TheMagicLine schreef:justitie mag wel meer dan men denkt, maar ze willen vaak niet, justitie is zeer laks in allerlei opsporingszaken wat betreft MENSEN en DIEREN, het is een zooitje.
Dierenbescherming heeft veel te weinig inspecteurs, als ik zo om mij heen kijk... hoe in NL dieren in het algemeen worden gehouden... bij boeren, in overheidsasiels, bij broodfokkers van honden, van paarden, van biggen.... en ga zo maar door,,, dan krijg ik de slappe lach door dit soort instanties...
Onze paarden zijn verschillende malen mishandeld door mensen van buitenaf, en wat denken jullie? Dierenbescherming en Justitie doen geen moer...
Wij hebben het helemaal gehad met deze instanties, het is dat in Voorburg mensen de publiciteit hebben gezocht.... anders stonden ze nog steeds in de drek... en er zijn zoveel voorburgen in dit land...
De boerenlobby in NL is zeer sterk, en zij houden ook veel tegen... immers wetten zijn algemeen en slaan ook terug op hun activiteiten,,,
trouwens nog nooit een inspecteur gezien in amsterdam-schiphol als paarden uren en uren in een container worden opgehouden, en what about al die mensen die met een paard in hun trailer naar spanje, oost duitsland, tjechie, zuid frankrijk rijden... zonder de paarden te laten rusten op een stalling.... what about al die paardentransporten, volgepropt met pony's en paarden richting slachthuizen spanje/italie?
typisch nl, praten, praten, met alle lobbies rekening houden en jaren slap gezanik over wetgeving en de dieren ondertussen laten verrekken
deze paarden in voorburg krijgen het hopelijk beter... maar dit ligt vooral aan de burgers die er op letten... maar er zijn zoveel Voorburgen waar geen moer tegen wordt gedaan... and thats a fact....
niets aan toe te voegen....je hebt helemaal gelijk..
maar het is niet alleen in nederland zo,hier in frankrijk is het niet beter....regels genoeg en wetten....maar als er niet gecontroleerd wordt heb je er niet veel aan.