Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoek_1996 schreef:dit moet niet weer het zelfde als die andere topic worden. de paarden die op dat niveau lopen, zijn naar dit punt toe getraind en niet op een of andere dag zo ingesteld.
er zijn op bokt veel verschillende meningen. vooral de bitloze bokkers (heb geen zin om heel bokt over me heen te krijgen) hebben de mening klaar staan als het over de dressuur optomingen etc gaat. hoe kunen wij met zijn allen vertellen hoe het moet terwijl veel pas net L rijden?
ik heb patrik ook regelmatig thuis zien trainen. hij is heel eerlijk tegen over ze paarden. ik zie 1000x liever het filmpje van scandic dan dat ik veel foto's op HAW. die paarden en pony's lopen zonder ruggebruik etc en dan zijn de eigenaren trots. wat is dan beter???
Mindim schreef:Zijn het alleen de boshobbelaars en de recreatieruiters die er kritiek op hebben Chevax?
Hannah_Menno schreef:Ik snap haar reactie wel en ik vind ook dat het wel ERG ver gaat!
Maar die manier van trainen? Nee, ik vind het nog steeds niet kunnen! Train gewoon niet op deze manier dan worden er ook niet zulke filmpjes van gemaakt!
(Maar nu zal iedereen het wel niet met me eens zijn!)

Bandida schreef:Mindim schreef:Zijn het alleen de boshobbelaars en de recreatieruiters die er kritiek op hebben Chevax?
Natuurlijk niet. En zelfs als dat zou zijn blijft het een non argument. Waarom zou iemand die rollkur geen manier om met paarden om te gaan vindt, ook maar enige moeite doen zich daarin nog verder te verdiepen. En waarom zou die vervolgens niet mogen zeggen waarom hij/zij dat geen manier van omgang vindt. Ik hang mijn hond ook niet aan een pinnenketting om dan kritiek te mogen geven op die africhtingstechniek.
Ben het met je eens! LovingTweety schreef:Zou ze bokt gelezen hebben?
chevax schreef:Ik ga er nog altijd vanuit dat Anky, patrick, Isabell etc. het beste met hun paarden voorhebben en ze met liefde en respect behandelen.

Mytens schreef:Anky heeft gelijk. Wat een gezeik zeg. Ik zeg niet dat ik het altijd eens ben met hun rijstijl maar iedereen heeft zijn eigen methode van training.
Het mooie is dat bijna al het commentaar van amateurs komt.
Deze amateurs zijn vaker slechter voor hun paard tijdens het rijden dan dat ze zelf doorhebben?
Maar ondertussen hebben ze wel commentaar op dit soort ruiters.
Onkunde van amateurs zonder dat ze het vaak door hebben: Te klein/ te groot bit, niet passend zadel, paard maar half uur per dag uit zijn stal, bij slecht weer 'lekker' een dagje op stal laten, bezuinigen op hoefsmid, veel ijzerwerk in de mond terwijl ze hier niet mee kunnen omgaan, gefrustreerd gaan rijden omdat iets niet lukt, rukken, plukken, te strakke slof, te strakke bijzetteugels met longeren/rijden, ondeskundige spoor-/zweepgebruik etc..
Maarja daar staan geen mensen langs de kant met een mobieltje/camera.
Mytens schreef:Onkunde van amateurs zonder dat ze het vaak door hebben: Te klein/ te groot bit, niet passend zadel, paard maar half uur per dag uit zijn stal, bij slecht weer 'lekker' een dagje op stal laten, bezuinigen op hoefsmid, veel ijzerwerk in de mond terwijl ze hier niet mee kunnen omgaan, gefrustreerd gaan rijden omdat iets niet lukt, rukken, plukken, te strakke slof, te strakke bijzetteugels met longeren/rijden, ondeskundige spoor-/zweepgebruik etc..
Maarja daar staan geen mensen langs de kant met een mobieltje/camera.
Mytens schreef:Het mooie is dat bijna al het commentaar van amateurs komt.
Deze amateurs zijn vaker slechter voor hun paard tijdens het rijden dan dat ze zelf doorhebben?
Cayenne schreef:http://www.telegraaf.nl
Want wat al snel doorklinkt in alle verhalen is dat het allemaal zo zielig is voor de paarden. Terwijl dat in bijna alle gevallen helemaal niet zo is. 99 Van de 100 paardenmensen heeft paardenwelzijn voorop staan.
Bandida schreef:Mytens schreef:Het mooie is dat bijna al het commentaar van amateurs komt.
Maakt het bestaan van veel leed in achterstalletjes commentaar op de blikvangers van een sport onterecht? Ik dacht van niet.. dat soort opmerkingen is de kritiek uit de weg gaan in plaats van de situatie eens durven in vraag te stellen.
Citaat:De dag dat Anky een rondje dressuur op een van haar prijsbeesten rijdt zonder kopstuk en sporen herzie ik mijn mening.
chevax schreef:Samengevat: er is een ruiter waarbij het paard het paard tussen de bit wurmt en de ruiter lost dit op. De tong over/tussen het bit gooien heeft niks met ldr, hf of wat dan ook te maken. Wat is nu eigenlijk het issue?
Cayenne schreef:http://www.telegraaf.nl
Paarden leggen hun tong wel eens over het bit voor welke reden dan ook. Het hoeft niet negatief te zijn. Er zijn paarden bij het springen, die uit gewenning altijd met hun tong naar buiten lopen. Het valt me tegen dat de FEI nu zo achter alle ophef aanrent. Ik vind dat zij zich aan hun stelling moeten houden. Zij moeten staan voor dierenwelzijn. Maar dat betekent niet dat zij bij zo'n uit alle proporties getrokken kwestie zo hoog van de toren moeten blazen. Het is hun taak om eerst achter de paarden, maar dan ook zeker achter de ruiters te gaan staan.
Anky van Grunsven.
tamary schreef:Tong uit de mond gooien is een probleem, omdat het een reactie is op een optoming die niet bij de mondvorm van het betreffende paard past.

Janine1990 schreef:Waar gaat het naar toe in deze wereld? Zullen we dan maar IEDEREEN die iets andere ideeën heeft, of iets andere gewoonten, ook maar aan de schandpaal hangen?