Twee dode veulens aangetroffen bij een handelaar in Tiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kojak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:01

Ik krijg net telefoon, het veulentje is ingeslapen. Had even een kleine verbetering gehad vandaag maar is ingestort, te erg uitgehongerd...................slaap zacht kleintje.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:04

Y;( arm dier... Gelukkig heeft hij nog wel veel liefde gehad in zijn laatste 24uur...

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:59

Bah bah bah!! Woorden schieten hier weer tekort! :(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:34

tja dierenbescherming in nederland stelt bar weinig voor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:12

Dierenbescherming zou dierenpolitie moeten worden zodat niet eerst allerlei instanties moeten oordelen over een situatie maar dat ze gewoon direct in kunnen grijpen bij mis- of wantoestanden, pas dan zal er waarschijnlijk wat ten goede veranderen, dieren meteen in beslag nemen en naderhand kun je altijd nog vaststellen of ze terecht in beslag genomen zijn maar dan zijn ze wel per direct in veiligheid.

liljebo

Re: Twee dode veulens aangetroffen bij een handelaar in Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:21

Diep triest. En voor de mensen die roepen dat er misschien sprake was van ziekte en dat onterecht met de vinger wordt gewezen...
De man heeft al meer opmerkingen gehad. Hij heeft de veulens simpelweg laten verhongeren.
Jammer dat een verbod op het houden van dieren in nederland niet mogelijk is.
Hier wordt in een dergelijke situatie alles in beslag genomen en volgt een verbod op dierhouderij.
Terecht!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:44

kojak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:33

Ragdollcat schreef:
tja dierenbescherming in nederland stelt bar weinig voor.

Ik denk dat je de AID bedoelt? Als de dierenbescherming niet aanwezig was geweest dan was het 3e veulen daar achtergelaten. De AID vond het niet ERG genoeg voor in beslagnamen, de dierenbescherming uiteraard wel.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:34

Leonora schreef:
Misschien zijn die veulens wel overleden aan atypische myopathie. Wat een geblaat weer, voordat iemand precies weet wat er aan de hand is. Zoals dat meisje in het Marum-verhaal zei, iedereen heeft meteen zijn oordeel klaar!

Misschien eens ff het bericht lezen en clip luisteren? Er is sprake van ernstige verwaarlozing en een veulen ligt al een paar weken dood in de stal. Zegt denk ik wel genoeg.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:39

[quote="wemkelover"]
AMEN ... zeg ik dan hier tegen.
Er wordt nog nergens over een doodsoorzaak gesproken. Dus is het na mijn idee wel een beetje erg kort door de bocht om te zeggen dat dit door toedoen van de handelaar is.

Als je de videoclip kijkt en luistert, zie je dat er sprake is van ernstige verwaarlozing en dat het dode veulen al weken in stal ligt te vergaan...
Iemand wiens dieren opeens ziek worden, laat een veulen geen weken in een afgesloten stal liggen en zet de rest onder da behandeling ipv te verwaarlozen... lijkt me zo
Ik denk toch dat de achtergrond boekdelen spreekt....

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:23

verschrikkelijk dat dit nog zoveel voorkomt,lijkt wel of het steeds meer hier op de voorpagina verschijnt.
hoe kun je zo je dieren laten verhongeren...diep triest

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 21:02

Is deze handelaar gevestigd buiten Tiel vlak bij de snelweg en tegenover het industrieterein? Daar stonden vanavond (donderdag om 17.45u) veel (politie)auto's. Ook liepen er veel mensen met reflecterende hesjes en scheen iemand met een zaklamp in de grote zeecontainer die daar in de wei staat. Kan ook zijn dat dit een andere handelaar is maar er lopen regelmatig hele zielige paarden/pony's. Heeft iemand meer info?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 21:04

Cil_ schreef:
Is deze handelaar gevestigd buiten Tiel vlak bij de snelweg en tegenover het industrieterein? Daar stonden vanavond (donderdag om 17.45u) veel (politie)auto's. Ook liepen er veel mensen met reflecterende hesjes en scheen iemand met een zaklamp in de grote zeecontainer die daar in de wei staat. Kan ook zijn dat dit een andere handelaar is maar er lopen regelmatig hele zielige paarden/pony's. Heeft iemand meer info?

Dat is inderdaad dezelfde handelaar.

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 21:27

Jezus zeg dan ben je ook niet helemaal lekker,
Dat emrk je toch wel

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 08:47

Cayenne schreef:
Cil_ schreef:

Dat is inderdaad dezelfde handelaar.

Maar is dit dan bij dat gekraakte (zo ziet het eruit iig) pand? Of achter die shetlanderij?

kojak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:47

Het staat op instorten, hopelijk gebeurt dat als hij erin zit :D .
Hij zit op het bureau, 4e veulen is in beslag genomen. Allemaal dankzij de hulp van LID en het continue lastigvallen door ons en LID naar de AID toe.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:53

Super Kojak!
Goed gedaan, fijn dat de LID (en AID) nu eindelijk doorzet!
Wat voor mensen zitten daar bij de AID dat ze dit niet erg genoeg vinden? Afgestompt, lui, te weinig tijd/personeel?? Hoe zit dat?

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:02

Arme veulentjes zeg, waarom neemt die vent ze dan als je er toch niet voor wil zorgen. Ongelooflijk dat hij elke dag lang een stal komt met wetende dat daar een veulentje staat dood te gaan. Bah wat een nare berichten.
En Kojak helemaal super wat je nog voor de paardjes heb kunnen doen, jammer dat het te laat is geweest voor de rest, maar jullie optreden heeft toch gezorgd dat ze daar weggehaald zijn.
Nu maar hopen dat die vent een flinke straf krijgt en voortaan geen dieren meer mag houden.

Rust zacht alle lieve veulentjes die veels te vroeg en op een vreselijke manier zijn heengegaan |( |( |( |(

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:05

Achzo, die 2 merries + veulen zijn nog niet erg genoeg verwaarloosd... NATUURLIJK dat ze nog mogen blijven. Eerst moeten ze natuurlijk 3/4 dood zijn alvorens wordt ingegrepen... Stom dat ik er met mijn verstand niet bij kan. |o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 12:07

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:50

De twee vosbonten die nu dood zijn, heb ik nooit in de wei gezien. Wel liep er tot voor kort een zielig donker shetlandveulen/jaarling, die heb ik al een paar dagen niet meer zien lopen. Ook was er een vosmerrie (kleine maat) met een palomino (in ieder geval licht gekleurd) veulen. Ik hoop dat moeder en veulen het nu beter krijgen, ook al zag de merrie er niet slecht uit. Ook liep daar al jaren een grote Gelders/Groningsogende vos, die heb ik ook al een tijdje niet gezien. Hopelijk stopt deze man met handelen, paarden houden...