Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dustinlover schreef:Ik ben benieuwd hoe de jury's gaan reageren.. heb al van een paar vernomen dat ze toch liever met bit zien... dus ben bang dat je dadelijk van die jammerende bitloze krijgt omdat een jury er nog anders tegen aan kijkt om hun punten dan.
Dustinlover schreef:Ik ben benieuwd hoe de jury's gaan reageren.. heb al van een paar vernomen dat ze toch liever met bit zien... dus ben bang dat je dadelijk van die jammerende bitloze krijgt omdat een jury er nog anders tegen aan kijkt om hun punten dan.
femiaans schreef:Al tijdenlang hoor en lees ik het geklaag dat de KNHS geen bitloze wedstrijden wil organiseren. Nu gaan ze overstag maar zetten er net zulke regels in als bij de reguliere wedstrijden ( In die wedstrijden zijn namelijk ook maar een aantal bitten toegestaan)
In mijn ogen doet de KNHS dus haar best om bitloze ruiters tegemoet te komen. En wat krijgen we weer? Juist gewauwel dat het allemaal weer niet goed is.... Diepe, maar dan ook zeer diepe zucht...
MiniMouse schreef:Dustinlover schreef:Ik ben benieuwd hoe de jury's gaan reageren.. heb al van een paar vernomen dat ze toch liever met bit zien... dus ben bang dat je dadelijk van die jammerende bitloze krijgt omdat een jury er nog anders tegen aan kijkt om hun punten dan.
Tja, sommige zien liever ook geen haflingers of friezen of schimmels en ga zo maar door..
Lianne84 schreef:Janine1990 schreef:De wedstrijden gaan momenteel toch nog maar tot L2??
Ja daarom merk ik het ook op. Ws zou ik dus niet bitloos wedstrijden kunnen rijden, als ik dat zou willen.
CM_ schreef:Ze hebben het over een aparte klasse, ik neem aan dat ze het dus niet vergelijken met de "normale" klasses?
Zouden alle combinaties dan niet gewoon in de B moeten beginnen vraag ik me af.
Hannah_Menno schreef:Ik zeg dat de KNHS niet zo zwart-wit moeten kijken. Als ze vinden dat een Hackamore o.i.d. te scherp inwerkt moeten ze ook de S&T verbieden!Staat er misschien een beetje vaag uitgelegd ja! excuus! ;p
Hannah_Menno schreef:Ik zeg dat de KNHS niet zo zwart-wit moeten kijken. Als ze vinden dat een Hackamore o.i.d. te scherp inwerkt moeten ze ook de S&T verbieden!Staat er misschien een beetje vaag uitgelegd ja! excuus! ;p
Hannah_Menno schreef:Ten eerste vind ik het goed van de KNHS dat ze van het 'bitten zijn heilig' gedoe afstappen en zich zelfs durven te verlagen tot bitloze dressuur..
Ten tweede snap ik de drie hoofdstellen regel ergens wel maar ik ben het er niet mee eens. Een optoming is zo scherp als de ruiterhand. Een hackamore kan ook vriendelijk gebruikt worden. Een bosal, een touwhalster? Alles kan vriendelijk gebruikt worden. Kun je niet met een zachte hand rijden? Dan moet je misschien eerst maar een gaan oefenen op een hobbelpaardje. Als ze zo zwart-wit kijken om alleen deze 3 hoofdstellen toe te staan moeten ze ook de S&T verbieden.
MarisdB schreef:Hannah_Menno schreef:Ik zeg dat de KNHS niet zo zwart-wit moeten kijken. Als ze vinden dat een Hackamore o.i.d. te scherp inwerkt moeten ze ook de S&T verbieden!Staat er misschien een beetje vaag uitgelegd ja! excuus! ;p
Een hackamore mag pas vanaf het Z springen, zoals een stang en trens pas mag vanaf het Z dressuur dus ik snap je punt niet zo.
Hannah_Menno schreef:Ja dat tot de L2 is ook zo'n dom punt.. waarom?