Britse paarden moeten uit nood massaal naar slachtbank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 09:10

opisop_shop schreef:
o hihihi
Naja, export dan?
Aangezien het -naar ik meen- om gezonde paarden gaat?

Dat bedoelde ik er dus eigelijk mee.. denk dat mensen in andere landen best sn paard
"over willen nemen"

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 09:30

jodie schreef:
randalinpony schreef:
Wat bedoel je met maar 900 euro voor euthanasie? Ik geloof niet dat wij iets kwijt waren dat zelfs maar in de buurt kwam toen we onze paarden lieten inslapen....

Vind het trouwens een humane oplossing. Als je een paard door overmacht niet meer kan onderhouden is afmaken de eerlijkste optie, vooral als verkopen aan een goed tehuis door instortende markten onmogelijk is.

Sorry maar er zou toch een betere oplossing moeten komen!!. Misschien paarden online te koop zetten met filmpjes en al zodat ze misschien op export kunnen gezet worden voor een nieuwe koper . Humane oplossing vind ik het echt niet!!! paard dood omdat de eigenaar het niet meer kan betalen pffff

Denk je dat de crisis alleen in Engeland is?
Crisis is over de hele wereld. Ik wil wedden dat er in Nederland ook heel wat eigenaren hun paarden hebben moeten verkopen omdat ze in eens geen baan meer hadden.
Ook in nederland staat de handel nagenoeg stil. En waarom een duur import paard kopen als in je eigen land ook volop keus is.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:08

Twiggy2008 schreef:
Bon_Bon schreef:
Ja oke maar als je een recreatie paard heb waar je geen geld aan verdiend is dat ook puur voor je EIGEN plezier, dat ligt voor mij persoonlijk op het zelfde niveau als er geld aan verdienen, het is om er zelf beter/blijer van te worden.

Nou, spreek dan over je eigen beweegredenen dat je een paard aangeschaft hebt (of paarden), want ik heb mijn eigen paard en voor mijn eigen plezier, maar zeker ook voor zijn plezier, hoor.
Zijn geluk en welzijn staat zelfs voorop op mijn eigen gemak. En ik ben vast de enige niet die er zo over denkt. ;)

Daarbij vind ik deze twee uitersten niet helemaal met elkaar te vergelijken. :+

Ik heb mijn paard voor mn eigen plezier gekocht ja... ze stond namelijk prima bij de vorige eigenaar ze kreeg voer, weidegang, aandacht.
Het zelfde krijgt ze bij mij ook dus kan niet echt zeggen dat ze er op vooruit is gegaan ofzo :S

Misschien ben ik de enige egoist (wat dit betreft dan) die er gewoon eerlijk voor uit komt, IK heb MIJN paard voor MIJN plezier gekocht.

Dus ik zie het precies het zelfde, alleen bij mij is het plezier, bij hun is het geld.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:24

Ik merk dat de realiteitszin bij velen ver te zoeken is.

De economie heeft heeeeel lang goed gedraaid. Er was geld, er waren mensen die aan een mooie toekomst bouwden, die grotere huizen konden kopen, stukken land, stallen.... en die mensen zetten daar paarden in.
Omdat ze van paarden hielden, want een rendabele renstal is een utopie, daar gaat vaak ook heel veel geld bij van rijke eigenaren.

En toen ineens kwam de crisis. Tuurlijk, er waren al geluiden, een tijdje, dat er iets mis zat in de financiele wereld, maar voor heel veel mensen was dat een ver van hun bed show want de meesten zaten waarschijnlijk niet in de financiele dienstverlening en hun accountant riep vast dat het wel mee ging vallen....

Klap. Bam. Banken vallen, industrieen raken in het slop en trekken weer veel kleine bedrijven mee.

Mensen verliezen hun baan, hun bedrijf, kunnen de hypotheek niet betalen...

Hun huizen worden verkocht, en hun bezittingen moeten weg... paarden zijn bezit. Je kunt er lang of kort over praten, maar ze zijn ook nog eens luxegoederen.

Als ik moet kiezen tussen mijn kind of mijn paarden is die keuze gauw gemaakt, en als ik geen geld heb om de rekeningen te betalen, dan is een paard een van de eerste kostenposten die je kwijt kan.

Hoewel vele bokkers vast kiezen om gas en licht af te laten sluiten, in een kartonnen doos te gaan wonen, of alleen nog maar droog brood met pindakaas te eten - maar wie betaalt dan de veearts?

Ik denk dat veel reacties voortkomen uit niet snappen dat de wereld heel snel kan veranderen.

Niemand koopt een stal vol paarden met het idee dat over 2 jaar zijn inkomen ineens verdwenen is, en hij op straat staat.

Niemand. Ik denk dan ook dat de mensen die verantwoordelijkheid nemen, hun dier ellende besparen door ze niet los te laten, in een vaag handelscircuit te laten belanden, of te laten verhongeren, goed bezig zijn.

En ik denk dat wij daar niet te licht over mogen denken want ik denk dat als je je even in de uitzichtloze situatie verplaatst van je dieren niet eens gratis kwijt krijgen terwijl het water aan je lippen staat, zodat je geen andere uitweg ziet dan afmaken, je beseft dat dat afschuwelijk is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 10:39

DubbelDun schreef:
Wat kost een niet-succesvolle draver/renpaard hier en wat kost een enkeltje UK-NL ??
Buiten het verkooptechnische aspekt vanwege de crisis dan :D

+- 70 pond

jmac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:59

Slechte zaak.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:27

tjah.. die eindigen als vleesworstjes :( weinigen zullen hen gewoon laten euthanasieren..
euhm.. ff een onrealistische voorstelling, kunnen we geen oplossing vinden? adoptie ofzo?

ik wil anders wel een renpaard hoor!

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:51

MarcoBorsato schreef:
DubbelDun schreef:
Wat kost een niet-succesvolle draver/renpaard hier en wat kost een enkeltje UK-NL ??
Buiten het verkooptechnische aspekt vanwege de crisis dan :D

+- 70 pond

Het paard of het enkeltje?

Voor dat bedrag rij ik ze zelf door de eurotunnel..!!!

:Y)

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:51

prima idee, geen geld...... dan maar die dieren dood maken. Is de crisis straks voorbij dan zijn er ook geen paarden meer... }:0 Dit vind ik trouwens ook een prima oplossing voor ouders die geen geld hebben voor hun kinderen. Ipv die kinderen te laten verhongeren lekker afmaken die hap :Y)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:34

Wat een belachelijke vergelijking Dakota. Ik weet iets beters: als we nou die paarden opeten?

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:16

randalinpony schreef:
Wat een belachelijke vergelijking Dakota. Ik weet iets beters: als we nou die paarden opeten?

Nog beter:
Leer paarden vlees eten en voer ze kinderen.

Aziza_XX

Re: Britse paarden moeten uit nood massaal naar slachtbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:58

ik heb onlangs nog een reportage gezien over slachthuizen. Er zijn nog veel te veel slachtbanken die 'ondiervriendelijk' doden.. :S