Echtpaar mag 5 jaar geen paard houden vanwege overgewicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:25

Wat ik pas ècht schokkend vind, is dat het rolrond vetmesten van show-welshpony's blijkbaar wel mag, nee, zelfs MOET.
Mensen die meedoen aan shows met hun welshjes worden onderaan geplaatst als hun pony's niet in show-, maar in wedstrijdconditie zijn, en dezelfde pony's in show-conditie (vetgemest) eindigen bovenaan.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:34

uhm...ken er wel meer die zo vol zijn geworden zeg maar...zo enorm vind ik hem nog niet..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:35

Super zaak +:)+ Nu nog hier in nederland. Zelfs hier op bokt lijken veel shet's (en fjorden, hafs, tinkers etc) meer op een wandelende rollade dan op een pony.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 15-10-09 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

shron_silver

Re: Echtpaar mag 5 jaar geen paard houden vanwege overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:43

Oké, dit vind ik echt te overdreven :+ Ik geloof dat ze dan nog bij heel wat mensen de dieren in beslag kunnen nemen en ''huisarrest'' geven :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:47

Nah ja dit vind ik echt zwaar overdreven. En die man van die horrorboerderij dan? Die tig paarden liet verhongeren en over andere en rottende karkassen liet lopen?

Tuurlijk is dit niet goed maar 5 jaar geen paarden houden??? Waarom mogen andere mensen dan wel gewoon weer paarden houden?? (die hun paarden mishandelen en/of verhongeren)

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:14

Waarom worden deze mensen gestraft? Ik denk dat ze het alleen maar goed hebben bedoeld, betere voorlichting geven, dat is wat nodig is!

hellemaal mee eens

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:23

hallo,

gisteren net twee shetlanders bij iemand weggehaald omdat ze er niks meer mee deden en in de weg liepen, moeders van 19 jaar tonnetje rond, kan amper gewegen en zodra er enige inspanning is meteen begint te hijgen en dochter van 9 die net zo rond en hoefbevangen pijnlijk op straat loopt, tja en het enige wat ze kregen was gras zei de eigenaar.
tja dat is dus een stuk voorlichting en kennis wat er mist.

maar hoevaak ik wel naar mn oren krijg dat het zo zielig is dat mijn pony's op een "kaalgevreten" stukje grond staan, tja dan geeft het je ook wel te denken, de mens is zo gemakkelijk, och koop maar zo'n ponytje en als de kinderen er niet meer naar om kijken dan staan ze er maar wat...

ik heb nou dus vier van die "wegwerp paardjes" en ik ben er hardstikke wijs mee maar het is soms wel moeilijk opboksen tegen de mensen met hun eigen mening, dat een paard lekker in het gras moet staan.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:50

Lyonesse schreef:
Super zaak +:)+ Nu nog hier in nederland. Zelfs hier op bokt lijken veel shet's (en fjorden, hafs, tinkers etc) meer op een wandelende rollade dan op een pony.

En bij al die mensen wil jij ponys in beslag nemen, ze hoge boetes opleggen en op de koop toe nog huisarrest geven?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:58

randalinpony schreef:
Lyonesse schreef:

En bij al die mensen wil jij ponys in beslag nemen, ze hoge boetes opleggen en op de koop toe nog huisarrest geven?

Huisarrest is idioot :+ Maar boete en/of inbeslagname? Waarom niet? Eens kijken hoeveel mensen dan ineens wél weten hoe het moet zonder dat er voorlichting gegeven moet worden.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:59

En wat denk je wat dat kost ;) Dat is gewoonweg niet meer reeël :P

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:01

Blijkbaar wel :+ Zie beginpost :+

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:27

tja moet je eens kijken wat voor een bult info dat je krijgt over het houden en verzorgen, als je shetlander intikt op het internet.

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:30

Lyonesse schreef:

Dat valt wel mee hoor!
Ik heb wel eens een dikkere shet gezein...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:33

Suzanne F. schreef:
Nah ja dit vind ik echt zwaar overdreven. En die man van die horrorboerderij dan? Die tig paarden liet verhongeren en over andere en rottende karkassen liet lopen?

Tuurlijk is dit niet goed maar 5 jaar geen paarden houden??? Waarom mogen andere mensen dan wel gewoon weer paarden houden?? (die hun paarden mishandelen en/of verhongeren)

Begrijp ik ook niet en dat van dat huisarrest snap ik nog minder.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:40

Ann_e schreef:
Lyonesse schreef:

Dat valt wel mee hoor!

Sorry, je hebt gelijk. Dan is dit natuurlijk minder erg :j Want ze zijn er immers dikker :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:17

Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd dat iedereen dat maar zielig en hard vind voor die mensen. Sorry hoor maar je KIEST ervoor zo'n beest te nemen. Dan is het toch gewoon jou verantwoordelijkheid om even op te zoeken hoeveel die moet vreten/wegen :Y) . Waarom zou je eeuwen gaan leuren met voorlichting en hulp. Sory hoor maar als ze eens wat harder worden nemen mensen misschien eens wat eigen initatief en lopen er wat minder beesten kapot te gaan doordat hun eigennaren te lui zijn om hond, paard of kat eens te googlen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:18

Misschien heeft het echtpaar niet eens internet ;)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:29

euhm ik vind het belachelijk,boete oke
maar mijn shetlander kan op een kale wei lopen en dik worden,ik heb liever dat ze ietwat dikker zijn dan vel over been,als ik met mijn paardje moet gaan dieeten dan ben ik wel even bezig want na 2 jaar is ze nog even dik en dat in een kale wei :+
ik vind het jammer van de merrie en hoeven verzorgen vind ik noodzakelijk,,maar ze zijn een ophef aan het maken over een dikke pony terwijl er duizend pony's veel te mager zijn en daar word niks aan gedaan 8)7
ik vind dat die mensen een boete moeten krijgen en voorlichtingen moeten krijgen als ze daarvoor 'slagen' dan krijgen ze de pony toch lekker terug,
en zo dik vind ik hem niet ik ken er 2 en die zijn pas dik(ze staan op een ietwat kalere wei)

gracita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:34

Ik vraag me af of het overwicht het enige probleem was, zo ja, dan zouden volgens mij wel een behoorlijk aantal mensen
met vooral honden, katten etc... ook voor deze straf in aanmerking komen. En vraag me daarbij ook af of al deze mensen die hun
dieren teveel of verkeerd voeren, zich hier ook echt bewust van zijn, of dat het gewoon onwetendheid is...
Lijkt me moeilijk om te bepalen welke van de 2 het is... (uiteraard beide gevallen net zo erg voor het dier, en zelfs als het onwetendheid is, vind ik het nog steeds vallen onder de categorie 'nalatigheid' (ze hebben zich blijkbaar niet voldoende verdiept
in de verzorging van het dier alvorens er een aan te schaffen, wat naar mijn idee al een grote tekortkoming is...)
En naast onwetendheid en nalatigheid kan er natuurlijk altijd nog sprake zijn van een gezondheidsprobleem van het dier zelf (net als mensen soms last hebben van een slecht werkende schildklier etc, en daarom -bij wijze van spreken- al aankomen van een appel)

maar goed, hopelijk zal dit mensen aan het denken doen zetten mbt hoe ze hun dier verzorgen... en wie weet zal in de toekomst ook wel steeds meer aandacht besteed worden aan voorlichting etc... wat betreft eten voor dieren. Wellicht een 'sonja bakker' voor dieren??? "bereik je ideale gewicht voor je huisdier" :Y)

Er wordt nl best wel veel ingezet (qua voorlichting etc...) op de gezondheid van mensen (en vooral op gebied van overgewicht en teveel vet eten etc...) maar wat betreft dieren blijft dit naar mijn idee toch akelig achter...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:36

Goeie actie!!
Mogen ze in nederland ook toepassen.........en dan ook meteen bij honden! :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:40

Ann_e schreef:
Lyonesse schreef:

Dat valt wel mee hoor!

Ook met zo een nek? Volgens mij kan dit dier niet eens normaal zijn lijf bewegen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:23

Het vet is inderdaad nogal verdeeld.
Moest stiekem wel lachen om dat huisarrest. Als ik dat echtpaar was, zou ik de dierenbescherming aanklagen wegens mishandeling; ze mogen maar 8 uurtjes op stap. oudjes hebben tijd nodig om op te starten, dus voordat ze boodschappen hebben gedaan is de tijd om. Dus krijgen ze te weinig beweging, dus worden ze te dik, dus slippen de aders dicht, dus krijgen ze hartaanval, dus heeft rest van de familie een begravenis :P (levendige fantasie :+ )

Hoewel het goed is dat ook overdreven overgewicht creëren aangepakt gaat worden (waar inderdaad hopelijk showcondities ook onder de loep genomen gaat worden)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:29

craiester schreef:
euhm ik vind het belachelijk,boete oke
maar mijn shetlander kan op een kale wei lopen en dik worden,ik heb liever dat ze ietwat dikker zijn dan vel over been,als ik met mijn paardje moet gaan dieeten dan ben ik wel even bezig want na 2 jaar is ze nog even dik en dat in een kale wei :+
ik vind het jammer van de merrie en hoeven verzorgen vind ik noodzakelijk,,maar ze zijn een ophef aan het maken over een dikke pony terwijl er duizend pony's veel te mager zijn en daar word niks aan gedaan 8)7
ik vind dat die mensen een boete moeten krijgen en voorlichtingen moeten krijgen als ze daarvoor 'slagen' dan krijgen ze de pony toch lekker terug,
en zo dik vind ik hem niet ik ken er 2 en die zijn pas dik(ze staan op een ietwat kalere wei)

Draai het eens om :+ Dan kunnen mensen met een dunne pony toch ook zeggen: er zijn duizend pony's die te dik zijn en daar wordt niks aan gedaan.

Aaltjeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:29

Nu is het weer een mooie hengsten shet *D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:03

Lyonesse schreef:
randalinpony schreef:

Huisarrest is idioot :+ Maar boete en/of inbeslagname? Waarom niet? Eens kijken hoeveel mensen dan ineens wél weten hoe het moet zonder dat er voorlichting gegeven moet worden.

Ik zie ook best veel schrikbarend dikke kinderen... zullen we daar ook maar boetes voor gaan uitdelen? Ouders uit de ouderlijke macht ontzetten?

Maar wat ik niet snap? Als je varkens vetmest mag het wel. :+