Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik vind het een slechte zaak. Een paard dat buut heeft gehad mag nooit meer in de menselijke voedselketen terecht komen. Het is ook niet een stofje dat je zomaar even geeft.
Citaat:maar met de huidige registratie en mogelijkheid om te kiezen dat ze niet voor consumptie zijn, is dat dus geen probleem meer.
Citaat:Het geven van buut is nochtans geen reden om de status van een paard te veranderen van slachtpaard naar niet-slachtpaard.
Meer nog, de pony waarvoor ik buut in voorraad heb, is de enige van mijn dieren die nog wél geslacht zou mogen worden.
cissy schreef:Mainat, in jouw geval ging het om mini's die een veel te hoge dosering hebben gehad, dat geldt niet voor alle paarden... dus het is niet de bute die daar persé schuldig aan is, als jij je eigen medicijnen (slaapmiddelen bijv) in veel te hoge doseringen neemt gaat het ook fout, daarmee zijn die medicijnen niet per defenitie fout. Ik vind dit persoonlijk geen reden om geen bute meer te gebruiken als het nodig zou zijn.
manic schreef:Kennelijk niet de enige die dit hele verhaal wat vreemd vindt klinken. Engeland en Ierland hebben al gevraagd om opnieuw te stemmen, maar dat mocht niet van princes Haya.
http://www.horseandhound.co.uk/news/art ... aid=292010
alja schreef:apart..
haast niet tever krijgen bij de dierenarts en dan wel toestaan
manic schreef:http://www.horseandhound.co.uk / Nieuwsredactie
Manic / LielleOpvallend is dat in Nederland phenylbutazone niet toegediend mag worden. Dit staat los van de eisen van de FEI, het is dierenartsen wettelijk niet toegestaan deze bekende pijnstiller voor te schrijven.
"Buut"
2see schreef:buut is en blijft een medicatie die je echt alleen bij noodgevallenmoet geven. Als je paard pijn heeft en dagelijks een ontsteking en pijnstillend product moet krijgen moet je echt geen buut geven. na een tijdje gaan toch echt de nieren en lever en maag eraan. Het is niets voor niets jarenlang verboden geweest. Dat zegt in mijn ogen genoeg
![]()
Waarom geef je je paard dan niet gewoon nobute. Dit is het zelfde werkend. Dus voor noodgevallen acute pijnstillend buut en daarna voor op langer termijn nobute. Ik geeft nobute al ongeveer 2jaar aan me paard. En het gaat super goed met haar.
te krijgen en goedkoopst van nederland http://www.horsehealth.nl
sporter schreef:Zou ook wel appart zijn. Als de uitslag niet bevalt stemmen we nog een keer.
Diian schreef:Mijn paard krijgt sinds een week buut 2 x daags 1 zakje. Ik heb hiervoor verschillende pijnstillers geprobeerd. Nu dus buut proberen. Ik lees/hoor zoveel verschillende verhalen. Ook moeten er bijwerkingen zijn als je het langdurig gebruikt???
Mijn paard herstelt een buigproef te laat en veert totaal niet in beide voorbenen.
Ik heb zelf met mijn DA afgesproken het een maand aan te kijken. Omdat ik het zelf egoistisch vind om hem te laten leven op buut omdat ik van hem wil genieten. Mijn paard vind ik dus kort gezegt hoe moeilijk het ook is belangrijker.
Wat vinden jullie van langdurig gebruik van buut? Wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie doen in mijn situatie.
manic schreef:Volgende keer als de Quadrisol tevoorschijn komt vraag ik mooi om buut (hopelijk is dat moment nog heel ver weg)