Oplossing gevonden in lang conflict rond Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:49

Mootje82 schreef:
Was er niet ook al iets dat ie op 1 van zijn laatste EK's was ingespoten, omdat ie niet goed was???
Was niet de eerste keer dat ie kreupel was...

sowieso toen ik hem een keer zag lopen, liep hij met één van zijn voorbenen niet lekker, dus dit speelt inderdaad denk ik al langer.

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:57

Het blijft jammer van die geweldige pony. Het was een karakter op zich, echt de koning van de stal in de korte tijd dat ik hem heb mogen meemaken :D Ik hoop dat beide partijen dat een schikking kunnen komen. Wat betreft het geld dat men wel of niet wil uitgeven voor een pony of paard, tja dat blijft toch altijd wat een gek er voor geeft. We kunnen niet in de portemonnee van de fam Fokker kijken en dus heb ik daar geen oordeel over. Ben benieuwd waar de pony is gebleven :(:)

Ollie23

Re: Oplossing gevonden in lang conflict rond Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:03

Het jammere ervan is dat iedereen zich straks deze superpony nog alleen maar herinnert als die rechtzaak van toen. Terwijl hij zoveel onwijs goede overwinningen op zijn naam heeft staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:10

En niet te vergeten dat het ook een prachtige pony is.

Jammer hoor, dat dit gebeurd... ben benieuwd wat eruit komt.

(al vermoed ik dat de Power and Paint de blessure pas bij de nieuwe eigenaar heeft gekregen, want een heel jaar nergens last van hebben en dan zou het al vóór de verkoop geweest zijn?)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:18

Jammer zo die rechtzaak, hopelijk komen ze tot een schikking.. Het is en blijft een prachtpony!! :)

@ Bizzybijtje, als je verder terug kijkt in de geschiedenis van wat er in de pers is verschenen blijkt dat P&P al vaker kreupel is geweest, en een van die blesures is chronisch geworden. Een kreupelheid hoef je ook niet altijd maar direct te merken, zoals te lezen is staat er dat er eerst met P&P licht werk is verricht pas wanneer het trainen intensief werd, werd zijn kreupelheid duidelijk. Dit gebeurd overigens wel vaker, alleen is het bij een "normaal" sportpaard nooit zo heftig in het nieuws ;)

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:21

gelukkig komt er nu eens wat verduidelijking.
tjee wat een bedrag. ik zou er een hypotheek voor moeten afsluiten hoor!!
en bij Angela Krooswijk heb ik nooit blessures of dat P&P onregelmatig liep gezien dus het lijkt mij bij die nieuwe eigenaar.
maar we zullen zien.
ik wil Power herinneren als een gezonde super sportpony!

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:22

fromaachen schreef:
De titel slaat echt nergens op. De rechter heeft alleen maar een tussenvonnis gewezen. Het echte spel
gaat nu pas beginnen. Dus van een oplossing is nog lang geen sprake.

Verder.... Al dat gel*l over slachtwaarde. Power and Paint is een dekhengst, of waren jullie dat even vergeten.

volgens mij is P&P geen dekhengst hoor, hij heeft volgens mij maar 1 merrie ooit gedekt en verder niet..

stel dat tie in dekdienst komt dan wil ik toch wel graag een veulentje van hem hoor ;);)
Laatst bijgewerkt door xMarianne op 01-12-09 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:23

_Marinke_ schreef:
Jammer zo die rechtzaak, hopelijk komen ze tot een schikking.. Het is en blijft een prachtpony!! :)

@ Bizzybijtje, als je verder terug kijkt in de geschiedenis van wat er in de pers is verschenen blijkt dat P&P al vaker kreupel is geweest, en een van die blesures is chronisch geworden. Een kreupelheid hoef je ook niet altijd maar direct te merken, zoals te lezen is staat er dat er eerst met P&P licht werk is verricht pas wanneer het trainen intensief werd, werd zijn kreupelheid duidelijk. Dit gebeurd overigens wel vaker, alleen is het bij een "normaal" sportpaard nooit zo heftig in het nieuws ;)

Dat puntje was ik even vergeten :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:13

Wanted2003 schreef:
Jammer dat er altijd weer de rollkur affaire erbij gehaald moet worden en dat er altijd van die jaloerse reacties komen.

Toch logisch dat dat erbij gehaald word, vooral als het gaat om een paard met blessure?
Zou het eerder gek vinden als hij blessure vrij blijft met zulke taferelen.

Blijf het toch wel een onwijs gaaf leuk dier vinden, wát een uitstraling :~

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:15

fromaachen schreef:
Verder.... Al dat gel*l over slachtwaarde. Power and Paint is een dekhengst, of waren jullie dat even vergeten.

:? Hoe kom je daar nou bij? Power is helemaal geen dekhengst.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:32

ja zeer jammer...

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:53

Cayenne schreef:
fromaachen schreef:

:? Hoe kom je daar nou bij? Power is helemaal geen dekhengst.

dat dacht ik ook al, staat op de site van Dressuurstal van Baalen..

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:15

Joscaa schreef:
Wanted2003 schreef:
Jammer dat er altijd weer de rollkur affaire erbij gehaald moet worden en dat er altijd van die jaloerse reacties komen.

Toch logisch dat dat erbij gehaald word, vooral als het gaat om een paard met blessure?
Zou het eerder gek vinden als hij blessure vrij blijft met zulke taferelen.

Blijf het toch wel een onwijs gaaf leuk dier vinden, wát een uitstraling :~

Nee vind ik niet logisch, ben namelijk van mening dat deze blessure echt niet direct het gevolg is van dit voorval. Het gaat hier om een pony met een redelijke leeftijd (16??) en een enorme sportcarriere achter die hij achter de rug heeft. Het is echt niet gek dat deze pony een blessure heeft, dat hebben heel veel pony's op een dergelijke leeftijd ook zonder deze "manier van trainen".

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:20

pfff wie 160.000 euro uitgeeft aan een kadootje voor zijn kind die zal er dan best wel overheen kunnen komen dat het een beetje miskoop is. Die pony is zijn gewicht zeker meer dan goud waard. Wassie niet gewoon verzekerd? We hadden vorig jaar op Bokt al gezien dat het geen gewone pony is maar een zeepaardje. Tja misschien kan je dan blessures of slijtage hier en daar wel verwachten?

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:58

nou het is zeker geen kadootje voor je kind hoor, okee zo moet je het misschien wel zien maar het meisje moest er ook mee gaan presteren in de sport!
dat is ook nog gelukt voordat het helemaal misliep.
ze hebben een reserveplaats gehad op het ek pony's 2008 en zijn toegevoegd geweest aan het a-kader pony's!

mijn ouders zouden ook al waren ze nog zo rijk, niet een pony van 160000 euro kopen! ik zou het niet eens willen zo'n dure pony in m'n stal!!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:10

fromaachen schreef:
De titel slaat echt nergens op. De rechter heeft alleen maar een tussenvonnis gewezen. Het echte spel
gaat nu pas beginnen. Dus van een oplossing is nog lang geen sprake.

Als hij goed kreupel is kan je er ook echt niet mee gaan dekken...

Thorstensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:25

Wanted2003 schreef:
Wanted2003 schreef:

Nee vind ik niet logisch, ben namelijk van mening dat deze blessure echt niet direct het gevolg is van dit voorval. Het gaat hier om een pony met een redelijke leeftijd (16??) en een enorme sportcarriere achter die hij achter de rug heeft. Het is echt niet gek dat deze pony een blessure heeft, dat hebben heel veel pony's op een dergelijke leeftijd ook zonder deze "manier van trainen".

Ik ben het helemaal met je eens. Heel veel mensen zijn hier zooooo zeker daarvan dat ik me soms afvraag of ze allemaal de dierenarts en trainer van die pony waren.

Er is eigenlijk best nog weinig "long term" onderzoek/bewijs dat niet bevooroordeeld was dat het trainen van paarden op die manier blessures geeft. Er is genoeg bewijs dat het extreem trainen op die manier niet goed is voor het paard, maar meeste trainings methoden die erg extreem zijn zijn nooit goed, dat is dus niet alleen met hyperflexie. Mensen moeten er gewoon verantwoordelijk mee omgaan.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:30

Wat betreft verzekeren, met een prijs van 160.000 euro betaal je je blauw aan verzekeringen. Ik denk dat je op zo'n 10% per jaar moet rekenen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:53

xMarianne schreef:
nou het is zeker geen kadootje voor je kind hoor, okee zo moet je het misschien wel zien maar het meisje moest er ook mee gaan presteren in de sport!
dat is ook nog gelukt voordat het helemaal misliep.
ze hebben een reserveplaats gehad op het ek pony's 2008 en zijn toegevoegd geweest aan het a-kader pony's!

mijn ouders zouden ook al waren ze nog zo rijk, niet een pony van 160000 euro kopen! ik zou het niet eens willen zo'n dure pony in m'n stal!!

Het licht er wel aan, als je echt een bedrijfsmatige stal hebt en die wedstrijden en alles zo hoog in het faandel staan en jij je kind zo erg pusht jah dan is het niet vreemd. Gebeurt ook wel vaker in die hoge sport, topsport. Wat daar gebeurd vind de gemiddelde bokker echt niet normaal ;) (en dan snapt iedereen denk ik wel over welke types ik het heb :) )

Nee, als ik een paar leuke paardjes op stal heb staan gewoon leuk op een pensionstal of lekker thuis op m'n boerderijtje ofzo dan moest ik dat ook niet hebben (mensen komen er toch wel achter waar die dure paardjes staan als ze kwaad willen) en reken maar dat paarden en pony's als P&P gevoelig zijn voor diefstal e.d.

Maar als ik echt zo hoog in de sport mee doe, een hele stal vol heb en echt zo druk er mee ben. Meerdere van die dure paarden heb en uiteraard met heel hekwerk toeganspoort en chique en dure dingen. Dan kan ik het me voorstellen, topsport tegenwoordig in de paardensport bestaad ook al snel uit laten zien dat je geld hebt en wie het gekst is om het meest uit te geven. En daarnaast de beste prestatie's halen.. en daar wordt voor betaald. Onderscheid.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:52

Power is in Duitsland goedgekeurd bij Weser-Ems geloof ik.
Daar heeft hij verschillende merries gedekt.
Dekken zou ik er neit mee doen. Nakomelingen waren ronduit beroerd te noemen.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:55

Zo... leg maar 'effe' anderhalve ton op tafel voor een ponytje... }:0

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:21

De kopers wisten toch wat de leeftijd van de pony was en dat hij al een respectablele sportcarriere had beleefd? Hebben voor zo'n bedrag toch wel uitgebreid laten keuren? (meer dan mijn hypotheek en voor mijn -destijds- elfjarige vond ik meegaan in de hype om een playstation al ver gaan... )
Volgens mij hebben ze de pony ook voor de aankoop al een aantal jaren zien lopen onder andere ruiters. Dus ze kochten geen vreemde pony en kunnen niet zijn verrast. Een blessure kunnen ze helaas op elk moment oplopen. Genoeg mensen die wel eens een paard of pony heel goed hebben kunnen verkopen, dachten nog even door te rijden voor nog meer waarde, en dan sloeg het noodlot toe.... Heel vervelend, maar dikke pech. Gelukkig kun je die financiele tegenslag denk ik wel aan als je zulke bedragen voor een pony kunt neertellen.... maar wel heel erg sneu voor de jonge amazone.

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 01:03

Zielig zeepaardje was P&P. Altijd voor een schandelijke hoge prijs, ik heb hore zeggen 2500 euro per maand, verhuurd als lease-pony en een echte melkoe geweest voor Fam.v.d. Pasch.
Tel die bedragen maar eens jarenlang op, dan val je achterover.
De pony was bovendien groter als de toegestaande maat van 1.48cm.
Nadat P&P al bij Angela last had van een blessure, vindt ik het niet netjes dat er voor deze, wel hele mooie pony trouwens, op 16 jarige, nog zoveel geld is gevraagd en ook neergelegd voor een kind van slechts 11 jaar. Waar moet dat heen, waarmee is zo`n kind straks nog tevreden in het leven?

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 01:21

OMG een pony voor 160000 euro voor een kind van 11.....

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 08:57

Ollie23 schreef:
Het jammere ervan is dat iedereen zich straks deze superpony nog alleen maar herinnert als die rechtzaak van toen. Terwijl hij zoveel onwijs goede overwinningen op zijn naam heeft staan.

Er kan lang en kort over gediscusieerd worden. Het zal voor een ons een raadsel blijven en het fijne zul je nooit te weten komen.... hoeft ook niet want het gaat ons eigenlijk niets aan. Power is en blijft een geweldige hengst, laat dat voorop staan!
_/-\o_