Mogelijke verkoop Totilas - eigenaar zegt "Niet verkocht"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:34

A_lette schreef:
Lielle schreef:
natuurlijk is het waanzinnig veel geld, maar (de kans op) Olympisch goud en een wereldkampioenschap is onbetaalbaar. Ik weet niet wat ik zou doen eerlijk gezegd.

Maargoed, het is maar de vraag wat de prijs doet na de OS. Als ik het mij goed herinner is de prijs van Okidoki ook gezakt na de OS? (wat biedingen betreft)

Maar oki zou sowiso blijven.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:36

BenB schreef:
Dat zou wel erg jammer zijn voor Edward.

Tien miljoen is een hoop geld, maar voor het beste dressuurpaard op dit moment vind ik het nog te weinig.;)

Ik vind het flauw dat mensen met een hoop geld zo'n paard willen kopen. Ik gun het ze dan niet. Wel het succes dat Edward met het paard heeft.

Hoezo is het flauw dat ze zo'n paard willen kopen? Laat ze lekker als ze dat er voor over hebben.
Jammer voor NL en Edward, maar ik zou zeggen : meteen opladen die handel :o

Of hij nu onder Edward de OS loopt of Victoria, maakt voor eigenaren/fokkers ook niet uit.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:36

puur commercieel zou je denken, verkopen die bok.
Uiteindelijk kan die morgen geblesseerd geraken of een koliek en is het ook gedaan.

Uiteraard zal dit een domper zijn voor ed en de nederlandse dressuursport (moest dit waarheid worden), maar Edward is denk ik professioneel genoeg daarin en heeft bovendien nog paarden op stal.
Verder vermoed ik dat Totilas zijn sportcarriere niet meer dat zal zijn van nu, moest die verkocht worden. Maar ik vermoed dat, als je weet dat deze Familie Theuer gestut vorwerk gekocht heeft, dat idd deze hengst wss de dekdienst zal worden dienen. en aldusdanig aan de hengst verdiend zal worden. En wie zegt dat deze familie het paard niet gewoon koopt en tot de Os laat uitbrengen door Edward?

Alsnog blijven het geruchten, eerst maar geld op rekening zien blijkt me ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:37

Cayenne schreef:
Dan moet je wel het risico nemen dat hij tot de Spelen goed blijft, en helaas kan niemand in de toekomst kijken.

En daarna, remember Jus des Pommes met zijn twee gouden medailles ... twee weken nadien overleed hij en was hij dus nog maar de kiloprijs waard in plaats van de miljoenen van even daarvoor. Reality bites.
Roddel of niet, dat tijd zal het leren :).

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:37

Skipper schreef:
BenB schreef:
Dat zou wel erg jammer zijn voor Edward.

Tien miljoen is een hoop geld, maar voor het beste dressuurpaard op dit moment vind ik het nog te weinig.;)

Ik vind het flauw dat mensen met een hoop geld zo'n paard willen kopen. Ik gun het ze dan niet. Wel het succes dat Edward met het paard heeft.

Hoezo is het flauw dat ze zo'n paard willen kopen? Laat ze lekker als ze dat er voor over hebben.
Jammer voor NL en Edward, maar ik zou zeggen : meteen opladen die handel :o

Of hij nu onder Edward de OS loopt of Victoria, maakt voor eigenaren/fokkers ook niet uit.

Voor de eigenaren niet nee , maar wel voor Edward zelf en de trots van Nederland ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 11:37

0ojannekeo0 schreef:
Maar oki zou sowiso blijven.

Oki zou blijven tot en met de Spelen van 2008.
Gelukkig is ie er inmiddels nog steeds, maar in principe was hij na de spelen van 2008 vrij om verkocht te worden.

@Lovely, dat is zeker waar.
Wat was dat zonde trouwens van Jus de Pommes :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:38

Cayenne schreef:
Misschien zou het handig zijn om een syndicaat op te richten voor het behoud van Totilas :D
Dat is toen voor Oki ook gedaan toch?

Dat is er al en dat heet Moorland huppeldehupseflupsnogwat.

Bij het nieuws van Jus des Pommes was iedereen wel even stil denk ik, zo heb je een miljoenenpaard en zo heb je een kadaver en een dikke rekening van de kliniek.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-12-09 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:39

bulck schreef:
Verder vermoed ik dat Totilas zijn sportcarriere niet meer dat zal zijn van nu, moest die verkocht worden. Maar ik vermoed dat, als je weet dat deze Familie Theuer gestut vorwerk gekocht heeft, dat idd deze hengst wss de dekdienst zal worden dienen. en aldusdanig aan de hengst verdiend zal worden. En wie zegt dat deze familie het paard niet gewoon koopt en tot de Os laat uitbrengen door Edward?

Hmmmm interesting >;) ben heel benieuwd! Je zou hier best wel eens een goed punt kunnen hebben...

Lielle

Re: Veel geruchten rond mogelijke verkoop van Moorlands Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:40

mwah, dat lijkt me onwaarschijnlijk gezien de ambities van Victoria en het feit dat haar toppaard (Augustin, 5e in Windsor) is uitgeschakeld door een koliekoperatie.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:40

Michael1104 schreef:
die willen gewoon succes kopen, iets wat je helaas al bij de pony's ziet.

Net Real Madrid. Bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:41

Als hij echt aan deze mensen verkocht is, dan zal Victoria er toch zelf op klauteren neem ik aan?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:41

Met zelf een Olympisch ruiter in de rangen... dream on zou ik zo zeggen...

Citaat:
Hmmmm interesting >;) ben heel benieuwd! Je zou hier best wel eens een goed punt kunnen hebben...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 11:44

Bovendien (mocht het idd waar zijn), zou jij als ruiter op een paard van 10 miljoen van een ander durven klimmen?
Dan mag je wel heeeeeel goed verzekerd zijn :=

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:46

s0173957 schreef:
Met zelf een Olympisch ruiter in de rangen... dream on zou ik zo zeggen...

Citaat:

Hoeft niet..

Never change a winning team ;)

Via Edward is het wel de kortste weg naar succes op dit moment. Dus je weet het niet. Kan alle kanten uitgaan. Ik zou er niet heel gek van staan te kijken als Bulck gelijk krijgt...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:46

Lovely schreef:
Als hij echt aan deze mensen verkocht is, dan zal Victoria er toch zelf op klauteren neem ik aan?

Neem aan van wel... ik zou als victoria iig not amused zijn als dat niet zo was :')

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:47

Ik zit gewoon met kippenvel bij het lezen van dit bericht
Hoop dat het niet waar is maar zou beslissing wel kunnen begrijpen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:47

ach, dat doet hij nou ook, Totilas is nu ook niet van hem.

@suelza, ik hoop dat je gelijk hebt maar ik geloof ook niet meer in Sinterklaas :D

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:50

Ook hoop van aller harte dat het bij een roddel blijft, ik krijg er bijna buikpijn van bij de gedachte dat deze god Nederland verlaat.

yarrah

bulck schreef:
puur commercieel zou je denken, verkopen die bok.
Uiteindelijk kan die morgen geblesseerd geraken of een koliek en is het ook gedaan.

Als ik Moorlandsstables was zou ik gauw de verzekering wat op kirkken :-).
Poeh, dat iemand zoveel geld over heeft voor een paard! Loterij gewonnen of gewoon geld teveel? Of de ijdele hoop heeft dat je de olympische spelen zult winnen... kan.... (vandaar dat Anky het nog wil proberen met Paint it Black... geeft te denken)
Aan de andere kant is het een mooi aanbod voor de Stables ik ben benieuwd of ze overstag gaan (als het waar is).

we wachten af.....

Anoniem

Misschien was dit wel het doel, uitbrengen tot iemand een onwaarschijnlijk bod zou doen en dan verkopen?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:51

Ja puur commercieel is de combi Ed en Totilas een winning team. Dus als je dat wil uitbuiten, moet je de marktwaarde van de hengst doen stijgen, en dan kan een titel op Wereldkampioenschappen of beter nog de OS de ultieme bekroning zijn van een toppaard(hengst)
Dus nu de combinatie uiteenhalen, betekent minstens 1-2 jaar gewenning en dan is het te hopen dat zij terug komt op dat niveau waar de hengst geeindigd is, want dat verwacht iedereen dan wel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:52

Nou dan gaat Adelinde toch gewoon goud halen

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:52

c_alsemgeest schreef:
Lovely schreef:

Neem aan van wel... ik zou als victoria iig not amused zijn als dat niet zo was :')

Nou, neem van mij aan, die heeft stallen volstaan met getalenteerde paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:53

Misschien kan Victoria op een andere planeet gaan rijden :D.
Eerst maar eens zien wat hier allemaal waar van is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 11:53

sarabande schreef:
Nou dan gaat Adelinde toch gewoon goud halen

alsof het niets is :D :D
@Bulck, paarden die vergelijkbaar zijn aan Totilas?