Annemarie van den Toorn traint Javi

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:00

Was toch de eerste keer dat je haar zag Jolliegirl? Op HE?
Naar mijn weten wel namelijk ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:05

potverdikkie schreef:
Was toch de eerste keer dat je haar zag Jolliegirl? Op HE?
Naar mijn weten wel namelijk ;)

ja, hoezo?
daarom vraag ik : de andere dagen geen vragen over javi geweest?

Edit : woordje aangepast

potverdikkie

Re: Annemarie van den Toorn traint Javi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:07

nope

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:08

Dan begrijp ik de frustratie, dat had ik niet begrepen namelijk, dacht dat alleen zondag vragen gesteld werden over eigen paarden.
DIscussie ging dus duidelijk aangegeven over annemarie en javi, en deze is niet benut.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:09

Fijn dat je het begrijpt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:11

De discussie was overigens wel bestemd om over Annemarie en Javi, daar werd de eerste dag van de discussie ook mee begonnen, maar ja er was dus niemand van de tegenstanders die er wat over zeiden, heel erg jammer hoor, ik had graag de argumenten willen horen nadat Javi zo relaxed was in de round pen, maar ja ik denk dat de tegenstanders toen zagen dat ze fout zaten. Alleen jammer dat ze dat dan ook niet toe durven te geven.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:33

Moderatoropmerking:
Ik weet dat dit een gevoelig onderwerp blijft maar het heeft gewoon geen zin om alweer gelijk zo op elkaar in te gaan hakken en persoonlijk te worden.
Als je een reactie wil geven denk dan even na of die overkomt zoals je hem bedoelt hebt zodat je niet onnodig olie op het vuur gooit.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:34

okee is goed

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:43

Ik vind het een beetje jammer dat de 'tegenstanders' als boemannen worden afgedaan. Ik vond en vind het geen goed idee om een paard als Javi mee te doen naar zoiets groots als HE. Maar ik zou niet weten waarom ik daarom iemand een verwonding zou toewensen? Integendeel, net om Javi's nogal uitgesproken karakter vond ik het voor paard (en mens!) veiliger om dit soort sessies thuis te doen.

Ik heb mijn vragen in het bewuste topic imo altijd heel beleefd gesteld, en er nog antwoord op gehad ook, waardoor ik de eigenaren hun standpunt wat beter begrijp. Wat is daar zo mis aan?

HE was een beetje tever voor mij om te bezoeken helaas, want ik had graag Javi eens gezien, en oprecht geinterreseerde vragen gesteld over haar en de toegepaste methode :j.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 28-09-09 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:44

rockwitch schreef:
De discussie was overigens wel bestemd om over Annemarie en Javi, daar werd de eerste dag van de discussie ook mee begonnen, maar ja er was dus niemand van de tegenstanders die er wat over zeiden, heel erg jammer hoor, ik had graag de argumenten willen horen nadat Javi zo relaxed was in de round pen, maar ja ik denk dat de tegenstanders toen zagen dat ze fout zaten. Alleen jammer dat ze dat dan ook niet toe durven te geven.

ik denk ook dat het erg intressant was geweest om erover te discusren hoe en waarom is toch weer anders als achter de pc.

ben wel super blij voor pvd dat de training zo goed gaat.

amica2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:52

ik hoop javi ooit eens van dicht bij te mogen zien

dat een paard zo opknapt echt heel fijn om te horen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:53

De training gaat sùper heb ik begrepen. Binnenkort kunnen hoefsmid en DA haar prima behandelen en kan ze heerlijk zonder pijn de wei op.

Ik had van begin af aan het volste vertrouwen. Wij hadden ook een echt probleem paard. Nu een mak schaap na tussenkomst van Annemarie nu al 3 jaar geleden:j

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:55

Mensen die gewoon op een normale manier de discussie voerden of vragen stelden, zijn in mijn ogen niet de 'boemannen' ik vind het hardstikke prima als er vragen gesteld worden, maar nu werden wij afgeschilderd als dierenmishanelaars en dat soort dingen en de dingen die naar Annemarie gezegd werden waren gewoon extreem.
Ik kan een normale discussie heel erg waarderen, maar niet zoals het toen is gegaan.

Ik ben zelf inmiddels al een paar keer gaan kijken en ze doet het echt enorm super, ik heb afgelopen zondag mee mogen helpen met de training, vond het wel spannend, omdat ik wist hoe ze kon zijn, maar ik kon zelfs haar achterhand poetsen en ze vond het heerlijk.

amica2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:55

dat zou wel fijn zijn zonder pijn in de wij

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:56

amica2009 schreef:
dat zou wel fijn zijn zonder pijn in de wij

Dat is mijn enigste doel........... mijn enigste wens

amica2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:58

hopen dat die uitkomt

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:05

Even wat bijgelezen, ben net terug uit Denemarken waar ik wat heb geluisterd naar een paardenman. Dhr. Hempfling. Die vind ik de enige die werkelijk wat snapt van paarden, en de paarden laat bloeien in plaats van de paardenfluistertechnieken.

Maar, mooie actie hoor, twee vliegen in een klap.
Mej. van Toorn leuk in de schijnwerpers, waarbij een zinloze opmerking werd uitvergroot als de essentie van een plaatsgevonden discussie op bokt.nl. Ofwel van een mug een olifant maken, over de rug van een paard. De seentie was de commerciele waarde van de gekozen actie. Sentiment opwekken met een paard en daarna de discusse slecht weten te verwoorden.
De discussie op bokt.nl. He dacht ik, daar was ik toch een beetje bij, was ik niet een van de eersten die zei, wat gaat hier nou gebeuren? Wat een uitermate aparte actie is dat?

Maar fraai jongens, twee publicitiets acties dankzij... ja, dankzij wie eigenlijk?
Hopelijk was het erg leuk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:34

@paardentango
??
Als je vragen hebt stel ze dan, maar hier kan ik (en de rest) niets mee.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:58

Ik heb de discussie over Javi ook bijgewoond en wat Annemarie allemaal zei ging me toch wel even aan mn hart. Ze was echt gekrenkt door de opmerkingen.

Ja ze is professioneel, maar de kritiek die ze hier te verduren kreeg, daar lusten de honden geen brood van :n

Ik ben blij dat het de goede kant opgaat met Javi en gelukkig ziet Annemarie ook weer in waarom ze deed.

Javi blijft een mooie merrie om naar te kijken :9

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:07

Kitty84 schreef:
Als mensen zeggen: ik hoop dat je een hoef tussen je ogen krijgt, dan is dat geen kritiek maar een belediging / dreigement... en zo bedoelde ze het ook (zo lees ik het ten minste)

Als iemand dat zegt, dan is het geen van beide zaken die jij benoemt en onder de noemer kritiek kun je het ook niet echt plaatsen.

Het is gewoon een hele domme ongenuanceerde opmerking, waar je helemaal niets mee kan...

Ik vind het heel vervelend voor Annemarie, maar ik ben het wel eens dat als je met dergelijke zaken de publiciteit zoekt, je ook inderdaad kritiek kunt en mag verwachten van de fervente 'dierenliefhebbers' onder ons die anoniem alles beter weten en beter schijnen te kunnen...

Wel vind ik dat je, als proffesional, het kaf van het koren moet kunnen scheiden met betrekking tot ongenuanceerde uitspraken en dat je best een wat dikkere huid mag kweken...

Daarnaast begrijp ik ook wel enigzins waar de reacties vandaan komen, het is alleen jammer dat men dan anoniem op een internet fora moet gaan lopen blazen ipv op de man af het gesprek aangaan...

Maar ja, dat is typisch bokt...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:15

Javi ziet er een stuk beter uit in vergelijk met in het begin!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:24

xx_Horsiex Ben ik helemaal met je eens hoor.
Zo heb ik ook Mr. Roberts zelf aan het werk gezien en heb maar zelden een man met zoveel agressie en druk te werk zien gaan.
Vond het echt verschrikkelijk om naar te kijken. Betreffende paard deelde die mening met mij overduidelijk aangezien die met wit weggedraaide ogen stond te trillen tegenover Roberts.

Maar goed, neemt niet weg dat ik het onredelijk vind om zulke reacties te uiten tegenover Annemarie.
Ook ik ben er geen voorstander van, maar zoiets zou ik nooit of te nimmer over iemand zeggen.
Neemt ook niet weg dat ik mijn vraagtekens heb mijn dit hele proces, maar het zal niet voor niks opgestart zijn.
En ik hoop dan ook voor Javi dat alles goed komt. En dat het niet altijd een paard van de publiciteit blijft.

ojele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:44

ik vind het wel weer jammer hoor, die denigrerende opmerkingen... In Ros las ik een stukje dat Annemarie geschreven had dat het zo belangrijk was dat als je meer wilde leren over paarden dat je naar zoveel mogelijk mensen moet gaan kijken. En ze sprak positief over haar ervaringen met bijv Hempfling. Trouwens, hij vraagt ook echt geld voor zijn demo's. En zijn cursussen. Daar is toch ook geen probleem mee? Het verheerlijken van 1 persoon kan nooit de bedoeling zijn wat mij betreft...

Laten we proberen met respect met elkaar om te gaan. Net zoals we dat graag doen met paarden

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 00:43

Het ging er Annemarie en ons overigens helemaal niet om om zoveel mogelijk publiciteit te krijgen. Annemarie wist overigens ook wel dat er misschien kritiek zou komen en dat maakt niet uit, maar dat er gewoon hele grove dingen gezegd werden die kwetsend waren, dat maakt wel uit.
Verder heb ik zoiets van, hebben we nou nog niet genoeg bewezen dat Javi het dus gewoon aankon, aangezien madam de koele kikker tot 3 keer toe bij het binnen komen van de round pen lekker even ging liggen rollen. Iets wat ze echt niet had gedaan als ze stijf had gestaan van de stress.

ojele Annemarie heeft idd ook tijdens de discussies in de bokt lounge elke keer gezegd dat zij ook altijd blijft kijken naar andere manieren, omdat ze overal van kan leren. Ze zegt dat ze ook weet dat we nog maar een pietsie beetje weten over het omgaan met paarden.
Ik vind haar altijd super eerlijk en oprecht overkomen, en helemaal niet iemand die zichzelf belangrijk vind en per se in de publiciteit moet staan ofzo. Ze zegt dat ze zelf nog elke dat bijleert en elk paard anders benaderd moet worden.

Javi heeft weer een sprankeling in haar ogen, ze was toen ik daar vorige keer was zo ontzettend vrolijk en blij dat ze aandacht kreeg en dat ze lekker gepoetst werd.
Dan heb ik wel zoiets van ja, deze methode werkt

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:25

Ik heb Annemarie vnadaag gesproken.
Het gaat goed met Javi, vind aandacht heerlijk, achterbenen kunnen ook met mate opgetild worden, maar niet bekapt zonder sedering. maar nu komt de verklaring en het slechte nieuws....

Javi haar strekpezen achter zijn aan beide benen blijvend beschadigd. Daardoor kan ze dus haar benen achter slecht optillen, omdat het pijnlijk voor haar is om haar gewicht op 1 been te zetten. Vandaar dus het boze gedrag.
Hier heeft ze alleen maar last van als ze haar achterbenen moet optillen, dus in de weide niet....
Tja, we weten natuurlijk niet wat er nu allemaal gebeurd is met die meid in Roemenie. Volgens annemarie heeft ze in het draad gezeten, en op die manier de beide pezen bijna finaal doorgesneden.....
Kan ook gekomen zijn van kluisteren met prikkeldraad of ijzerdraad daar Javi natuurlijk niet de gemakkelijkste was.
Mijn logica is dan:
Ze hebben haar gekluisterd om haar achter op "ijzers" te kunnen zetten. (voor zover je dat ijzers kunt noemen)
En dit is ze niet vergeten.........
Dus tja :? ben alleen maar blij dat ik het nooit met geweld heb geprobeerd! En dit verklaard voor mij ook waarom het me niet lukte!

Toch ben ik Annemarie heel erg dankbaar, daar ze veeeeeeeeel verder gekomen is dan ik. Ze heeft er inderdaad een DA bij kunnen halen.
Toch hadden ze ook daar een klein beetje hetzelfde als ik. Als ze je mag is ze braaf, maar de DA vond ze niet lief, en de hoefsmid ook niet _O-
Maar petje af voor hun! Zonder hun werk had ik dit nooit geweten.