Sectorraad Paarden: 'weg met prikkeldraad!'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 08:01

Nicollee schreef:
Ik denk dat het verstandig is!
Je kunt beter als vereniging of wie dan ook wat geld uitgeven aan wat draad van een paar 100 euro, dan dat je een claim aan je broek hebt van wel een paar 1000 euro.
en draad kun je ieder jaar nog hergebruiken bij evenementen.

Als het om dat soort bedragen zou gaan zou overal de draad meteen vervangen worden.

Vind het goed dat ze prikkeldraad weg willen hebben. Maar is de volgende stap dan alle wegen in de omgeving af zetten ? Er zou een paard de weg op kunnen rennen.

Denk trouwens dat een op holgeslagen paard. Voor niks en nieuwmand stopt. Tot het tot ust komt..
Als alle ruiters hun paard nou heel goed onder controle hebben zou het ook al veel veiliger worden.

Maar dan kunnen nog wel dingen gebeuren ! Alleeen dan wel minder,,,

Vind dat het knhs ook moet kunnen leven. Dat kan niets als ze steeds meer moeten aan gaan passen op wedstrijd. OF het word veel duurder. Maar dan is ook niemand blij.

rowo

Re: Sectorraad Paarden: 'weg met prikkeldraad!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:00

Maar wat ik me af vraag is waarom HET schoolvoorbeeld (laat ik het even zo noemen), het KNHS Centrum, met de hippiade gewoon een grote koeieweide omringd met prikkeldraad heeft om los te rijden. En 2 jaar geleden was er niet eens lint langs gespannend. IMO moet de knhs toch een goed voorbeeld geven?

@ nicollee: ik sluit me aan bij wafel. Zo simpel ligt het helaas niet. Ik zit in onze concours organisatie en wij hebben alles afgezet met hekken en wit lint, maar prikkeldraad weghalen is geen optie.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:45

Marion71 schreef:
Prikkeldraad is voor elk dier gevaarlijk. Een koe krijgt er net zulke verwondingen van als een paard, en de pijn is vast ook dezelfde. Dat prikkeldraad verboden moet worden, ben ik het helemaal mee eens. Maar niet alleen voor paarden.

Overigens, als een paard door een omheining met glad draad stuitert gebeurt er niet veel. Ja, een paar uurtjes reparatiewerk maar de paarden hebben geen krasje. Ik ben van mening dat als ze door de draad gaan, dat het wel kapot moet kunnen gaan. Glad draad schiet los of knapt en dus verliezen ze het snel. Ontopic: PRIKKELDRAAD VERBIEDEN voor alle dieren.

glad draad wikkeld zich net zo om de benen als prikkeldraad, alleen het verhaakt zich niet in de huid, maar de schade kan ook enorm zijn...

Marion71

Re: Sectorraad Paarden: 'weg met prikkeldraad!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:53

Elke draad kan een lus vormen, dat geldt voor lint, touw of wat dan ook. Wat er dan gebeurt, wil je niet weten. Eigenlijk is niks veilig. Ik heb ooit 'ns een verwonding van een houten omheining gezien, dat vergeet ik niet gauw meer hoor.