Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Janine1990 schreef:Ik had al zo'n vermoeden dat het hier op uit zou draaien.![]()
Een clinic zoals werd voorgesteld, lijkt me echt uitermate interessant
En het blijft een discussie, voor vs. tegen. Twee werelden, twee wetenschappen. Heeft de discussie zin? Neen.
Of zie ik dit nu zo verkeerd?
Maar niemand wil natuurlijk in een hokje geduwd worden, dus dan gaan we daar weer over discussieren.
Janine1990 schreef:Ik kan me er ook zeer zeker in vinden!
Vooral omdat ik er op dit moment zelf heel erg mee bezig ben. En het wordt gewoon steeds duidelijker hoe belangrijk die constante verbinding is.
En bokt opsplitsen, zal het ook weer rustig van worden. Niet de bedoeling natuurlijk![]()
Maar sommige mensen lijken hier over te komen om ALLES en IEDEREEN alleen maar af te zeiken, en vooral zichzelf op een voetstuk te plaatsen. Dat lijkt wel een nieuwe trend te zijn geworden hier. Helaas.
Al zal dit topic er ook wel weer op uitdraaien
Huertecilla schreef:Verbinding tussen ruiter en paard reduceren tot directe teugelvoering is een heel beperkte tunnelvisie.
Dressuur = de kunst van het dresseren.
Dresseren = het aanleren van bepaald gedrag op een specifiek signaal.
Een signaal met de teugel is slechts één van de vele mogelijke elementen waar een signaal uit kan zijn opgebouwd.
De alertheid van een paard op mogelijke signalen = ´aan de hulpen´.
Hiervoor is geen teugel, geen direct contact nodig.
Of iemand aardig en sympatiek tunnelvisie uitdraagt maakt er nog geen open blik van.
Kelly_ann schreef:Huertecilla schreef:Verbinding tussen ruiter en paard reduceren tot directe teugelvoering is een heel beperkte tunnelvisie.
Dressuur = de kunst van het dresseren.
Dresseren = het aanleren van bepaald gedrag op een specifiek signaal.
Een signaal met de teugel is slechts één van de vele mogelijke elementen waar een signaal uit kan zijn opgebouwd.
De alertheid van een paard op mogelijke signalen = ´aan de hulpen´.
Hiervoor is geen teugel, geen direct contact nodig.
Of iemand aardig en sympatiek tunnelvisie uitdraagt maakt er nog geen open blik van.
Maar ik en vele anderen maken graag gebruik van dit element om singalen te voelen en te geven. En waarom tunnelvisie? de man draagt een mening uit. In zijn visie op Dressuur is een constante verbinding noodzakelijk. Natuurlijk kan het anders, je kiest ervoor bepaalde instrumenten wel of niet te gebruiken.
.
. Lovely schreef:Zap, ik kan met mijn ogen dicht vertellen dat meneer Peters iets meer lichaamsdelen gebruikt om te rijden dan alleen zijn handen.

Citaat:,,Zoiets moet je voorwaarts oplossen. Je moet niet zeggen ze is nog te jong, of ze moet nog meer kracht krijgen. We vragen duidelijk acceptatie en respect van het bit.”
M__ schreef:quote]
en ook dat, die Peters had iemand met een 3 jarig paard naar huis moeten sturen met de opmerking, "kom maar eens terug met een M, of Z paard, dan kunnen we aan details gaan werken"
MysticTinker schreef:maikymouse3 schreef:Waar staat het stukje dat hij ze kort reed? Ik heb dit ook niet in de clinics gezien, en kan het ook niet teruglezen...
Hier zo:Dus dat betekent dat hij normaal gesproken kort rijdt.Citaat:Als je in het werk voelt dat er te veel spanning is in de rug, dan stel je hem wat dieper en ronder in.