Rapport: Minder paarden gebruikt als proefdier in 2008

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:21

Jezus wat vreselijk!!ik zou wel willen weten waar die paarden staan en hoe ze eruit zien..
vind het zo ontzettend naar!niet alleen voor de paarden maar voor alle dieren!!
bahbahbah..

Yessy

Re: Rapport: Minder paarden gebruikt als proefdier in 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:38

Proefdieren hebben het over het algemeen beter dan hun soortgenoten bij particulieren. Je moet namelijk wel een bizar goede reden hebben wil je ze alleen of in kleine ruimtes mogen huisvesten :j

Naast dat het gewoon niet diervriendelijk is, is er namelijk nog een reden om ervoor te zorgen dat proefdieren het zo goed mogelijk naar hun zin hebben: voelen de dieren zich slecht, dan kan dat je proef verpesten, wat zonde is van tijd/geld/dieren!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:48

Dierproeven zijn niet goed te praten.. uiteindelijk is de mens egoïstisch en gebruiken we het dier uit eigenbelang. Gelukkig zijn er wel steeds meer en betere regels die het welzijn van de dieren waarborgt en ik hoop dat steeds meer landen dat zullen invoeren. Helaas kent Nederland goede regels en denkt na over het gebruik van proefdieren, in sommige landen is dit nog anders.

Ik gebruik proefdiervrije make-up. Via de site van proefdiervrij kan je zien welke producten dit zijn. Deze producten zijn ook een x aantal jaar al niet op dieren getest.. dit betekend ook de grondstoffen.. maar besef wel dat er in make-up (vaak) ook dierlijke producten zitten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:49

Lovely1 schreef:
Dierproeven zijn niet goed te praten.. uiteindelijk is de mens egoïstisch en gebruiken we het dier uit eigenbelang.

Hoe sta je tegenover dierproeven op paarden ten behoeve van de behandeling van paarden (zoals het uittesten van goede inentingen / medicijnen tegen het westnijlvirus)?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:53

Shadow0 schreef:
Lovely1 schreef:
Dierproeven zijn niet goed te praten.. uiteindelijk is de mens egoïstisch en gebruiken we het dier uit eigenbelang.

Hoe sta je tegenover dierproeven op paarden ten behoeve van de behandeling van paarden (zoals het uittesten van goede inentingen / medicijnen tegen het westnijlvirus)?

Ook dat is eigenbelang, uiteindelijk zijn wij degenen die paarden houden en onze dieren niet dood willen. Begrijp me goed, ik keur het voor dit soort dingen niet af. Maar moreel gezien kan ik dierproeven niet goedpraten.. ook ik "gebruik" het uit eigen belang (medicijnen voor mens en dier)

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:09

NHevaVD schreef:
Ach, waarom dieren gebruiken als je ook mensen kunt gebruiken die vreselijke dingen hebben gedaan? Moorden? Verkrachtingen? Nee, iedereen wil zien hoe 't op de mens reageert: Nou bij deze, neem ze allemaal maar mee! :) Dier of mens, tsja, ik zie er persoonlijk geen verschil in. Wat ik nu uitkraam zal wel onzin zijn, maar ik vind 't nog nieteens zo heeel dom! :=

Hier ga je er ook nog aan voorbij dat (vooral in Amerika, maar regelmatig ook in Nederland, denk even aan Puttense moordzaak) er volkomen onschuldige mensen in gevangenissen terecht komen. Stel dat het jouw pa of jouw zoon is, wordt onschuldig veroordeeld, door jou uitgescholden voor vieze schorriemorrie en zou dan ook als een soort proefdier gebruikt mogen worden?
Als je zulke dingen roept (misschien was het onnadenkendheid was), zet je jezelf niet slim op de kaart vind ik. Gewoon even die grijze massa gebruiken alvorens je wat roept. Overigens zie ik niet zo veel verschil tussen een dier slachten of er een dodelijke dierproef op doen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:47

Je moet imo helemaal geen paarden als proefkonijn gebruiken, één paard/pony als proefdier is in mijn ogen al teveel! :(
Dat kan je die dieren toch niet áándoen? |(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:52

HorseyDude schreef:
Je moet imo helemaal geen paarden als proefkonijn gebruiken, één paard/pony als proefdier is in mijn ogen al teveel! :(

Neem jij nooit een aspirientje?
Dit is imo gewoon dom geschreeuw zonder je er in te verdiepen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:10

moonfish13 schreef:
HorseyDude schreef:

Neem jij nooit een aspirientje?
Dit is imo gewoon dom geschreeuw zonder je er in te verdiepen.

of de pil??? (vermoedelijk half bokt..Althans de vrouwelijke helft...)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:13

En dan hebben we het nog niet over afwasmiddel, je shampoo, inentingen....

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:24

Sorry, ben gewoon een grote dierenvriend en vind het ontzettend zielig dat paarden voor testen worden gebruikt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:32

Yessy schreef:
En dan hebben we het nog niet over afwasmiddel, je shampoo, inentingen....

Nou inderdaad.
Mensen zijn gewoon zo naief. :o
En inderdaad wat sjolvir zegt -Een hele goede overigens, ik kon zo even niet veel voorbeelden bedenken-
de pil, die hormonen komen van bloed van drachtige merries.

HorseyDude schreef:
Sorry, ben gewoon een grote dierenvriend en vind het ontzettend zielig dat paarden voor testen worden gebruikt.

Ik ben ook een hele grote dierenvriend, maar wel een nuchtere.
Hier heb ik vanalles aan beestjes zitten en ben er allemaal even gek mee.
Daarnaast weet ik hoe dierenwereld in elkaar steekt.

Als je het echt allemaal zo zielig vind, wees dan ook zo dapper om geen aspirine ed meer te slikken.
Dan zal ik je je shampoo, afwasmiddel en entingen even vergeten.

Ik ben tegen het onnodig lijden van dieren, dat gebeurt ook niet.
Verder: Is een konijn of muis minder waard als een paard?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:38

Die hormonen uit de pil worden tegenwoordig toch gewoon in grote vaten geproduceerd door bacterieen ofzo? Gezien de prijs kan ik me niet voorstellen dat daar dieren voor worden gebruikt?

Over de waarde van dieren: ik ben zelf van mening dat hoe intelligenter het dier, hoe meer het waard is. Met daarbij een ontzettende kloof tussen bijvoorbeeld muizen en sprinkhanen, die laatste schijnen namelijk bijvoorbeeld geen pijn te kunnen voelen ivm ontbreken van zenuwbanen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:45

HorseyDude schreef:

Ik heb toch echt liever dat er een dier sterft met pijn waardoor we een veilig medicijn tegen kanker kunnen produceren dn dat er een dier sterft omdat het zo nodig opgegeten moet worden door mensen die persee vlees op hun bord willen hebben :o

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:53

Als proefdieren verantwoord worden gebruikt (en dat gebeurd, er zijn een heleboel regels) dan ben ik voor. Ik red liever mensen met een goed medicijn voor kanker. Het is een regel in nederland dat dat altijd moet voordat iets op de markt gebracht kan worden. En alle stofjes die gebruikt worden in dierproef vrije make-up, zijn in een ver verleden allemaal op dieren getest. Omdat ze het anders simpelweg niet op de markt mogen brengen.

Je eet ook vlees, is bio-industrie niet zielig?