Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Midasje schreef:Wat erg weer zeg, je hoort het VEEL te vaak de laatste tijd. Iedereen neemt maar een paard of ander dier en de helft weet niet wat ze er mee moeten.
geerke schreef:Rianneke schreef:Nou die bruine en zwarte waar ze het over hebben in het verhaal leken mij zeker 20+ toen ik ze heb zien lopen.
ik heb ook een bruine van 20+....leeftijd is absoluut geen reden om uitgemergeld te zijn.
Als het paard om medische redenen mager is ,hoort het onder dek te staan en verzorgt te worden,dat was hier duidelijk niet het geval

piezze schreef:Midasje schreef:Wat erg weer zeg, je hoort het VEEL te vaak de laatste tijd. Iedereen neemt maar een paard of ander dier en de helft weet niet wat ze er mee moeten.
Elke keer is er een teveel maar waarschijnlijk heb je zelf ook een paard of een ander dier "genomen". Er is nu eenmaal niemand die dat voor een ander "mag" bepalen. Daarvoor zijn er instanties in het leven geroepen en je kan nu niets anders dan je bij hun besluiten neer te leggen denk ik.
piezze schreef:Midasje schreef:Wat erg weer zeg, je hoort het VEEL te vaak de laatste tijd. Iedereen neemt maar een paard of ander dier en de helft weet niet wat ze er mee moeten.
Elke keer is er een teveel maar waarschijnlijk heb je zelf ook een paard of een ander dier "genomen". Er is nu eenmaal niemand die dat voor een ander "mag" bepalen. Daarvoor zijn er instanties in het leven geroepen en je kan nu niets anders dan je bij hun besluiten neer te leggen denk ik.
wildlady schreef:Hoeveel paarden lopen er nu nog?
AnnetB schreef:20 + kan er zeker nog goed uit zien.
randalinpony schreef:Ik weet er nu ook een te lopen, die nu de winter invalt erg terugvalt, ribben erop enzo... maar die wordt prima verzorgd hoor.
JessicaD88 schreef:Had die Ellen er niet af en toe aan baal hooi in kunnen gooien als ze zag dat het zo slecht ging dan?

Rianneke schreef:Maar wat is graadmager? Ik moet eerlijk bekennen dat ik die paarden de laatste maand ofzo niet goed bekeken heb en nu ook geen foto gezien..
Ik wil het verhaal helemaal niet goedpraten want blijkbaar zijn ze slechter geweest als dat ik dacht. Maar ik ken het hele verhaal en het is zeker geen fout van de DB of AID dat ze "te laat" hebben ingegrepen... Ja afgelopen weken hadden ze moeten ingrijpen, maar waarschijnlijk hebben ze de meldingen van Ellen niet meer serieus genomen omdat ze zo vaak belde terwijl de eigenaar maatregelen had getroffen en de dieren er echt goed bijliepen!JessicaD88 schreef:Had die Ellen er niet af en toe aan baal hooi in kunnen gooien als ze zag dat het zo slecht ging dan?
Tsjah maar dat kost haar geld en aangezien ze liever doorging met bellen naar instanties... Persoonlijk als ik geweten had dat ze zo slecht waren had ik naar die eigenaar toegegaan en er een oplossing voor gezocht!

randalinpony schreef:het licht.
Overigens vind ik de sneer naar eigenaren van oude paarden die vermageren ongepast. Ik ken heel wat mensen die met veel moeite en geld een ouwetje op de been proberen of probeerden te houden.
Paarden die soms hele gaten in hun gebit hebben van de ouderdom, of waarvan de ingewanden versleten raken zodat de voedingsstoffen niet meer zo goed opgenomen worden...
Gaat vaak ook niet over paarden van 24, zijn vaak wel iets ouder en soms al enkele tientallen jaren van dezelfde eigenaar. Als niets meer helpt komt daar de dierenarts bij.
Ik weet er nu ook een te lopen, die nu de winter invalt erg terugvalt, ribben erop enzo... maar die wordt prima verzorgd hoor.
Wat natuurlijk niet goedpraat dat mensen slecht voor dieren zorgen.