik ben ook niet dol op anky, maar ik ben het wel eens met pieter dat het echt anders moet!
Citaat:
do 10 dec 2009, 05:39 Sportgala hard aan vernieuwing toe ACHEL - Het zal voor dinsdag 15 december niet meer lukken, maar het concept van het Sportgala van de NOS en NOC*NSF is hard aan vernieuwing toe. Vroeger draaide de verkiezing van de beste sporters van het jaar nog écht om de sport. Toen was het een podium om uitzonderlijk presterende Nederlandse sporters nog één keer in het zonnetje te zetten. Een gezellige reünie die je niet wilde missen. De laatste jaren draait het Sportgala meer om de show dan om de sport.

Sporters en coaches moeten hemel en aarde bewegen om hun partner mee te mogen nemen en eenmaal in de zaal worden ze geconfronteerd met ludieke filmpjes die hun stemgedrag danig beïnvloeden. Zodra de nominaties bekend zijn, laat de NOS alle genomineerden de sport doen van de twee 'concurrenten'. Zo heeft u in 2005 Yuri van Gelder op de tatami zien rondhuppelen in een judopak en Dennis van der Geest zien stuntelen aan de ringen. Ik moet eerlijk zeggen dat ook ik m'n lachen niet kon inhouden toen ik Dennis koppeltje zag duikelen in een veel te strak pakje.

Natuurlijk, een beetje vertier hoort natuurlijk bij zo'n gala. Maar ik vind dat het doorslaat en dat de sport zelf daar de dupe van is. Neem de vrouwenestafetteploeg 4 x 100 vrij. De zwemsters zaten midden in de voorbereiding op het EK korte baan, dat vandaag in Istanboel begint. Toch moesten ze vorige week een halve dag vrijmaken om op een paard een dressuurproef te doen, aangezien het Nederlandse dressuurteam ook is genomineerd... Nog een geluk dat de bungeejumpers-met-een-iets-te-lang-elastiek niet zijn voorgedragen.

De beelden zijn verworden tot een korte promotiecampagne voor de desbetreffende sporter(s). Kun of wil je niet meewerken aan het filmpje, dan kun je de Jaap Eden bijna op je buik schrijven. De sporters in de zaal moeten namelijk direct na het filmpje op knop A, B of C drukken. En als C je net de tranen over de wangen heeft doen rollen van het lachen, ben je toch eerder geneigd die knop in te drukken. Ook al vond je op weg naar de RAI eigenlijk nog dat A een betere prestatie had geleverd.

Ik heb de indruk dat sporters sowieso niet zo goed de prestaties van hun collega's op juiste waarde kunnen schatten. Zo liep schaatser Bob de Jong in 2006 de Jaap Eden mis, terwijl hij de enige mannelijke olympisch kampioen van dat jaar was. Ik vind persoonlijk een wereldtitel schaatsen minder tot de verbeelding spreken dan titels in mondiaal veel grotere sporten als atletiek, turnen of zwemmen. Maar in 2006 was er maar één die aanspraak kon maken op de titel Sportman van het Jaar. Toch werd Bob het niet. Ik denk dat Theo Bos, die in 2006 trouwens ook een formidabele prestatie had geleverd, net iets populairder was bij de sporters. En misschien was hij een betere acteur...

Dat de voetballers vaak zo opzichtig genegeerd worden bij de sportverkiezingen, vind ik tenenkrommend. Hetzelfde geldt voor die keer dat Richard Krajicek op het podium met honderden tennisballen werd bekogeld. Of Anky van Grunsven die door Freek de Jonge op de hak werd genomen. Cabaret hè? Moet kunnen! Nou, niet op zo'n avond. Zonder de actieve topsporters te diskwalificeren, vind ik dat je een verkiezing van dit soort prestigieuze prijzen moet overlaten aan een jury, bij voorkeur bestaande uit een selectie oud-winnaars van de Jaap Eden. Zet mensen als Richard Krajicek, Johan Cruijff, Ard Schenk en Yvonne van Gennip een avond bij elkaar om te discussiëren over de beste sporters van het afgelopen jaar.

Het blijft appels met peren vergelijken, maar ik acht de kans dat de beste sporter van dat jaar ook daadwerkelijk wint vele malen groter dan in de huidige opzet. Bovendien had dit gerenommeerde gezelschap in 2000 geen moment getwijfeld over de 'kwestie' Leontien van Moorsel - Inge de Bruijn. Dé enige oplossing: allebei een Jaap Eden!

Ondanks mijn scepsis wens ik alle genomineerden veel succes dinsdag. Dat de besten mogen winnen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:23

Kaja schreef:
De manier waarop is inderdaad bepalend voor de statement die ze willen maken.
Daar schijnen sommige wel "overheen" te lezen....

Bovendien snap ik echt wel dat ze niet gaan...
Even serieus en tussen ons...

[VN] Edward gal en EK dressuurteam genomineerd voor sportprijs

Edward Gal genomineerd??? :+

Give me a break... :D
Wat heeft hij nou bereikt, afgezien van het feit dat Totilas zijn benen hoger optrekt dan elk ander paard??
In principe komt hij net kijken... :+
Ja hij heeft een ( voor hem) fantastische periode met Lingh gehad, en maakt nu opnieuw een top periode door met Totilas, maar is dat dan direct maar een aanleiding om iemand te nomineren??

:D :D :D :+

;)

Ik denk dat die nominaties meer te maken hadden met de verscheidene wereldrecords... :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:28

Janine (jawel, zonder e),

Het is niet te hopen, want er was wel een jaar dat Anky een WR reed en niet genomineerd werd, kan ze daar weer boos over worden.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:31

KIJK, dat stuk van P. van den Hoogeband vind ik veeeeel beter! Die betrekt het niet op zichzelf! en dat heet klasse.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:32

Lovely schreef:
Janine (jawel, zonder e),

Het is niet te hopen, want er was wel een jaar dat Anky een WR reed en niet genomineerd werd, kan ze daar weer boos over worden.

Ja, maar dan moet je ook even de afweging maken; Wat hebben mijn collega-sporters dat jaar bereikt?
Ik mag hopen dat je op dat niveau toch wel een beetje kunt relativeren. :P
En volgens mij is Anky daar vrij goed in.

Overigens verbaast deze actie me niet zo heel veel, althans de reden als door hun opgegeven. Ik heb columns van haar gelezen waarin ze aan het pleiten was voor een beter jurysysteem, ze had uitgeplozen hoe het werkte in de dans- en turnwereld.
En gezien wat Sjef allemaal probeert te veranderen.

Voor mij is het gewoon een feit dat het hele sportgala een groot fiasco is, en dat sponsoren wij als Nederlanders ook nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:37

Maar is er dan bij A&S nooit opgekomen dat er misschien sporters zijn die meer prijzen winnen, betere prestaties neerzetten, op een enkel toernooi meerdere prijzen winnen en ook nog eens de publieke opinie mee hebben? Want laten we nou wel wezen, bij welke niet-paardenliefhebber wordt er nou niet weggezapt als Anky in beeld komt? Het is voor het grote publiek begrijpelijker als een zwemmer, schaatser of wielrenner wint, want daar zitten we met miljoenen naar te kijken, ook al is het een vreemde sport. Zo'n sportman/-vrouw van het jaar moet toch ook een soort publiekslieveling zijn en dat is -zoals mijn buurman haar noemt- 'griet met dat paardengebit' nu eenmaal niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:41

Lovely schreef:
Maar is er dan bij A&S nooit opgekomen dat er misschien sporters zijn die meer prijzen winnen, betere prestaties neerzetten, op een enkel toernooi meerdere prijzen winnen en ook nog eens de publieke opinie mee hebben? Want laten we nou wel wezen, bij welke niet-paardenliefhebber wordt er nou niet weggezapt als Anky in beeld komt? Het is voor het grote publiek begrijpelijker als een zwemmer, schaatser of wielrenner wint, want daar zitten we met miljoenen naar te kijken, ook al is het een vreemde sport. Zo'n sportman/-vrouw van het jaar moet toch ook een soort publiekslieveling zijn en dat is -zoals mijn buurman haar noemt- 'griet met dat paardengebit' nu eenmaal niet.

Maar er word dus niet door het publiek gekozen...
En aangezien er van de genomineerde sporters wel concrete resultaten en prestaties opvraagbaar zijn, zou ik meer een soortgelijke oscar-uitreiking er van maken. Want ja, dan heeft een commissie zich er over gebogen en niet 'slechts' collega sporters (na nominatie door sportjournalisten en voorselectie door NOC*NSF), want deze collega sporters houden (logisch genoeg) echt niet van elkaar bij wat ze hebben bereikt. Ze zullen best eens een krant lezen hoor, en misschien naar een bevriende collega-sporter een proficiat-kaartje sturen, maar of het bijblijft, gedurende het jaar, betwijfel ik.
Want schaatsfan als ik ben, zou ik zo niet weten wat Sven dit jaar allemaal weer heeft gewonnen en gepresteerd. En zelfs van de paardensport (dat heeft nu eenmaal een streepje voor op het schaatsen) weet ik niet precies wie wat heeft gewonnen.

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:43

ik geeft ze groot gelijk. het verbaasde me dat ze vorig jaar niet won.
het is gewoon onvoorstelbaar wat zij allemaal wint met haar paard(en)!
alleen is eht ook nog zo dat een paard een dier is en geen stuk metaal wat je zo pakt en wegzet.
alleen is het wel jammer dat het zo moet lopen en de NOS het zelf niet door heeft dat ze verkeerd zitten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:48

Kendra schreef:
Huertecilla schreef:
Er is een líjst aan NL sporters die ´sportievere´ prestaties verricht hebben. Het is maar hoe je ´sport´ definieert/waardeert.
Er is níemand die zwemmen of hardlopen geen mensensport vindt. Er is een forse groep mensen die ruitersport een páárdenprestatie vindt :)*

Op zich klopt dat, maar dan zou je ze ook niet moeten nomineren....

Dan kan je gewoon trots zijn op wel een keer winnen en nominaties. Een nominatie is óók een veer in de reet (van het paard).

Ze tillen zichzelf hiermee over het paard, krijgen daar ongetwijfeld ongezouten afwijzende reacties op, kan Anky weer schrijven dat ze het maar raar vindt dat iedereen op internet een mening mag uiten en heeft ze weer veel gedaan voor het imago van de ruiterij :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:51

Euh ja, HC. Maar dat weten ze ook voordat ze zoiets openbaar maken. Het is normaal om commentaar te krijgen. Aangezien zelfs de dames die de Paarden van Marrum hebben gered de grond in gestampt worden....

Als jij een of ander hoogstaande functie zou hebben, zou je ook commentaar krijgen, of je nu goed werk levert of niet.

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:04

Heb toch eens op de Anky site gekeken voor hùn bericht... en daar staat dat ze zich al jaren ergeren aan de topsporters die gepasseerd worden. Mijn conclusie: het is ècht niet alleen omdat ze het vorig jaar niet won. Als iemand zo slecht tegen zijn verlies kan, kun je het maar beter bij knikkeren houden (kan ook link worden als je verliest maar ala :D ).
Ik lees juist in haar columns altijd veel respect naar andere sporters toe. Denk ook niet dat haar collega's topsporters nou niet meer met haar willen knikkeren. De NOS misschien niet meer, maarja die kijken toch het liefst voetbal ;) .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:05

MirK schreef:
Heb toch eens op de Anky site gekeken voor hùn bericht... en daar staat dat ze zich al jaren ergeren aan de topsporters die gepasseerd worden. Mijn conclusie: het is ècht niet alleen omdat ze het vorig jaar niet won. Als iemand zo slecht tegen zijn verlies kan, kun je het maar beter bij knikkeren houden (kan ook link worden als je verliest maar ala :D ).
Ik lees juist in haar columns altijd veel respect naar andere sporters toe. Denk ook niet dat haar collega's topsporters nou niet meer met haar willen knikkeren. De NOS misschien niet meer, maarja die kijken toch het liefst voetbal ;) .

_/-\o_

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:07

Het format is IMO inderdaad wel een beetje twijfelachtig als je er over gaat nadenken. De keuze wordt uit handen gegeven aan een groep die niet objectief is in hun keuze, maar de titel laat gaan naar degene die ze het 't meest gunnen, en niet degene die het gezien de beste resultaten het meest verdient.

Als je het hele volk laat SMS'en krijg je waarschijnlijk hetzelfde. Een minderheid van de bevolking heeft iets met paarden van doen, en zal daarom meestal stemmen voor degene die ze 't het meest gunnen. En dat keur ik niet af omdat de paardensport dan nooit 'wint', maar omdat dan wederom niet het beste resultaat wint, wat toch eigenlijk van mij zou mogen als je het over Sportman/Sportvrouw hebt.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:25

chevax schreef:
En mensen die zeggen "ze moet maar eens leren tegen haar verlies te kunnen": we kunnen het ook omdraaien en zeggen dan de mensen die een prestatie van formaat hebben neergezet en hun kunnen al hebben bewezen door bijna 20 jaar aan de top mee te draaien de erkenning te geven die ze verdienen. :)*

Die twee hoeven niet per se tegenover elkaar te staan :)

Ik bedoel, ik zal niet zeggen dat Anky geen geweldige sportvrouw is en inderdaad, als ze die prijs zou winnen zou ze 'm zeker verdienen.
Maar volgens de beginpost was 'de druppel die de emmer deed overlopen' dat zij beiden een keer niet genomineerd waren,
vind ik een beetje een zielig verhaal. Ze doen mee, tot dat ze zich tekort gedaan voelen :=

Als ik eerlijk ben dacht ik al terwijl ik begon te lezen 'ze waren zeker niet genomineerd' en 't blijkt nog zo te zijn ook :))
Anky is een aanwinst voor de sport en Sjef moet ook wel iets flink goed gedaan hebben om bondscoach te worden,
maar hun gezamelijke ego vind ik wat minder :+

NelsonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:52

Wat kinderachtig, zo'n statement. Je bent topsporter of niet. Bij sport hoort winnen en verliezen, soms zit het mee en soms zit het tegen. Een slechte verliezer is , in mijn ogen, ook nooit een goede winnaar. Er zijn zoveel sporters die die titel verdienen. Ik vind zulk gedrag wel erg arrogant naar je collega-sporters, ook in andere takken van sport. Denk niet dat er nu nog iemand op haar stemt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:54

NelsonG schreef:
Wat kinderachtig, zo'n statement. Je bent topsporter of niet. Bij sport hoort winnen en verliezen, soms zit het mee en soms zit het tegen. Een slechte verliezer is , in mijn ogen, ook nooit een goede winnaar. Er zijn zoveel sporters die die titel verdienen. Ik vind zulk gedrag wel erg arrogant naar je collega-sporters, ook in andere takken van sport. Denk niet dat er nu nog iemand op haar stemt.

Heb jij het artikel wel gelezen? :') Dan begreep je misschien nog enigsinds iets van de essentie het statement dat de heer en mevrouw willen maken.