Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:00

Citaat:
Dreigmails keur ik ook niet goed, maar hoe moet je anders duidelijk maken dat deze manier van rijden echt te ver gaat?

Nou ja zeg, je kan natuurlijk ook een gewone mail schrijven :?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:01

Wat een gezeur weer zeg!
Weet je wat ik heel hinderlijk vind, dat de filmpjes in slowmotion worden neergekwakt.
Dat is pas zielig als je dat doet, alles lijkt dan heel anders...
Wel meerdere filmpjes gezien van mensen die dit doen op Bokt op zo hun 'gelijk' te halen, toevallig vaak mensen die 'tegen' het bit zijn...

How low can you go... :n

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:02

Embe schreef:
Citaat:
Dreigmails keur ik ook niet goed, maar hoe moet je anders duidelijk maken dat deze manier van rijden echt te ver gaat?

Of je er gewoon niet mee bemoeien en eerst zorgen dat je zelf alles perfect doet voordat je anderen gaat afkraken en bedreigen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:03

Rowna schreef:
Of je er gewoon niet mee bemoeien en eerst zorgen dat je zelf alles perfect doet voordat je anderen gaat afkraken en bedreigen.

+:)+ _/-\o_

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:04

Citaat:

Citaat:

Ja, maar dat is voor de meeste mensen niet haalbaar hier ;) en 'men' wil zich er hoe dan ook mee bemoeien...
Laatst bijgewerkt door Embe op 07-11-09 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:04

shanou schreef:
aslo schreef: Ik had ergens iets gelezen over 90 minuten, weet niet zeker of dat dit filmen was of gedeeltelijk kijken/filmen.

En zo komen de verhalen in de wereld..... :n

KWPN Stallion Watermill Scandic ridden by Swedish Patrik Kittel during a two hour session of various degrees of hyperflexion at the World Cup dressage qualifier in Odense, Denmark. Early on in the session, the horse's tongue has turned blue and limp and flops out of the stallion's mouth. Stopping the horse, the rider leans forward and fixes the problem, using the hand furthest from the camera. After this, the session is continued for a minimum of 90 minutes in the same way.

Ik heb hieruit begrepen dat er zeker 90 minuten gefilmd is, kan dus ook zijn (als je het anders interpreteert) dat er blijkbaar maar 15 minuten gefilmd is en de rest toegekeken.
Laatst bijgewerkt door aslo op 07-11-09 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:05

dus als jij iets fout doet esperanza mogen wij jou ook allemaal dreigmails sturen nou jongens HOP MET ZN ALLENNNN

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:07

Citaat:
KWPN Stallion Watermill Scandic ridden by Swedish Patrik Kittel during a two hour session of various degrees of hyperflexion at the World Cup dressage qualifier in Odense, Denmark. Early on in the session, the horse's tongue has turned blue and limp and flops out of the stallion's mouth. Stopping the horse, the rider leans forward and fixes the problem, using the hand furthest from the camera. After this, the session is continued for a minimum of 90 minutes in the same way.

uit welke 'betrouwbare' bron komt dit dan?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:08

Nou, nou, het mag wel wat minder hoor. Ik bedoel het meer als een soort van vraag. Hoe maak je dat duidelijk aan zulke ruiters?

Ik ben zelf niet van de dreigmails oid. Ik snap sowieso niets man mensen die het leuk vinden om elkaar geweld aan te doen. Mentaal of fysiek.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:10

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:11

net zoals je het aan ieder mens duidelijk zou maken, laat de eindverantwoordelijke op zo n wedstrijd waar dat dus gefilmd word, naar hem persoonlijk toe gaan. zo maak je het toch ieder mens duidelijk daar zijn geen dreigmails voor nodig, wat ik zowiso zielig vind in wat voor situatie dan ook.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:11

staat er een bronvermelding?

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:12

Esperanza schreef:
Nou, nou, het mag wel wat minder hoor. Ik bedoel het meer als een soort van vraag. Hoe maak je dat duidelijk aan zulke ruiters?

Ik ben zelf niet van de dreigmails oid. Ik snap sowieso niets man mensen die het leuk vinden om elkaar geweld aan te doen. Mentaal of fysiek.

Door op een normale, respectvolle manier met een goede onderbouwing en sterke argumenten je mening te geven.
Afkraken en dreigen laat alleen maar zien dat je de kennis niet hebt om je mening te onderbouwen.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:14

Vind het nl nogal getinte verslaggeving... "using the hand furthest from the camera" toevallig zijn rechter hand, wellicht is Patrick -net als de meeste mensen- rechtshandig. Ik persoonlijk kan met mijn linkerhand in die houding geen tong tussen 2 bitten vandaan halen.

Dit is een van de redenen dat ik de verslaggeving nogal gekleurd vind.

edit: zoals ik het lees -kan 't mis hebben hoor- is het stukje geschreven door diegene die het bewuste filmpje op youtube heeft gezet. Voor mij persoonlijk nogal discutabel dus.
Laatst bijgewerkt door Embe op 07-11-09 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:16

via de site van anky is het mogelijk om patrick middels een petitie te steunen tegen alle aanteigingen! mijn handtekening heeft hij reeds.

patrick is een fantastische ruiter, kunnen een heleboel anderen nog wat van leren.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:17

Embe schreef:
staat er een bronvermelding?

:? eh Epona TV. Eén van hun 'journalistes' heeft dus een stuk gefilmd, dit bewerkt en met suggestieve opmerkingen op het net geplaatst. Uit dit filmpje en opmerkingen en daarbij behorende topic is dus dit 'vervolgtopic' geboren.

Polaris

Re: Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:46

Mijn god, sommige mensen hebben echt niets beters te doen dan zich met anderen bemoeien.
In plaats van dat ze lekker naar zichzelf gaan kijken!

En hadden ze er niet een iets leukere foto van scandic neer kunnen zetten?
Dit lijkt me een beetje een verkeerde momentopname, en daar krijg je natuurlijk weer oordelen van, van mensen die dat niet (willen) zien..

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:01

Het wordt echt tijd voor een diepgravend onderzoek naar welke methode nu paardonvriendelijk is. Een paard is nu eenmaal niet gemaakt om op te rijden en dient verantwoord te worden getraind om een mens te kunnen dragen. Welke methode is nu verantwoord en levert het resultaat dat een paard een ruiter pijnvrij kan dragen. Dat is voor mij het allerbelangrijkste namelijk. Ik vind paarden (buiten katten om) een van de mooiste dieren die er op aarde rondloopt, ik zou niet zonder een paard kunnen. Maar ik wil wel graag op een verantwoorde wijze een paard rijden.

Mensen zijn inteligenter dan dieren maar helaas gebruiken we die voorsprong niet om verantwoordelijkheid te nemen tov van dieren/paarden. De lust naar het lintje en winstpunt, de bosrit, het springen van een hindernis is nu helaas eenmaal groter. Dus zetten we de sporen erin, jagen we het paard door mulzand of rijden we doelloos rondjes in de bak. Allemaal omdat wij dit zo leuk vinden.

Ik denk dan het hoog tijd wordt om regels op te gaan stellen. Daar zijn we toch in Nederlands zo goed in. Maar zo als het nu gaat zal het nog jaren gaan duren voordat die er zijn. Kijk maar naar de discussie in dit topic. Iedereen vind zijn methode het beste en zo blijven nog jaren en jaren doorzagen en daar schiet het paard niets mee op. Ik hoop dat de FEI nu eindelijk eens met een duidelijke uitspraak komt waaraan iedereen zich moet houden met wel een flinke stok achter deur voor degenen die dat niet doen!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:01

Tja, ik vind het echt ontzettend belachelijk dat er mensen zijn die zo menen te mogen reageren op een filmpje gebasseerd op pure stemmingsmakerij. Onvoorstelbaar! Ik ben erg benieuwd wie die dreigmail naar die mensen heeft gestuurd en of ze ook zo dapper zijn om zichzelf bekend te maken. Ik ken Patrick Kittel niet en kan moeilijk oordelen over zijn rijkunsten, maar het filmpje dat ik heb gezien vind ik niet kwellend dan wel mishandelend. ik ken nog een ander filmpje van een paard dat 300 zweepslagen krijgt terwijl het vastgebonden op een cikeltje van 3 meter moet lopen. Dat is mishandeling! Wat ik in dit filmpjhe heb gezien is dat niet! Het kan je manier zijn of niet: mishandleing mag het echt niet heten mits goed toegepast. De anti-profeten mogen wat mij betreft vinden wat ze willen, maar ze mogen wel wat respectvoller zijn jegens hun medemens! Als je niets aardigs te vertellen hebt, houd dan je mond!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:02

Het volgende aankomende rel topic, en dat allemaal om het zelfde filmpje. jongens gaat dit niet wat ver??? jullie hebben 88 pagina`s vol gekletst in het vorige topic. het het gaat zo hier weer verder.

Janine1990

Re: Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:05

Wat is dit toch in godsnaam voor grote onzin?!
Hoe ver kan een mens gaan? Gaat die persoon ook nog grover geschut inzetten?
Hoe ziek ben je als je op zo'n manier iets probeert te bereiken. :n

Goed of niet, like I care. Iemand van 90 kilo die op een shetlander gaat zitten ga ik toch ook geen dreigbrieven sturen? 8)7

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:06

Janine1990 schreef:
Wat is dit toch in godsnaam voor grote onzin?!
Hoe ver kan een mens gaan? Gaat die persoon ook nog grover geschut inzetten?
Hoe ziek ben je als je op zo'n manier iets probeert te bereiken. :n

Goed of niet, like I care. Iemand van 90 kilo die op een shetlander gaat zitten ga ik toch ook geen dreigbrieven sturen? 8)7

Mijn idee. ;)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:08

ik ga zo vaak mee op jumping, en hoe vaak je daar ziet dat een tong uit de mond van een paard komt,.....maar daar wordt nooit over geklaagd hoor, dat zetten ze nooit op het internet. Waarom laten ze Kittel dan ook niet gerust....

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:10

Extremisten zijn het, een gevaar voor de samenleving.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 13:10

The_Stig schreef:
Extremisten zijn het, een gevaar voor de samenleving.

Over wie heb je het nou? Patrik Kittel of de mensen die hier zo'n heisa over maken?