Politieman verdacht van misbruik meisjes op manege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:48

En wie zegt dat je je uniform niet mag dragen en wie zegt dat hij het volledig droeg?
Uiteindelijk is het een redelijk typisch pak, zelf zonder kepi, gordel etc blijf je zien dat het een politieman is.
Je ziet toch vaak een politieman die naar en van het werk gaat en komt op die manier. Denk niet dat ze dat kunnen verbieden, wel het ophebben van de kepi, en het dragen van de wapengordel tijdens de vrije tijd.

maar het kan evengoed zijn dat hij tijdens een pauze een binnensprong of tussen 2 shiften. Uiteindelijk was hij goed gekend op die manege. Spreekt niet goed wat er gebeurd is uiteraard, maar aan sommige zaken raak je gewoonweg gewoon

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:58

Ik weet ook dat dit in de praktijk soms anders werkt, maar ik vind persoonlijk dat je alleen je uniform draagt als je aan het werk bent.
Wanneer je je uniform draagt wanneer je niet aan het werk bent, kan dit verwarring scheppen.

Stel, je staat in je uniform -als meldkamermedewerker- bij de bushalte en er gebeurt een ernstig ongeval. Dan zullen alle omstanders naar jou kijken want in hun beleving -zien uniform, weten niet dat je niet in dienst bent of niet executief- ben JIJ de politie.
Dat kan levensgevaarlijke situaties opleveren.

Maar zoals ik al zei dit is een andere -off- topic- dicussie.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen, en vooral kinderen door een uniform geintimideerd zijn en eerder mee gaan met zo'n man, met alle gevolgen van dien... ;(

MamboBeach

Re: Politieman verdacht van misbruik meisjes op manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:03

Ligt er ook wel weer aan wat voor uniform je draagt maar een politie-uniform vind ik niet kunnen maargoed dat is inderdaad weer een andere discussie!

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:15

Ik praat niets goed en de man is nog steeds 'verdachte' dus er is nog geen sprake van schuld!! Ik heb de man in kwestie meerdere malen ontmoet, hij is van het type lieve zachte goedaardige teddybeer, niet iemand waar je dit van verwacht, ik kan me volledig voorstellen dat iedereen hem blindelings vertrouwde dit KON niemand vermoeden. Bovendien, wat ook in het filmpje genoemd wordt, is het zo raar als hij voor of na zijn werk even snel in uniform zijn paard binnen of buitenzette?? Ik denk niet dat hij in uniform intimideerde de meisjes kenden hem immers!

Voor de slachtoffers en de eigenaren maar ook voor alle klanten moet dit een erg moeilijke tijd zijn, zoiets wil je gewoon niet meemaken!!

Veel Sterkte...................

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:17

Asyaa schreef:
Kvind het een zeer opmerkelijk verhaal moet ik zeggen.
Allereerst is er altijd een 2de kant van het verhaal, en worden er nu wel heel makkelijk conclusies getrokken.
Als tweede zijn mensen van 17 jaar over het algemeen geen meisjes meer, maar ofwel meiden danwel vrouwen (dit doet weliswaar niks af van het strafbare feit)
Als derde, de verdachte is in juli opgepakt en nu komt het pas in het nieuws?
Als vierde, de nieuwsbron... niet het meest geloofwaardige nieuwsblad...

Als de verdachte echt schuldig is: fusileren die handel.

wil jij gaan beweren dat het een leuge is :n
ik weet wat die meiden moeten doorstaan
sorry maar ik vind jou uitspraak niet terecht ga er maar van uit dat het waar is
er word eerst heel goed gekeken of het waar is voor ze hem aan de burgers als verdachte geven

meiden heel veel sterkte

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:19

Hij is nog steeds verdachte, dat klopt...

Maar mocht hij schuldig zijn klopt het natuurlijk niet...
Ik bedoel, het type teddybeer waar je het niet van verwacht, ja, zegt mij niets hoor...

Ik vind het vreemd dat iemand dan zo'n uniform aanhoudt...
De meesten doen dit echt niet, dus zegt mij al wat meer over de persoon...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:21

Buitenzorg schreef:
Je voelt je veilig met politie in de buurt. :x

Kan nog meer zeggen, zeker over de werving en selectie bij de politie van de laatste jaren, maar ik doe t niet....

Sterkte voor de slachtoffers!

lekker makkelijk gezegt he alle agenten over 1 kant scheren me pa werkt ermee en een maat van hem werkt bij de politie en zijn toch echt wel goede agenten.
korps van rotterdam is idd niet helemaal stabiel me biologische moeder heeft er gewerkt maar ook zei is niet helemaal lekker dus van rotterdam klopt het wel ja. maar echt niet alle korpsen zijn zo. ;)

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:26

Tja, dat is jou mening, ik stel mij zo voor ik werk bij de politie administratief want dat doet/deed hij ook, ik ga naar huis dan kom ik langs de manege, ik verkleed mij niet want ik ben lui, ik zet mijn paard binnen/buiten en ga naar huis.

Geloof me ook in uniform was hij totaal niet intimiderend echt niet!!!

Enne ik zeg niet dat het niet waar is he?? Want het is afschuwelijk wat daar allemaal gebeurt is. Ik geef alleen aan dat het zomaar iemand kan zijn die zoiets doet, zelfs de laatste waarvan je het verwacht en dat is eng heel heel eng!!!

Ik heb zelf ook een dochter van 12!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:32

Fidele schreef:
Tja, dat is jou mening, ik stel mij zo voor ik werk bij de politie administratief want dat doet/deed hij ook, ik ga naar huis dan kom ik langs de manege, ik verkleed mij niet want ik ben lui, ik zet mijn paard binnen/buiten en ga naar huis.

Geloof me ook in uniform was hij totaal niet intimiderend echt niet!!!

Enne ik zeg niet dat het niet waar is he?? Want het is afschuwelijk wat daar allemaal gebeurt is. Ik geef alleen aan dat het zomaar iemand kan zijn die zoiets doet, zelfs de laatste waarvan je het verwacht en dat is eng heel heel eng!!!

Ik heb zelf ook een dochter van 12!

net zoals je zegt dat hij na zn werk even snel langs de paarden gaat en zijn uniform nog aanheeft dat doen zoveel mensen. dus daar kun je eigenlijk niks over zegge
en ik zeg ook niet dat het niet gebeurt is maar het is meteen zo van nou bij die agenten moet je je dus veilig voelen. is el de bedoeling ja je hebt er altijd zulke tussen zitten maar dat is met elk beroep. maar echt niet alle agenten zijn zo.

maar als dit echt gebeurt is vind ik het best schokkend want ja zo krijgt de politie wel een hele verkeerde naam en dat is niet echt de bedoeling.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:12

sindaspecial schreef:
MRIIIS schreef:
Ga je gezellig naar je manege, krijg je dit. Inderdaad een beetje vreemd dat de manege niet opmerkte dat hij zijn uniform in zijn vrije tijd droeg. Maargoed, vooral heel naar voor de slachtoffers. Verschrikkelijk zulke 'mensen' :r

Je weet toch niet dat die agent vrij is.....Moet je dan er heen gaan en vragen ben je vrij offff???

Agenten aan het werk hebben weinig te zoeken op een manege, lijkt me ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:17

Moderatoropmerking:
Het lijkt mij niet nodig om te gaan speculeren. Graag terug ontopic.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:18

jury schreef:
heb deze mand (denk ik) wel eens ontmoet terwijl ik daar jureerde. Kon goed omroepen en ringmeesteren. Niks aan gemerkt. Dat is natuurlijk ook het gevaarlijke van dit soort types.
Maar let wel, is verdacht...... nog niet schuldig bevonden.
maar goed je kinderen zouden er maar rongelopen hebbenen je zou maar eigenaar van die manege zijn.

Ik weet hier meer van ... en ik kan je verzekeren dat je echt de verkeerde persoon nu voorspiegel, dit kan niet zomaar hoor, de ene ringmeester is de ander nog niet. De persoon aan wie jij denkt, ik onschuldig, die loopt er nog steeds rond en doet onwijs veel voor de manege

De verdachte is 7 juli van zijn bed gelicht.

AronenLoutje schreef:
Omg.. ik weet wie ze bedoelen, vond het altijd al een raar mannetje met een veels te grote attitude bah! Rot ook voor de manege zelf, is nou niet bepaald fijne reclame.

Zo als ik net schreef, nee je kent hem waarschijnlijk niet ... want het is niet dat mannetje met die grote attitude!

Fidele schreef:
Ik praat niets goed en de man is nog steeds 'verdachte' dus er is nog geen sprake van schuld!! Ik heb de man in kwestie meerdere malen ontmoet, hij is van het type lieve zachte goedaardige teddybeer, niet iemand waar je dit van verwacht, ik kan me volledig voorstellen dat iedereen hem blindelings vertrouwde dit KON niemand vermoeden. Bovendien, wat ook in het filmpje genoemd wordt, is het zo raar als hij voor of na zijn werk even snel in uniform zijn paard binnen of buitenzette?? Ik denk niet dat hij in uniform intimideerde de meisjes kenden hem immers!

Voor de slachtoffers en de eigenaren maar ook voor alle klanten moet dit een erg moeilijke tijd zijn, zoiets wil je gewoon niet meemaken!!

Veel Sterkte...................

dank je wel, zo is het idd .... na het werk even snel paard binnenzetten of voor het werk even snel paard buitenzetten, is voor een manege eigenaar neit meteen iets alamerends. Dus waarom zou je als manege eigenaar er wat achter zoeken.

Echter weten wij, ouders, manege eigenaars en kinderen niet wanneer hij daadwerkelijk dienst heeft, dus wanneer zijn uniform gepast of ongepast is

Ik als ouder, vind uberhaubt op stal komen in je werkuniform ongepast

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:25

Dat is ook ongepast! Maar ik ben soms ook wel wat lui, en kan me voorstellen dat hij ook geen zin had zich even te verkleden. Bovendien iedereen kent hem dus dat uniform is heel gewoon en wordt dus allang niet meer als intimiderend ervaren.

Of hij wel of geen uniform droeg is misschien ook niet zo van belang in deze zaak, en staat ook niet voor de politie ansieg, deze man wordt ervan verdacht handelingen verricht te hebben die niet door de beugel kunnen en niet zijn uniform!!!!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:29

Fidele het probleem is dat de ouders en manege eiganaars idd dachten dat hij in uniform na of voor werktijd kwam

Hij kwam helaas met andere bedoeling in (incompleet) uniform, hij intimideerde daar jonge meiden mee.

Verder wil ik vragen aan iedereen die hier een mening heeft, wat jullie allemaal goed recht is... iets genuanceerde te zijn in het omschrijven van jullie mening

Een aantal van deze meiden van HCN zitten ook op bokt, voor sommige is dit een nachtmerrie die al anderhalf jaar speelt, voor sommige pas een paar maanden. Voor jullie is het nieuws sinds gisteren.

Sommige (bokt) meiden zijn ook gehoord en neem van mij aan dat is niet leuk .. ze zijn zónder bij zijn van ouders in een videoruimte gehoord en de gesprekken gaan niet over hun "geweldige" pony's waar ze veel liever over gesproken hadden.

Dit is omdat ze niet beinvloed mogen worden en de videobeelden geeft dan ook aan dat ze niet beinvloed zijn.

Dat dit al maanden gaande is, is normaal ... de zaak M. komt immers donderdag pas voor de rechter en dat kan pas als het OM genoeg bewijsmateriaal en getuigen heeft.

Dus reageren is goed, vragen stellen ook maar ik vraag jullie iets genuanceerder te zijn in het opstellen van jullie mening en vragen

;)

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:45

Ik wist dit ook al maanden, maar heb nooit gevraagd wie het was, omdat ik daar niets mee te maken heb. Nu ik het weet, ben ik echt geschokt.

Mijn waarschuwingen aan mijn kinderen dat IEDEREEN zoiets kan doen is voor mij voor de volle 100% bevestigd, van hem had ik dit echt niet verwacht, een hele wijze les.................

De rechter beslist.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:49

Amen otje! Speelt inderdaad al maanden, en dat eeuwige gespeculeer hier op bokt.. ZO typisch..

Aaltjeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:00

ERG!!! :x

Sterkte voor de slachtoffers!!!

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:08

Bah wat een viespeuk !! Het is toch abnormaal dat dit soort dingen ook al door de politie uitgevreten worden !! Ik heb er geen goed woord voorover bah !! :(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 12:14

Asyaa schreef:
Als tweede zijn mensen van 17 jaar over het algemeen geen meisjes meer

Hier wil ik nog wel even op inhaken :) Zoals je ziet zijn er twee bronnen bovenaan het artikel. Naast informatie uit de Telegraaf beschikken we in dit geval over een tweede (eigen) bron (vandaar Nieuwsredactie) en zelfs nog een derde bron. Wat betreft artikelen van de Telegraaf behandelen we altijd met voorzichtigheid, omdat ze soms nog al sensatiebelust zijn. In dit artikel is daar niks van terug te vinden. dit is zorgvuldig gescreend, naam is weggelaten e.d. en worden gewoon ten laste leggingen e.d. genoemd.

Persoonlijk wil ik nog opmerken, maar ik ga er vanuit dat je dat niet zo bedoelde, iemand van zeventien (destijds 16) is imo echt nog wel een meisje, zeker als het dit soort dingen betreft. Hoe dan ook, je blijft met je handen van iemand af. Of die nu 12, 16 of 44 is. Je doet zulke dingen gewoon niet.

Laat de rechter beslissen of hij schuldig is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:18

hanny_jelke schreef:
Asyaa schreef:
Kvind het een zeer opmerkelijk verhaal moet ik zeggen.
Allereerst is er altijd een 2de kant van het verhaal, en worden er nu wel heel makkelijk conclusies getrokken.
Als tweede zijn mensen van 17 jaar over het algemeen geen meisjes meer, maar ofwel meiden danwel vrouwen (dit doet weliswaar niks af van het strafbare feit)
Als derde, de verdachte is in juli opgepakt en nu komt het pas in het nieuws?

Als de verdachte echt schuldig is: fusileren die handel.

wil jij gaan beweren dat het een leuge is :n
ik weet wat die meiden moeten doorstaan
sorry maar ik vind jou uitspraak niet terecht ga er maar van uit dat het waar is
er word eerst heel goed gekeken of het waar is voor ze hem aan de burgers als verdachte geven

meiden heel veel sterkte

Sorry, heb ik de wet gemist dat burgers of het OM zelf als rechter wordt aangewezen?
Het OM gaat proberen de desbetreffende man vervolgt te krijgen voor wat zij vinden dat hij gedaan heeft. Of hij dit ook daadwerkelijk heeft gedaan is afhankelijk van de beslissing van de rechter.
Zoals ik al gezegd heb: als hij het ook echt gedaan heeft, fusileren die handel, maar laten we niet mensen gaan veroordelen voordat ook daadwerkelijk een rechter uitspraak heeft gedaan.

@Sammie
Excuses, had over het stukje nieuwsredactie gelezen.
Ik bedoel het inderdaad niet zo, en het doet niks af van het strafrechtelijke / emotionele / ethische / noem maar op aspect van het verhaal.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:02

HorseChica schreef:
Bah wat een viespeuk !! Het is toch abnormaal dat dit soort dingen ook al door de politie uitgevreten worden !! Ik heb er geen goed woord voorover bah !! :(

Nee, niet DOOR de politie, door IEMAND die bij de politie werkt ;)

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:08

Dit heeft ook niets met de politie te maken ... maar vaak vermeldt men het beroep van een mogelijke dader erbij in de pers om aan te geven hoe hij zijn beroep heeft weten te misbruiken voor andere doeleinden.

Dit gebeurd ook bij mogelijke daders die andere beroepen met kinderen hebben, denk aan jeugdwerkers, kinderdagverblijfmedewerkers, leerkrachten, zweminstructeurs

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:16

Precies!
Ik lees net op telegraaf.nl dat er een leraar zn pielemoos ergens heeft getoond.
Dan zeg je toch ook niet dat alle leraren viezerikken zijn??

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:08

uletje schreef:
Amen otje! Speelt inderdaad al maanden, en dat eeuwige gespeculeer hier op bokt.. ZO typisch..

Wat is ZO typisch? Mensen geven hier een reactie, heel normaal, niets speculatiefs aan hoor.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:13

Ik heb hier anders gevaarlijke speculaties voorbij zien komen...
Bv. van mensen die denken de dader te kennen. Je zal die (onschuldige)persoon maar zijn. Kletspraat gaat snel

Hoe waarschuw je je kinderen voor dit soort mensen |(
Je wilt ze niet bang maken voor alles en iedereen, en het feit dat dit blijkbaar iemand was waar niemand het van verwacht had maakt het extra eng.

Sterkte voor alle betrokkenen. Hopen dat dit heerschap flink gestraft wordt en dat de kids die dit aan gaat het een plekje kunnen geven. Zo'n gebeurtenis neem je de rest van je leven met je mee...
Laatst bijgewerkt door shera op 14-10-09 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt