Manege Oostmoer ontvangt vijfde FNRS ster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:46

Ik weet niet wat jij onder slechte instructie verstaat. Diegene die ZZ-licht rijdt, doet Orun-4 en de andere instructrice heeft Deurne gedaan.
Het is altijd grappig dat mensen kunnen oordelen over iets of iemand waar ze zelf niet komen of les van hebben (gehad).
En zoals gezegd, het gaat hier over manegelessen, je moet geen appels met peren vergelijken. Voornamelijk dus voor kinderen (en volwassenen) die 1 of 2 maal per week rijden, dus ik vraag me af wat voor instructeur je daar dan voor moet zetten? Misschien Anky of zo?
Tevens scoort Oostmoer de laatste jaren goed bij de zitcompetitie.

_Dressage

Re: Manege Oostmoer ontvangt vijfde FNRS ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:43

Hee nee ik zeg niet dat die instructrice het slecht doet, maar omdat iedereen er altijd maar vanuit gaat, dat als iemand hoog in de dressuur rijd, diegene maar gelijk goed les kan geven, en dat is niet altijd zo!
en in de tijd dat ik met een vriendin meekwam, stond de instructeur altijd te bellen, of die liep gewoon weg ofzo.
hoe het nu precies zit weet ik niet.

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:06

Nee inderdaad je weet niet hoe het nu precies zit. Dus daarom moet je er ook niet over mee discusseren ;)

Laten we het er maar op houden dat ze niet voor niks die 5e ster krijgen..
Ik les er nu voor mijn 10e jaar en we zijn met de instructrices echt met stáppen vooruit gegaan.

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:14

Okee nou dat is dan mooi voor jullie dat ze beter zijn geworden,
dan hebben jullie er ook meer aan
maar ik gaf alleen mijn mening over hoe ik het heb gezien,
en gelukkig is da nog niet verboden.
:)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:19

Caira schreef:
Die sterren vind ik zo'n belachelijk gedoe. Manege bij ons op het dorp heeft er ook 5. Maar paardvriendelijk? nee niet bepaald. Sterren staan vooral voor het gemak van de ruiter, niet voor de paardvriendelijkheid.

Precies mijn punt: leuk dat alles goed verlicht is en het harnachement overzichtelijk weggehangen kan worden, maar er staat niets over het aantal uren vrijaf voor de paarden, de dagelijkse weidegang en de belasting van de dieren, onderlinge contactmogelijkheden, kwaliteit van het voer...

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:33

@ KIDOWx ; Ik zeg ook niet dat je je mening niet mag geven ;)
@ Vanitymay; Daar ben ik het helemaal mee eens, alleen bij ons op de manege vind ik dat ze wel goed zijn voor de pony's. Ze lopen niet teveel uur op een dag. In het weideseizoen, meestal gaan ze dan savonds naar buiten tot de volgende ochtend omdat ze overdags moeten lessen of vrijrijden. gaan ze gewoon elke dag naar buiten en swinters ok als het kan met de wei. En anders word daar meestal wel een oplossing voor gevonden. En het voer bij ons is ook goed, vooral de oudere pony's die kunnen de hele dag door eten, als ze dat willen. :)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:40

Leuk, ik ben er weleens geweest. En het zag er inderdaad keurig netjes uit. Alles was mooi geregeld, kantine zag er netjes uit. Paarden stonden er allemaal goed bij. En ik kon het verschil eigenlijk niet zien met welke pony nou pension stond en welke pony een manegepony is. Dat vind ik altijd wel een goed teken.

Nadeel: ik zag geen weidegang mogelijkheid. Maar ja dat kan ik ook verkeerd hebben gezien natuurlijk.

Ik las al wat reacties erboven dat die sterren eigenlijk niet veel voorstellen. Dat geloof ik ook. Maar ik geloof ook wel dat het leven bij een 5 sterren manege voor een manegepaard een stuk beter is dan bijv. bij een manege met 2 sterren. Hier in Hellevoetsluis is er eentje....ik zal geen namen noemen. O:)
Ook met 2 of 3 FNRS sterren, daar rijden de paarden kont aan neus in de les. Afwenden is een soort van zelfmoordactie dus alles gaat in kolonne. De paarden staan in stands en zien er vies uit en hebben 9 van de 10 mok of een andere schimmel (infectie). Het lesgeven is echt vreselijk. Dit wordt altijd en eeuwig door delfde persoon gedaan, iemand die zelf overigens nog geen fatsoenlijk simpel B proefje kan rijden.
Ik ben daar weleens heen geweest omdat ik er een wedstrijdje wilde starten, gewoon voor de lol. De manege eigenaar belde doodleuk de pensioneigenaar van mijn stal op om te vertellen dat ik bij haar was aan komen kloppen omdat ik er graag wilde staan. Waarna de pensioneigenaar woest was, omdat ik niet van tevoren met haar had overlegd. Ik moet zeggen, ik had best wel veel zin om de manege eigenaar eens eventjes zonder verdoving te ontleden. Ik ben daar ook nooit meer op het terrein geweest en niet lang daarna ben ik naar een andere stal verhuisd, mede ook door de overdreven boze reactie van mijn pensioneigenaar.
Maar daarentegen staan de manegepaarden in de zomer dan wel weer 24/7 buiten, en organiseren ze superleuke dingen voor de kleintjes. Pas geleden heeft deze manege er een ster bij gekregen. Best bijzonder vond ik.......en het bracht me behoorlijk aan het twijfelen wat deze sterren nou eigenlijk voorstellen. Het gaat duidelijk niet om het welzijn van de paarden. En dat lijkt mij juist het belangrijkste van de hele paardensport.
Laatst bijgewerkt door Sharmila op 12-10-09 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:46

Sharmila; Er is wel mogelijkheid tot weidegang hoor :) We hebben 13 hectare land. Verdeeld in 10 grote stukken wei.
Het weiseizoen is meestal (afhankelijk van het weer) van april tot oktober. Dit jaar begonnen we al in maart :)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:49

Ok dan heb ik dat gewoon verkeerd gezien! Maarre......ik zie dat jouw paardje bij Oostmoer staat en je woont in Rotterdam. Hoe lang doe je er elke dag wel niet over om bij je paard te komen????

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:52

half uurtje, als we gewoon door kunnen rijden.
haha en doe hem samen met mezus dus ik ga meestal 3 dagen en mezus 3 dagen. de manege is op zondag gesloten, dat is wel erg jammer! Behalve 1 keer in de maand voor wedstrijden

Maarja kom al vanaf mn 3e op manege oostmoer en we hebben het echt prima naar ons zin en zijn zeer tevreden :D Dus dat is ook de reden..
Laatst bijgewerkt door J92 op 12-10-09 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:58

Op zondag gesloten? maar dan mag je toch wel naar je eigen paard neem ik aan?

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:16

Nee de manege is dan gwn dicht

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:10

Gefeliciteerd met de 5e ster! :D
Ik heb stage gelopen op deze manege en toendertijd waren er nog wel wat dingetjes die verbeterd konden worden. Maar dat is denk ik wel op elk bedrijf! Het feit dat ze nu die laatste ster ook te pakken hebben wil toch wel wat zeggen.

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:41

Gefeliciteerd met de 5de ster..
Heb er ook een hele tijd gereden maar ik vond het gewoon niet leuk meer en kreeg wat veel leukers aangebode.. Ik hoor ook meer mensen over oostmoer praten.. Maar de paarden worden goed verzorgd in ieder geval..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:37

lotteElb schreef:
Ik vind het ook een raar systeem. Wij hebben er 4, en krijgen de 5e niet omdat we geen overdekte stapmolen hebben???

De manege hier in IJzerlo heeft 5 sterren gekregen in september, maar heeft helemaal geen stapmolen :roll:

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:06

suffie schreef:
lotteElb schreef:
Ik vind het ook een raar systeem. Wij hebben er 4, en krijgen de 5e niet omdat we geen overdekte stapmolen hebben???

De manege hier in IJzerlo heeft 5 sterren gekregen in september, maar heeft helemaal geen stapmolen :roll:

Onze manege heeft nu dus 5 sterren, maar heeft geen overdekte stapmolen hoor? Gewoon een "normale" :)