Anky eindigt als laatste tijdens reiningwedstrijd van Lyon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Anky eindigt als laatste tijdens reiningwedstrijd van Lyon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:57

Ach, als ze er ook maar lol in heeft! Wie zijn wij om te bepalen wat ze denkt en voelt en doet... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:58

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:58

kimmie261 schreef:
feit dat ze al op het allerhoogste niveau weet te starten (en ik weet niet of haar score echt heel slecht is,of zelfs nog best redelijk) zegt mij dat dit niet meer een b ruitertje is,die maar iets probeerd...mens is gewoon al zo goed dat ze op dit niveau wéét te starten...waarom wordt een laatste plaats in een eerste wedstrijd meteen gezien als gefaald hebben??

Dat eerste vind ik dus kul he, als ik vandaag besluit les te gaan geven en paarden te gaan trainen ben ik ook een pro.

Daarnaast, zij stelt voor zichzelf het doel om volgend jaar op wereldbekerniveau te zijn. Dat vind ik onrealistisch. Als dit voor haar een 'lolletje' is, waarom dan streven naar volgend jaar op wereldbekerniveau starten?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:59

Iedereen heeft wel een mening over Anky, maar ik vind dat de dame lef heeft om gewoon te starten op een niveau waarvan ze weet dat ze nog niet helemaal aankan i.p.v nog een paar jaar door te trainen om niet op de laatste plek te eindigen,chapeau.
Ookal zou ze aan het ringsteken met trekpaarden meedoen als ze het maar leuk vind want daar gaat het om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:00

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:01

Authentic schreef:
kimmie261 schreef:
feit dat ze al op het allerhoogste niveau weet te starten (en ik weet niet of haar score echt heel slecht is,of zelfs nog best redelijk) zegt mij dat dit niet meer een b ruitertje is,die maar iets probeerd...mens is gewoon al zo goed dat ze op dit niveau wéét te starten...waarom wordt een laatste plaats in een eerste wedstrijd meteen gezien als gefaald hebben??

Dat eerste vind ik dus kul he, als ik vandaag besluit les te gaan geven en paarden te gaan trainen ben ik ook een pro.

Daarnaast, zij stelt voor zichzelf het doel om volgend jaar op wereldbekerniveau te zijn. Dat vind ik onrealistisch. Als dit voor haar een 'lolletje' is, waarom dan streven naar volgend jaar op wereldbekerniveau starten?

Tsjah, dat eerste dat is dan een fout in de reglementen van de westernsport, als je het zo stelt tenminste.

Verder, als ik persoonlijk een goed gevoel heb over mijn rijden, zou ik ook meedoen aan de kampioenschappen... En ik blijf ook streven naar een hoger niveau. Dus waarom zij niet? Als ze op dat niveau mee kan doen, tsjah, waarom niet? Hoewel dan niet op landelijk niveau, blijft het voor haar wel een hobby. We bevinden ons gewoon in een andere positie dan zij.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:06

haha lekker voor d'r :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:09

saskiakefie schreef:

>;) >;) :roll: :roll:

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:10

saskiakefie schreef:

-O- zielig hoor

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:11

saskiakefie schreef:

Wat is dit nu weer voor pennyreactie? 8)7

Volgens mij kan jij het haar in ieder geval niet nadoen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:14

Cowgirl schreef:
nanoeh schreef:
Western is gewoon niks voor Anky..
Je kan niet in ALLES de beste zijn !

Waarom zou ze nou overal de beste in moeten zijn dan.
Laat haar toch lekker doen wat ze leuk vind.

gatver wat een commentaar altijd, gun iemand ook eens een keertje een lolletje.

Helemaal mee eens!!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:16

Evanescence8 schreef:
Yep, makkelijk is het nu eenmaal niet, en zeker niet na al die jaren dressuur te hebben gereden, en dan nog even vlug vlug vlug proberen het met western te worden, omdat het nu met dressuur minder gaat... Dat wordt oefenen.

_O- _O- _O-
Volg jij wel de uitslagen?
Ik weet niet onder welke steen jij vandaan gekropen komt maar omdat Anky nu eens geen Europees Kampioen is geworden wil niet zeggen dat het minder gaat. Anky zet nog steeds fantastische prestaties neer *D

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:18

simpel is ook moeilijk binnen een kader (hokje).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:18

Sjuimpje, snap dat dan... Evanescence8 doet het Anky allemaal zo na, met twee vingers in de neus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:24

Ik ben ook onlangs overgestapt naar western en man wat is dat moeilijk! Ik heb dan ook alle respect voor Anky die meerijdt en het toch best nog goed doet, ondanks de hoge klasse waarin ze moet starten.
Er wordt hier weer van alles geroepen, maar weinig mensen kunnen de dressuur-Anky loskoppelen van de mens-Anky die het leuk vindt om western te rijden en ook af en toe aan wedstrijden mee te doen. Wat zal het jullie aan je reet roesten dat zij een hoge klasse start (naast dat het móet natuurlijk) en dat ze dan geen eerste wordt? Als ze maar lol heeft, gaat het hele paardrijden daar niet eigenlijk om? Voor de meesten van ons is paardrijden een hobby, iets dat we doen voor onszelf (en het paard), voor de lol, laten we dat niet vergeten. En laten we vooral respecteren dat iemand als Anky (die toch al de nodige uurtjes te paard doorbrengt) een andere tak van de paardensport als hobby oppakt en daarbij niet van die snerpende kritieken verdient die ze hier krijgt. Ze heeft een geweldig paard onder haar kont, laat haar daar dan lekker van genieten!

Overigens, de kritiek dat ze 'dan maar onderling moet gaan starten' vind ik ook volkomen onterecht. Wat er al eerder gezegd is, je leert toch het meeste van jurykritieken in goede wedstrijden? Dat geldt voor ruiters in de breedtesport maar zeker ook op dat niveau. Waarom respecteer je dan niet gewoon dat zij het op deze manier wil doen? Dat moet ze lekker zelf weten, en ze doet het nog goed ook, ze zet iig géén 0-score neer.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:33

Janine1990 schreef:
saskiakefie schreef:

Wat is dit nu weer voor pennyreactie? 8)7

Volgens mij kan jij het haar in ieder geval niet nadoen.

noppes dat hoef ik ook niet. Prima dat ze western rijd, maar waarom dan ook weer gelijk wedstrijden..

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:36

Klein toevoeging op het KNHS-stukje.. in de reining wordt niet gewerkt met procenten..

Het aanraken van je zadel is 5 penalties. Dit resulteert bij een 3 koppige jury in 15 punten aftrek.. niet zo gek dat ze dan met een middelmatige proef als laatste eindigt.. moet je maar van je zadel afblijven ;)

Daarbij reed ze zonder deze penalty punten nog wel ongeveer een 66 score.. Iets wat je van sommige ook beginnende reiningruiters niet kan zeggen..

Waarom gelijk wedstrijden? Omdat wedstrijden het gaafste is wat er is.. en zeker voor iemand met zo'm competitiedrang als Anky..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:37

Ffortuna, prachtig verwoord! Ben het volledig met je eens!

saskiakefie: Waarom niet? Zoals Ffortuna uitlegt, lijkt het me meer dan logisch. En ook logisch voor mensen die het niet logisch vinden... Het klinkt zó jaloers wat je zegt, waarom mag Anky geen wedstrijden rijden? Omdat jij het ook niet doet? Omdat meer dan de helft van paardrijdend Nederland geen wedstrijden rijdt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:38

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:57

Als Anky hier nou haar plezier in heeft en dit een leuke hobby vind, wie zijn wij dan om te zeggen dat ze er 'niet geschikt' voor zou zijn of dat ze de beste erin moet zijn.. :S
Wie weet dat ze hier over een paar jaar ook supergoed in is.. Ze is nog maar net begonnen hiermee dus vind dat ze het niet bepaald slecht doet voor een beginner..

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:57

Als schaken haar hobby naast dressuur was geweest, en ze deed daarin wedstrijden, was er vast niet zoveel commentaar op haar zoals nu. Het is toch alleen maar mooi dat iemand een andere tak van de sport uitprobeert en daarin wedstrijden gaat rijden? Ik ken haar niet persoonlijk uiteraard, maar ik denk niet dat ze western ziet als een andere tak die ze 'ook wel even gaat veroveren' zoals sommige Bokkers denken.

Als ik naar de scores kijk, dan denk ik ook dat ze er beter aan had gedaan om nog even te wachten met het starten op het hoogste niveau, maar die mening zou niet anders zijn geweest als het om een ander persoon ging. Aan de andere kant zou het ook weer niet goed geweest zijn als ze in een klasse was gestart waarin ze gelijk had gewonnen, niet waar?

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:58

Ik ben het eens met Ffortuna,

en ik vind het hartstikke tof van Anky dat ze niet in de dressuur blijft hangen, veelzijdigheid en variatie is voor iedereen goed!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:02

Van mij mag ze elke wedstrijd starten die ze wil hoor, echt waar.

Maar wat ik niet snap is dat ze verwacht volgend jaar op wereldbekerniveau mee te draaien, het is niet makkelijk. Ze wou western toch als lolletje erbij en voor de hobby? Als iemand voor de hobby mee wil draaien mag dat van mij gerust, maar er is ook een niveau waarop je onze sport serieus moet nemen.

Ze praat over hobby en voor de lol, maar ze wil wel volgend jaar op wereldbekerniveau starten. Als ik dat lees dan heb ik 't idee dat ze de hele sport onderschat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:04

Authentic schreef:
Van mij mag ze elke wedstrijd starten die ze wil hoor, echt waar.

Maar wat ik niet snap is dat ze verwacht volgend jaar op wereldbekerniveau mee te draaien, het is niet makkelijk. Ze wou western toch als lolletje erbij en voor de hobby? Als iemand voor de hobby mee wil draaien mag dat van mij gerust, maar er is ook een niveau waarop je onze sport serieus moet nemen.

Ze praat over hobby en voor de lol, maar ze wil wel volgend jaar op wereldbekerniveau starten. Als ik dat lees dan heb ik 't idee dat ze de hele sport onderschat.

Dan heeft ze dat op deze wedstrijd aan den lijve ondervonden ;)

Niettemin een prachtige prestatie, al vind ik dat het wel heel snel is gegaan.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:05

Nou ik vind het een uitdaging wat ze doet, lekker doorgaan Anky +:)+ . Vergeet trouwens niet dat ze dit paard nog niet zo heel lang rijdt en ze zullen ook best moeten wennen aan elkaar, het is wel een verschil of je Cira ermee ziet rijden of Anky. Geef t tijd en laat Anky lol hebben in een andere tak van de sport, zouden meer mensen moeten doen :+ .