Deadline voor identificatie paardachtigen in Vlaanderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:24

Oke,

ik zal het hier bij ons in de club eens vragen wat ze gedaan hebben,
en wat hun meningen hierover zijn.
Ik vind het toch maar raar dat je zoiets nu moet beslissen, heeft eigenlijk toch niets te maken met de databank of zo he.

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:49

De einddatum komt in zicht, en nog steeds zijn mijn paardjes niet in orde :o

Ze hebben beiden ( zijn KWPN'ers ) een chip en paspoort, maar nog geen mutatiedocument.
Hoe kom ik aan zo een document ? Op de site kan ik dit niet direct terug vinden.
Moet ik dit vragen bij het KWPN ??

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:52

Over dat wel of niet slachtpaard zijn. De keuze is volledig aan de eigenaar en op zich maakt het niet uit. Totdat er bepaalde medicijnen toegediend moeten worden. Op dat moment zal de DA vragen wat het statuut is van het paard en of het veranderd mag worden naar sportpaard indien het een slachtpaard is.
Klein voorbeeldje: stel dat je paard een ernstige koliek heeft en geopereerd moet worden. Voor sportpaarden geen enkel probleem. Als de eigenaar het statuut op dat moment wil wijzigen, ook geen enkel probleem. Is het paard geregistreerd als slachtpaard en wil de eigenaar het statuut niet wijzigen, dan kan het paard niet geopereerd worden (gros van de medicijnen die dan gebruikt worden, mogen dus niet bij slachtpaarden).

Het statuut wijzigen is niet zo'n groot probleem op zulke momenten. Gewoon ja of nee en administratie gebeurt achteraf. Eenmaal geregistreerd (of gewijzigd) als sportpaard is dat een definitieve beslissing en mag het paard nooit meer geslacht worden voor consumptie.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 07:21

Op deze site http://www.cbc-bcp.be/ kun je een formulier (aanvraagformulier) downloaden, dat vul je in en stuur je op naar het adres dat erop staat.
Dan moet je betalen - waar het allemaal om te doen is - en dan krijg je je mutatiedocument.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-06-12 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Binky_Zephyr

Re: Deadline voor identificatie paardachtigen in Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 07:26

wat is dat laatste precies ? de mijne hebben een paspoort chip en stamboom..

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 07:29

Dat geldt niet voor Nederland alleen voor Belgie... Nederland gaat waarschijnlijk weer wat anders bedenken. :+

Binky_Zephyr

Re: Deadline voor identificatie paardachtigen in Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 07:31

oooh sorry .. hihi beetje stom van mij ..:)

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:02

Al heeft je paard, pony, ezeltje, een paspoort en chip, hij moet als hij in Belgie verblijft geregistreerd worden bij de Belgische databank, het bewijs is het mutatiedocument.
Het is ID paarden - Korbeek-Lo tel.: 016.899.410 meer inlichtringen vind je op Vlaams Paardenloket in Belgie.
Er zijn nog zoveel paarden die geen chip hebben, chip niet terug te vinden, paarden met een neutraal paspoort enz..... paarden met meerdere chips, kortom bij vragen, bel het bureel in Korbeek-Lo of het Vlaams Paardenloket.