Automobilist rijdt paard dood in Boekel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:24

Poeh wat zal de bestuurder geschrokken zijn, (heb eens een kraai tegen mn vooruit gehad ben er een dag van slag geweest zelfs een kraai geefd een harde klap)
Tuurlijk ook arm dier,
maar goed dit zijn dingen die kunnen ge beuren, en daar kan niemand wat aan doen, misschien waren er wel grapjassen die het paardje hebben laten vluchten door het draad open de maken,

Bijde partijen sterke

tribeworld

Re: Automobilist rijdt paard dood in Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:27

verschikkelijk,
wij moeten zelf ook met onze paarden via een een weg die niet verlicht is en waar je 60 mag maar harder gereden wordt we moeten ze aan alle benen lichtjes doen voor het geval dat.
ik vind het verschikkelijk voor de eigenaar en automobilist.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:30

Arme bestuurder, arme eigenaar, arm paardje...

Maar het kan gebeuren.. op een onverlichtte weg dan ontwijk je dat echt niet.

XxLaura98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:33

Wat vervelend :( :(

Veel sterkte aan de eigenaar en de bestuurder :(:)

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:40

Henkjan schreef:
Precies, de eigenaar die heeft de omheining niet voor elkaar, erg zuur maar eigen schuld!

Wat een ontzettend akelige opmerking vind ik dit, het zal je pony maar zijn. Misschien is er wel wat gebeurt waarbij de pony door het draad is gegaan, heeft iemand het hek open gezet oid. Je weet nooit waardoor die pony los is komen te lopen, en om dan zo'n opmerking neer te zetten terwijl je er niks van weet :n
Je zou je dood moeten schamen.

Vreselijk voor zowel de bestuurder al de eigenaar van het arme beest. Het zal je maar overkomen..

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:44

love_nadesh schreef:
Triest voor het paard het dier kan ook losgebroken zijn ;)

Goed dat die man er zo goed vanaf is gekomen maar hoop dat hij zijn lesje heeft geleerd door zich aan zijn snelheid tehouden.

Zo jij durft wel even een flink eind weg te speculeren zeg :n Hoe kun je nou beweren dat hij zich niet aan de snelheid heeft gehouden? Was je er soms bij ofzo?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:46

Bah wat naar,ik had daar in de buurt vorige week bijna een Belg voor de auto (heb nu wel de foto's gezien dat dit een ander paard was)

Die belg stond nog net in de berm,beestje gevangen,gelukkig was al iemand gestopt en die had 112 gebeld.
Na ruim 20min.....kwam de politie toen aan,maar toen stond ik al met 2 belgen!!!! Zijn vriendje of vriendinnetje (geen idee was om 3.20uurs'nachts en stik donker) liep nl ook los.

Samen met de politie de omheining gemaakt die overigens bij deze wel bagger was!

Arme mensen allemaal,hoplijk voor het paard was het gauw over...

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:48

Vreselijk dit |(
Je zal de bestuurder maar zijn,ik zou nooit meer in het donker durven rijden.
Gelukkig is ie er nog goed vanaf gekomen,hoewel ik me kan voorstellen dat je er een trauma aan over houdt.

Ook voor de eigenaar is dit vreselijk,je zal het bericht maar krijgen....

En de pony;het arme dier is erg ongelukkig aan z'n eindje gekomen ;(
Echt heel zielig...

Het speculeren hier is wel weer typisch bokt.
Niemand hier weet precies hoe en wat er gebeurd is.
Het is gewoon een erg triest ongeluk,waar niemand expres een aandeel in heeft gehad (lijkt mij).

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:50

Gadverdamme dan schrik je je ook wezenloos en al helemaal als je darana nog dat paard ziet liggen, ik kan de foto's niet heel goed zien maar erg schokkend vind ik ze wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:52

Henkjan schreef:
Precies, de eigenaar die heeft de omheining niet voor elkaar, erg zuur maar eigen schuld!

Hoe kun je dat nou zeggen!?
Ooit gehoord van mensen die draden doorknippen?
Of meisje is van de pony gevallen en is weg gerend?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-11-09 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:53

Pfieuw, dat ziet er wel een flinke klap uit aan de auto te zien...
Wat zal die bestuurder wel geschrokken zijn, zo ineens uit het niets een paard zien opduiken en tegen je auto aanknallen.
Hier in de buurt zijn er ook zo een paar onverlichte wegen,waar zelfs de fietsers op de baan moeten rijden, gevaarlijk gewoon...

Trieste manier om je beestje zo te verliezen.

Misschien was de omheining wel niet in orde, of misschien was de omheining gewoon tiptop in orde maar is de draad doorgeknipt of de bestuurder reed te rap, of hij reed op de juiste snelheid maar paard kwam in volle paniek op de auto afgerend, niemand buiten de eigenaar en de bestuurder weet dit, het is allemaal al erg genoeg zonder dat wildvreemde mensen anderen moeten veroordelen!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:56

Pipi schreef:
Het speculeren hier is wel weer typisch bokt.
Niemand hier weet precies hoe en wat er gebeurd is.
.

Niet 'typisch bokt', maar typisch menselijk. Er zitten er altijd wel een paar bij.....

Degene die zegt: Had ie de omheining maar in orde moeten hebben, EIGEN SCHULD... stijlloos, kansloos en vooral respectloos. Je hebt geeeen idee wat er is gebeurd, paard kan zich hebben losgetrokken, over de staldeur zijn gegaan, stroom los van de draad, etc etc.....

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:57

Lieve mensen, blijf alsjeblieft gewoon bij de feiten die gegeven worden in het persbericht en ga niet onnodig je eigen ideeen over hoe het ongeluk gekomen is en waarom het paard los liep hier neerzetten. Dat is 1) alleen maar pijnlijk voor de betrokkenen die dit misschien ook lezen en 2) daarmee veroorzaak je alleen maar dat anderen hierop gaan reageren en ontstaan onnodige discussies en ergernissen van allerlei kanten (wat ook weer niet de bedoeling is van dit persbericht).

Bovendien zijn het meerdere factoren die hier meespelen en zolang je de feiten niet weet (anders dan die in het persbericht staan) spreek dan alleen een blijk van medeleven uit voor de eigenaar van het paard en de bestuurder (en familie).

Dat te hebben gezegd, kan ik denk ik voor iedereen spreken dit leest en/of hier reageert dat dit wederom een tragisch ongeluk is waarvan iedereen hoopt dat het de laatste zal zijn. Ik wens de betrokkenen sterkte.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:02

het zou je paard maar zijn.....

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:03

sjezus wat erg zeg maar er wordtw el altijd erg hard gereden op die weg en het is een slecht verlichte weg. Maar misschien is het wel een jong paard wat uit de wei gekomen is. Maar triest voor allebei de partijen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:04

die wonde lijken me niet echt dodelijk t wezen...
denk eerder dat hij ingeslape is of gewoon hart stilstand gehad ofzo

maja kan wel gaan speculeren maarj e weet niet hoe t komt en hoe t gebeurt is.
sterkte aan zowel de bestuurder als de eigenaar van t paard

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:08

Zie ook www.112brabantnieuws.nl voor video en foto's van dit (tragische) ongeval.
Let op: voor tere zieltjes kan dit als schokkend worden ervaren.

Sharon_Jims

Akelige bericht weer!

Hoop dat het goed gaat met de eigenaren van het paard! Vreselijk om op zo'n manier je paarde te moeten verliezen!

Gelukkig is de bestuurder er ook goed vanaf gekomen!

Set_Elkol

Sterkte aan alle betrokkenen

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:16

Jeetje.. |( Die foto's zijn heel erg naar! Hopelijk heeft het paard niet teveel geleden voordat hij dood ging...

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:25

Dat is erg hard en snel gegaan aan de foto's te zien.
Vervelend voor de bestuurder en voor de eigenaren van het paard.
Sterkte aan alle betrokkenen.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:27

Omg :oo
wat erg zeg, voor de eigenaren en de automobilist!
Ziet er uit aslof er hard is gereden..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:42

Voor al die mensen die graag speculeren, moet je dit topic eens lezen.

[VN] Ziek paard in de berm langs A2 zorgt voor lange file

Mijn pony liep vorig jaar ook 's nachts op de weg doordat de loonwerker was vergeten het stroomdraad dicht te doen en er daardoor op de hele heinig geen stroom meer stond.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:56

@ yvonnedv: dat gespeculeer had ik ook al gelezen en ik vind het echt niet kunnen dat mensen hun oordeel al klaar hebben voordat ze ook maar iets weten van de omstandigheden. En ze begrijpen meestal ook niet dat ze daarmee mensen kunnen kwetsen.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:59

Helma_Amber schreef:
@ yvonnedv: dat gespeculeer had ik ook al gelezen en ik vind het echt niet kunnen dat mensen hun oordeel al klaar hebben voordat ze ook maar iets weten van de omstandigheden. En ze begrijpen meestal ook niet dat ze daarmee mensen kunnen kwetsen.

helemaal mee eens mensen hebben veel kans al veel verdriet en als ze dit zouden lezen zouden ze dat alleen maar meer pijn doen terwijl ze misschien nie eens iets aan hadden kunnen doen neem aan dat ze dit niet express zouden doen