Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CoopersB schreef:En dan vinden ze het gek als de burger het heft in eigen handen neemt!!!!!!
Citaat:Het OM beslist binnenkort of Quirine de K. strafrechtelijk wordt vervolgd.
Citaat:De politie moest eraan te pas komen om escalatie te voorkomen.
LesleyLady schreef:Nou heb het net op tv gezien...
Ik ben ook wel voor zoveel mogelijk buiten, maar deze paarden staan in een soort volkstuintjesomgeving, zeker 30 cm in de drek (lees modder en mest). En dat moet dan kunnen, tjonge jonge...
En dan zegt die mevrouw: meneer, paarden die op stal gaan, die gaan doodZij snapt er echt niks van... Teveel op stal is niet goed, maar teveel in de modder, zonder de mogelijkheid om op droge grond te kunnen bewegen, dat is ook niet goed.
En dat de dierenbescherming al 10 jaar bezig is met deze mevrouw, dat zegt over de dierenbescherming ook wel weer genoeg
NickAltena schreef:Zo... ik ga me er ook eens mee bemoeien.
Een van die paarden is voorheen nml. van MIJ geweest.
Ik heb met grote ogen deze hetze zitten volgen.
Angst....dat is wat ik heb, voor de toekomst van deze paarden.
Angst gezien de berichten en gedachtes van de "paardenkenners" op een forum zoals hier geschreven hebben.
Want in mijn achterhoofd zitten en hoor ik hoofdzakelijk de "traditionele" gedachtes zoals vele mensen die hebben in en over "het houden van "het "normale" paarden leven.
Hierboven schreef iemand een stukje, ik haal die gedeeltelijk even aan maar/want zo zijn er vele geschreven.
Ik heb er nu wel mijn eigen "kijk op de paardenwereld" versie van gemaakt zoals IK die om me heen als een kwelling voor dieren zie.... opdat jullie snappen waar IK straks bang voor ben.
Ik ken nml. ook een "buurman" (heel erg veel eigenlijk) die hun paard zijn leven lang (nu 18 jaar) netjes in een mooie droge, maar donkere stal opsluit, die wel dagelijks een heel uur in de bak mag rijden en helaas ook netjes schoon drinkwater , biks en hooi krijgt.
3 muren van een paar meter hoog, alleen aan de voorkant een dicht hek..... soms gewoon vastgebonden omdat i anders wat raar staat te doen als schoppen of weven enzo.
Ik heb ze er al eens bij willen halen....maar de DB wil er niets aan doen, raar he ?
Ze zijn niet eens wezen kijken toen ik ze belde.
Hebben ze eten en drinken ? was hun vraag.
Uhh...ja gelukkig wel.... was mijn antwoord...
Mooi....dan hoeven we niet te komen....
En die eigenaar ????
Ik heb ze al zovaak gewezen op internet, boeken en wetenschap dat het toch echt niet goed is voor hun dier ze zo op te sluiten.
Ze doen er NIETS aan of mee ..... eigenlijk net zoals deze dame niets aan de modder doet..... Wat ik overigens niet goed praat !
IK begrijp die traditioneel denkende paardenmensen ook echt niet hoor.
Hoe kan je nou zeggen dat hier niks aan de hand is en dan wel over andere lopen te mopperen ??
Ook dat stal-paard kan amper voor uit komen of liggen , heeft geen contact met soortgenoten en staat de hele dag in zijn eigen stront en pies te soppen.
Ik vind dát diep triest en van mij mogen ze van dit soort mensen de paarden dan óók snel afnemen en elders herplaatsen.
Zo iemand verdient nog geen rat.
LIJNRECHT tegen over de mensen die hier mee zitten te schreeuwen met wat "buurtjes".
Tja.... de wetten en regeltjes he.... en vooral die menselijke gedachtes.....
Let wel... ik ben ook niet blij als ik die modder zie en een droge plek moeten ze wat mij betreft ook hebben.
Maar wie gaat hier nu beslissen wat goed is voor deze paardjes en op welke gronden is dan DIE mening gebaseerd ?
IK kan jullie bij voorbaat vertellen dat mijn oude paardje die daar nu echt niet te dun staat te wezen. knettergek wordt in een stal.
IK kan jullie bij voorbaat vertellen dat indien dit paardje op stal wordt opgesloten.... het eindig bij de slager.... als onhandelbaar.
Zijn jullie dan blij dat het "netjes" opgelost is volgens de Ollandse maatstaven ?
Ja.... een droge plek moeten ze hebben..... ook volgens MIJN mening.
Net als een veel groter stuk grond mij veel blijer zou maken.
Maar deze paardjes hebben het in MIJN ogen nog altijd veel beter dan het merendeel van de paarden in Nederland.
Ik denk dit overlezend dat ik de Telegraaf en de lokale nieuwszender ook maar eens ga bellen.... want ik breek niemands poten omdat die er anders over denkt dan ik.
Ik heb het ook al vaak zat uitgelegd en ze doen er niets aan.
Dierenbeulen optimaforma.... in MIJN ogen....
Eens zien wie dan van al die duizende eigenaren zijn "probleem" dat óók al jaren bestaat op zeer korte termijn heeft opgelost zonder in een modderpoel te belanden.
Ow...super woman ?
Moet je doen joh...die paarden daar weg halen !
Hoe dom kan je wezen dat op een openbaar forum aan te kondigen met het alibi er bij geschreven.....