Steeple chase voor paarden in Australie vanaf 2010 verboden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:06

Cyruss_ schreef:
Wat goed!
Het zo paardonvriendelijk

Wat is niet paard onvriendelijk :?

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:05

er moesten al lang aanpassingen geweest zijn! maar om het zo ver te laten komen dat het afgeschaft moet worden?

ik vind niet dat het verboden mag worden, er moet gewoon een grote stap gebeuren in dat wereldje. zoals hoogte-aanpassingen en er moet bvb pas vanaf een bepaald seizoen gestart worden.
Auteuil kent nu ook een rampjaar. De meeste ongevallen gebeuren in herfst en winter door het zware terrein.

ipv zich daarmee bezig te houden zouden dierenactivisten eerst mogen beginnen kijken naar al de dieren die ondiervriendelijk geslacht worden, mishandeld worden en uren lang afzien..

ik ben zelf geen voorstander van steeples maar gewone rennen (plat) blijven een mooie sport!

petraaken

Re: Steeple chase voor paarden in Australie vanaf 2010 verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 09:17

afschaffen was nu ook weer niet nodig. Aanpassen naar minder hoog, minder breed (vooral de waterpartij) en misschien wel een beperkt aantal deelnemers per race zodat die elkaar niet kunnen hinderen zou ook al veel helpen. Bodem aanpassingen kunnen ook helpen om blessures en verkeerde sprongen en landingen te voorkomen. (agterbergbodems ??? zouden misschien een uitkomst zijn.)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:39

precies petraaken.
Ik train ook wel eens steeple paarden.
En ik ben meer bezig de paarden in te houden dat ze niet te hard mogen en dergelijke dan dat ik ze aan moet moedigen.
Maar ik vind gewoon dat de wedstrijden te lang en dan te hoog zijn.
Let overigens wel op dat stepple en horden verschillend is.
Want als ik het zo lees zijn er nog wel horderennen.
Dat vindt ik in principe wel een verbetering.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:40

petraaken schreef:
afschaffen was nu ook weer niet nodig. Aanpassen naar minder hoog, minder breed (vooral de waterpartij) en misschien wel een beperkt aantal deelnemers per race zodat die elkaar niet kunnen hinderen zou ook al veel helpen. Bodem aanpassingen kunnen ook helpen om blessures en verkeerde sprongen en landingen te voorkomen. (agterbergbodems ??? zouden misschien een uitkomst zijn.)

Begreep uit het filmpje dat lage hindernissen geen optie zijn. En daar kan ik wel inkomen op die snelheid.
Zoals mijn gymleraar altijd zei als ik weer niet over de bok durfde te springen: Hij kan beter te hoog staan dan te laag, laag levert meer blessures op dan hoog.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:47

Janine1990 schreef:
petraaken schreef:

Begreep uit het filmpje dat lage hindernissen geen optie zijn. En daar kan ik wel inkomen op die snelheid.
Zoals mijn gymleraar altijd zei als ik weer niet over de bok durfde te springen: Hij kan beter te hoog staan dan te laag, laag levert meer blessures op dan hoog.

Ja vaak omdat je dan voorzichtiger bent.
Maar sommige hindernissen zijn echt absurd en dan met name de afstanden die ze af moeten leggen.
Aan het eind zijn ze kapot en dan moeten ze nog over hindernissen van 1,20.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:54

kyrkelover schreef:
Janine1990 schreef:

Maar sommige hindernissen zijn echt absurd en dan met name de afstanden die ze af moeten leggen.

In dit geval ging het niet om voorzichtigheid, maar de snelheid die je maakt. Met name de trampoline (om maar even op het gym-voorbeeld terug te komen), wanneer je de bok dan mist, kan je vies op je nek knallen bijvoorbeeld.

Maar de afstanden lijken me ook niet mis inderdaad ;)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:01

kyrkelover schreef:
Janine1990 schreef:

In dit geval ging het niet om voorzichtigheid, maar de snelheid die je maakt. Met name de trampoline (om maar even op het gym-voorbeeld terug te komen), wanneer je de bok dan mist, kan je vies op je nek knallen bijvoorbeeld.

Maar de afstanden lijken me ook niet mis inderdaad ;)
Als wij inderdaad trainen is het altijd op laag tempo met lage hindernisjes 60cm of zo.
Maar hoe hoger we gaan hoe harder vaak.
Omdat ze in de koers ook hoger zijn en de snelheid ook hoger.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:02

Ja precies, dan komt het wel aardig op elkaar neer wat wij zeggen :j
Wel fijn dat je hier ook nog iets hoort van iemand die bekend is met de sport. :) In plaats van een stukje gelul in de ruimte van mensen die geen idee hebben waar ze over spreken.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:09

gelukkig nog mensen met dezelfde mening.. ik dacht even dat iedereen tegen rennen was hier! :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:10

Aziza_XX schreef:
gelukkig nog mensen met dezelfde mening.. ik dacht even dat iedereen tegen rennen was hier! :P

Het heeft geen zin om ergens tegen te zijn als je er niet het fijne van weet. :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:11

Nou ja bekend met de sport.
Train af en toe een keer steeple paarden.
Maar echt er iets van afweten nee niet echt.
Ik vindt het een mooie sport maar ik vind dat het tegenwoordig en dat in alle takken overigens steeds extremer moet omdat de mens dat zo graag wil.
Ze willen zich steeds maar bewijzen, maar op een gegeven moment is het ook genoeg.
Waarom altijd maar breder of langer of moeilijker of hoger of weet ik veel wat.
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 30-11-09 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:13

kyrkelover schreef:

Meer dan de gemiddelde bokker die hier heeft gereageerd ;)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:17

Janine1990 schreef:
kyrkelover schreef:

Meer dan de gemiddelde bokker die hier heeft gereageerd ;)

Ja dat dan weer wel.
Ik vindt het overigens altijd wel fijn als mensen vragen stellen en niet gelijk gaan lopen veroordelen en zo.
Dat gebeurt namelijk al veel te veel en ook dat is natuurlijk niet alleen met de rensport.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:12

Janine1990 schreef:
Aziza_XX schreef:

Het heeft geen zin om ergens tegen te zijn als je er niet het fijne van weet. :)

inderdaad! die vooroordelen toch..