Groen! vraagt verbod op kermisattracties met paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 02:02

craiester schreef:
een verbod in op attracties met levende dieren

dit stond in de tekst,niet erg goed verwoord vind ik :+
ik vind dat het niet verboden moet worden maar dat er meer regels moeten zijn.
en ook dat de gemeente zorgt voor een rustige standplaats voor die beestjes,want het is zielig voor de paardjes dat ze soms moeten overnachten in de trailer maar waar kunnen ze soms zetten,ik vind dat daar de gemeente moet intreden om iets te zoeken voor die mensen

Je ziet paarden op wedstrijd ook wel eens overnachten in trailers/vrachtwagens.... opzich is dat voor 1 of 2 nachtjes niet zo'n probleem. Als je met een kermis en pony's rondreist moet je wel ergens die beestjes kwijt kunnen, er is vast niet overal een mooie paardenwei beschikbaar.....

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 08:25

Ik heb sinds 2 weken een kermispony staan die in beslag is genomen, deze heeft zijn leven doorgebracht op de vrachtwagen en aan de hand op de kermis.Ze is ontzettend lief maar moet gewoon opnieuw de wei leren kennen en de stal, die vond ze gewoon hartstikke eng.
Toch zie je haar helemaal openbloeien, we hebben haar onder het zadel gehad en daar leeft ze zich helemaal uit, ze bokt en steigert niet maar is verschrikkelijk vooruit.
Ze is aan haar tweede jeugd begonnen denk ik.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:00

Ik wordt altijd verdrietig van deze berichten.
Dat we dieren "gebruiken" voor ons "genot", "hobby" of "sport" doen we al eeuwen. Dus een verbod lijkt me niet heel logisch. Maar inmiddels anno 2009 zijn we wel met z'n allen zo intelligent en hebben we de kennis om de dieren te behandelen voor wat ze verdienen en wat ze nodig hebben.
Goede verzorging en voorbereiding is op z'n minst een vereiste.
Ik denk dat een exploitant van een dergelijke attractie gewoon zijn kunde moet aantonen dmv opleiding, vergunning moet hebben en niet op een kermis mag deelnemen als de omstandigheden voor de dieren niet dragelijk zijn.
Dit moet onder controle staan door een derde partij, zodat het ook geborgd is dat het daadwerkelijk gaat zoals het hoort.

pascalefjord schreef:
Ik heb sinds 2 weken een kermispony staan die in beslag is genomen, deze heeft zijn leven doorgebracht op de vrachtwagen en aan de hand op de kermis.Ze is ontzettend lief maar moet gewoon opnieuw de wei leren kennen en de stal, die vond ze gewoon hartstikke eng.
Toch zie je haar helemaal openbloeien, we hebben haar onder het zadel gehad en daar leeft ze zich helemaal uit, ze bokt en steigert niet maar is verschrikkelijk vooruit.
Ze is aan haar tweede jeugd begonnen denk ik.

Wat geweldig dat je dit dier opvangt. Eigenlijk toch wel een voorbeeld van waarom het in ieder geval niet verder kan zoals het nu gaat.

blue_kim

Re: Groen! vraagt verbod op kermisattracties met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:07

het zou van mij ook niet verboden hoeven te worden. maar ik vind wel dat er duidelijke regels gemaakt moeten worden mbt tot de huisvesting, aantal werkuren en algehele verzorging van de dieren. en vind dat idee van een opleiding/vergunning nog niet zo slecht. de desbetreffende gemeente waar ze staan, die moet dan controleren of de persoon wel aan de eisen voldoet, zo niet dan zou hij niet op de kermis mogen staan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:22

Diesel54 schreef:
Eigenlijk toch wel een voorbeeld van waarom het in ieder geval niet verder kan zoals het nu gaat.

En dat is?
Weet jij hoe het er nu aan toe gaat?

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:02

Goedzo GROEN! *D
Ik vind het ook niet kunnen, in een westers land als Belgie moeten ze toch wel begrijpen dat paarden geen machines zijn !
dat ze nou in arme landen zoals afrika bij hun broodwinning de dierenwelzijn vergeten is misschien nog te begrijpen!!
;(

maar een kermis is toch ook leuk zonder paarden?! of andere dieren?!
het is dus niet nodig!