Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

pharagirlke schreef:Ik vind het engelse ook krom in die zin dat ik vind dat je met een Z paard geen B meer zou moeten mogen starten... B is voor mij een klasse voor de echte jonkies... (paarden dus)... Dus wat dat betreft ben ik meer te vinden voor het westernsysteem.
DubbelDun schreef:Nee hoor zo krom is het niet
L5 = absolute beginner (mogen ook nog niet galopperen en niet alle onderdelen starten)
L4 = beginner (met galop, maar nog niet alle onderdelen)
L3 = gemiddelde ruiter
L2 = gemiddelde prof
L1 = gevorderde prof
Afhankelijk van de plaatsing/aantal deelnemers krijg je punten, bij 25 punten mág je naar een volgend 'level', bij 75 móet je over.
Bij niet-winnen/niet-starten kun je gedegradeerd worden, alhoewel dit systeem naar mijn weten nog niet is toegepast
Met een 'groen' paard mág je een lever lager starten als je 'eigen' level tot je max 10 punten hebt gehaald, dan moet je weer omhoog naar je eigen level.
pharagirlke schreef:Totilas had al in de nationale cyclus meegelopen (jonge paarden is nationaal toch?) In dat geval mag je bij ons sowieso niet meer regionaal komen starten en kom je dus ook sowieso niet meer tussen de "beginners". Dan kom je bij de mensen die er om een of andere reden al in geslaagd zijn om nationaal te starten. Bovendien had Edward daarvoor al Internationaal gestart wat in houd dat je bij ons nooit meer E (vergelijkbaar met B) mag starten, ik geloof zelfs dat je dan meteen L (M2) moet starten bij ons.
. Om het voorbeeld wat duidelijker te maken. Maar ik begrijp wat je bedoelt. DubbelDun schreef:@[***]: Dan noem je L2 de gemiddeld gevorderde ruiters en de L1 de gevorderde ruiters
Feit blijft dat je in de L3 (en lager) geen les mag geven en als je wel les geeft dat je een 'prof' bent
Maar doelde vooral op het feit dat amateurs ook gewoon in de l2/1 mogen starten. Voor de engelse ruiters hier is dat misschien wat duidelijker.
Janine1990 schreef:Maar de B staat ook voor Basis, en ik denk dat bij de meeste landelijke ruiters dit bij lange na niet genoeg is.
Een paard als Totilas kan geen Grand Prix lopen, zonder goede basis. Ik denk dat de setting hiervan meer bedoeld is om een ruiter het vertrouwen te geven de basis voldoende persoonlijk onder de knie te hebben, om het paard ook de basis bij te kunnen brengen.
Is het niet heel raar als een ruiter als Edward Gal ineens in de B komt, en het paard zo goed aan de basis staat, dat de jury zegt: Tsjaaah, ik weet niet wat jij hier komt doen hoor?
Overigens heb ik net het reglement nog opgezocht, een paard mag pas met 6 jaar ZZ-licht gaan rijden, met 7 jaar (geloof ik) LT en met 8 jaar pas de ZT...
Janine1990 schreef:bulck schreef:Ja phara wij als Belgen kunnen beter zwijgen, geef ons morgen een GP knol en we mogen GP starten
Meen je dat nu? Is dat echt zo geregeld in België?
bulck schreef:jep elke nieuwe combi mag op het niveau starten dat ie wil. Nu zijn de meeste mensen wel realistisch genoeg.
Maar een goed leerpaard, trainer en wat talent en je komt een eind hoor.
pharagirlke schreef:hoezo bulck?
Janine: Edward zou geen basis meer mogen starten hier daar hij al eerder internationaal gestart is.