‘Totilas zou een goed springpaard zijn’

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:00

als we bouw gaan bekijken neem dan een degelijke standfoto:
Afbeelding

Anoniem

Re: ‘Totilas zou een goed springpaard zijn’

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:00

Dat bedoel ik, kon ik nergens vinden :))

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:01

Bizzybijtje schreef:
Hij is echt te compact gebouwd voor een springpaard volgens mij...

Afbeelding

Afbeelding

Zoek de verschillen!

Mag ik dan deze toevoegen?

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:01

Ik schrok trouwens best van die foto... :=

Adil; op de standfoto van Totilas vind k hem toch nog een stukje korter en compacter dan het paard dat jij hebt op de foto..

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:02

Lijkt me gaaf om zoiets te zien met de op en toppers van de GP-sport! :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:03

pharagirlke schreef:
als we bouw gaan bekijken neem dan een degelijke standfoto:
Afbeelding

Dan moet je volledig van de zijkant fotograferen, de fotograaf staat hier overduidelijk nog een tikje te veel naar rechts...

Hoe het ook zij, vergelijk met de foto van Concorde die ik hierboven heb geplaatst...En nu kunnen we hoog en laag springen, maar Concorde was een top springpaard...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:04

pharagirlke schreef:
Ik schrok trouwens best van die foto... :=

Adil; op de standfoto van Totilas vind k hem toch nog een stukje korter en compacter dan het paard dat jij hebt op de foto..

Herken je Concorde niet? :P

Komt omdat concorde volledig van de zijkant gefotografeerd is, Totilas op die foto niet, de fotograaf staat overduidelijk een tikje te veel naar rechts.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:04

*mag ik er dan ook nog even aan toevoegen dat in feite íeder paard kan springen, shetlander fjord KWPN etc.etc?
De één heeft er gewoon aanleg voor en de ander niet, maar springen kan ieder paard wel! :D Dus lange rug korte rug, beknopt lijf etc.
Pffff, Totilas springt vast :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:06

knooopje schreef:
mieneke12 schreef:
Moeten spring paarden dan een lange rug hebben?

ja een springpaard moet lengte in de rug hebben,niet mega lang natuurlijk,maar een springpaard moet kunnen rekken,
totilas is te compackt gebouwd denk ik voor een springpaard meestal kunnen zulke paarden wel omhoog springen maar niet naar voren,een b of L proefje kunnen bijna alle paarden wel lopen,dus dat zal die wel redden...maar 130/140 nee denk het niet.

Ik ben van mening dat Totilas niet kort is. Hij wordt zo gereden zodat de achterhand er beter onder kan komen, waardoor hij van achter rond gaat worden.

Volgensmij valt het echt mee met de lengte en heeft ie een normaal postuur.

Daarnaast is de spieropbouw van een dresuurpaard anders dan dat van een springegericht getraint paard. Ik denk dat de ruglengte-gebruik van totilas alleen maar tot stand is gekomen door de training

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:06

ik ken clinton toevallig persoonlijk ene die heeft aardig wat lengte in zijn lichaam en rek heeft hij ook.
clinton is niet makkenlijk te rijden dat is meer de oorzaak dat hij in draf viel.
clinton heeft zich ook aardig bewezen dacht ik.
concorde ken ik ook persoonlijk en die heeft ook lengte alleen komt dat er op die foto niet goed uit.
concorde geeft ook veel lengte door aan zijn nakomelingen,ik heb zelf een concorde nakomeling gehad die loopt nu internationaal 140/150 de hengst zelf en zijn nakomelingen hebben dacht ik genoeg bewezen.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:08

eenitra m.
training is inderdaad een verschil waardoor de spieropbouw heel anders is.
maare ik ga verder met mijn profiel!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:11

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:13

knooopje schreef:
ik ken clinton toevallig persoonlijk ene die heeft aardig wat lengte in zijn lichaam en rek heeft hij ook.
clinton is niet makkenlijk te rijden dat is meer de oorzaak dat hij in draf viel.
clinton heeft zich ook aardig bewezen dacht ik.
concorde ken ik ook persoonlijk en die heeft ook lengte alleen komt dat er op die foto niet goed uit.
concorde geeft ook veel lengte door aan zijn nakomelingen,ik heb zelf een concorde nakomeling gehad die loopt nu internationaal 140/150 de hengst zelf en zijn nakomelingen hebben dacht ik genoeg bewezen.

ik heb ook Concorde nakomelingen gereden en heb Concorde meermaals in zijn stal mogen bewonderen bij Nijhof dus ik denk niet dat ik voor niks dit voorbeeld neem...Een van de Concorde nakomelingen die ik nog 'just for fun' heb gereden heeft internationaal gelopen (te vinden in het boek: "The leading mares of the Netherlands"), onder Tom Brinkman, bij de junioren en de Young Riders. Die was behoorlijk kort in de rug :j

De foto van Concorde is goed, daar komt niks slecht uit, daar is hij zoals hij is, de foto van Totilias is daarentegen slecht omdat deze niet geheel van de zijkant is genomen...

Clinton's lengte valt me vergeleken wat je bij de rest ziet ook mee, en ook hem neem ik bewust als voorbeeld omdat hij bekend staat als het paard wat op vermogen springt. Hij knalt ook hoofdzakelijk de lucht in, heeft echter zoveel vermogen dat hij er vrijwel altijd goed overkomt. En hij staat bekend als een rotzak, dat geef ik ook toe :+
Laatst bijgewerkt door Adil op 30-11-09 20:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:13

eenitraM schreef:
Ik ben van mening dat Totilas niet kort is. Hij wordt zo gereden zodat de achterhand er beter onder kan komen, waardoor hij van achter rond gaat worden.

Volgensmij valt het echt mee met de lengte en heeft ie een normaal postuur.

Daarnaast is de spieropbouw van een dresuurpaard anders dan dat van een springegericht getraint paard. Ik denk dat de ruglengte-gebruik van totilas alleen maar tot stand is gekomen door de training

Amen! _/-\o_

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:19

NHevaVD schreef:
*mag ik er dan ook nog even aan toevoegen dat in feite íeder paard kan springen, shetlander fjord KWPN etc.etc?
De één heeft er gewoon aanleg voor en de ander niet, maar springen kan ieder paard wel! :D Dus lange rug korte rug, beknopt lijf etc.

Daarom, en je hebt altijd weer uitzonderingen. Een vriendin van me startte haar Haffie in het DM springen...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:22

Adil18 schreef:
NHevaVD schreef:

Daarom, en je hebt altijd weer uitzonderingen. Een vriendin van me startte haar Haffie in het DM springen...

Sommige paarden, ook KWPN-ers, kunnen een instelling hebben van "liever omheen dan overheen".

Als het dier het leuk vind, dan springen ze zeker! Ongeacht ras, soort, merk, lengte en kleur

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:38

Laat Totilas alsjeblieft tussen de witte hekjes hupsen, ieder z'n ding. Exterieurmatig krijg ik het niet warm van deze hengst, niet als dressuurpaard en ook niet als springpaard. maar er zijn meerdere factoren die bepalen of een dier een topper is/wordt.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:25

Sommige paarden, ook KWPN-ers, kunnen een instelling hebben van "liever omheen dan overheen".

Als het dier het leuk vind, dan springen ze zeker! Ongeacht ras, soort, merk, lengte en kleur[/quote]

was dat maar waar!

edit.mijn quotes gaan een beetje mis....

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:27

Adil18 schreef:
NHevaVD schreef:

ja heel leuk,maar dat heeft niks met een springpaard te maken natuurlijk.
en daar gaat het hier om om een goed springpaard.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:29

Volgens mij kan Salinero beter springen dan Totilas. En of dat zo is komen we toch nooit achter. :D

Sowieso kunnen (uitzonderingen daargelaten) Trakkies niet springen. :+

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:50

knooopje schreef:

Als het dier het leuk vind, dan springen ze zeker! Ongeacht ras, soort, merk, lengte en kleur

was dat maar waar!

edit.mijn quotes gaan een beetje mis....[/quote]

Niet dan? Er zijn zat paarden die het vertikken.

Edit: dit gaat niet mee over exterieur

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:52

hoogendroog schreef:
Laat Totilas alsjeblieft tussen de witte hekjes hupsen, ieder z'n ding. Exterieurmatig krijg ik het niet warm van deze hengst, niet als dressuurpaard en ook niet als springpaard. maar er zijn meerdere factoren die bepalen of een dier een topper is/wordt.

Waarom gaat het altijd om het exterieur? Een paard kan een hele lang hals/rug hebben, maar kwalitatief goed springen.

Ik vind Okidoki niet echt een mooi paard. Kwa uitstraling en kwa exterieur := Maar springen! Dat kan die als de beste

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:06

eenitraM schreef:
knooopje schreef:

was dat maar waar!

edit.mijn quotes gaan een beetje mis....

Niet dan? Er zijn zat paarden die het vertikken.

Edit: dit gaat niet mee over exterieur[/quote]

um die bovenste quote staat mijn naam boven...weet niet hoe je het hebt gedaan haha.
maare die texst is niet van mij... :D
ik had daar op gereageerd als antw was dat maar waar....

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:14

maar waarom mij zo overtuigen dat tortilas wel lang genoeg is en een geweldig springpaard zou zijn?
ik heb mijn mening over de hengst en tot nu toe ben ik nog steeds niet overtuigt.
na alle foto's en toestanden(vergelijkingen met haflingers..) vind ik hem nog steeds te kort,en denk ik nog steeds dat hij niet goed genoeg kan springen.
ik blijf bij mijn standpunt en ik respecteer de jouwe.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:17

knooopje schreef:
maar waarom mij zo overtuigen dat tortilas wel lang genoeg is en een geweldig springpaard zou zijn?
ik heb mijn mening over de hengst en tot nu toe ben ik nog steeds niet overtuigt.
na alle foto's en toestanden(vergelijkingen met haflingers..) vind ik hem nog steeds te kort,en denk ik nog steeds dat hij niet goed genoeg kan springen.
ik blijf bij mijn standpunt en ik respecteer de jouwe.

Waarom niet? JIJ en IK hebben hem nog nooit zien springen _O- Dus daar kan het verhaal al niet op gebasseerd zijn. Daarnaast heeft een korte rug er niets mee te maken. Er zijn zat paarden met een korte rug die gewoon meekomen op concours. Struin internet maar es af ;)

En als je hem anders gaat trainen, geen pirouetjes meer maar spring gericht, weet ik zeker dat het een heel ander paard wordt!