Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PeePaardje schreef:Intressant, in Het Paardenboek van Hans en Monique Hagen staat er ook een heel mooi artikel over. Wat mij er al eens over heeft na laten denken.
Maar toch laat ik het mooi staan...

Toen ik later hoorde waar het van gemaakt werd, heb ik het niet meer gegeten. CM_ schreef:Geloof me als ik zeg dat paardenvlees een stuk frisser is dan varkens of koeien...
Regels mbt enten en spuiten worden nogaleens aan de laars gelapt...
Miryamk schreef:Paardenvlees van oudere hoog in het bloed staande paarden schijnt het lekkerst te zijn. (weetje)
Medea schreef:CM_ schreef:Geloof me als ik zeg dat paardenvlees een stuk frisser is dan varkens of koeien...
Regels mbt enten en spuiten worden nogaleens aan de laars gelapt...
Dat betwijfel ik. Ik weet in ieder geval van kalveren dat IEDER kalf wordt bemonsterd na slachten, er zal geen enkel kalf doorkomen die residuen heeft van antibiotica. Geldt dat ook voor paarden? Die worden ook nogal eens volgepompt met medicijnen..
Als mensen paardenvlees willen eten, moeten ze dat lekker doen, ik vind het alleen niet lekker.

ElCid schreef:Miryamk schreef:Paardenvlees van oudere hoog in het bloed staande paarden schijnt het lekkerst te zijn. (weetje)
Ik heb hier nog een Arabier van 12, die met pensioen is.......... ( maar die zal echt niet op iemand zijn bordje belanden).
Maar is het niet zo dat juist dat "oudere" vlees een veel sterkere smaak heeft en dus voor mensen die het niet gewend zijn juist niet lekker is?